Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk silnika na wolnych obrotach


Piwniczne

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

od paru dni mam wrażenie, że silnik inaczej brzmi na wolnych obrotach.

Tak jakby coś lekko, rytmicznie stukało, jakby plastyk.

Gdy dodam troche gazu i wejdzie na obroty to problem znika.

Podczas jazdy pojawia się ponownie, gdy wcisne sprzęgło.

Nie wiem na ile to normalne, a na ile się coś psuje.

Postaram się jutro wrzucić filmik aby było słychać jak pracuje silnik.

Jeżeli ma to znaczenie, to miałem od paru dni komunikat bottom-up oil level.

Przejechałem na tym komunikacie około 150 km (raz się on pojawiał, a raz twierdził, że jest OK).

Dzisiaj wymieniłem olej ale zastanawiam się czy ten komunikat to nie było coś poważnego?

Kontrolka od oleju, nie świeciła się. Jedynie ten napis podczas uruchamiania silnika i światełko service pomarańczowe.

 

Dodano: 28 gru 2016 - 19:06

Tutaj słychać te klekotanie na luzie, a jak dodaje gaz to znika:

https://www.youtube.com/watch?v=4Dojw-_-bFI

 

Dodano: 28 gru 2016 - 19:08

Tutaj nagranie przy silniku.

https://www.youtube.com/watch?v=Z0T2SvOTr3M

Słyszycie coś niepokojącego czy diesel zawsze tak klekocze na wolnych?

 

Dodano: 28 gru 2016 - 20:10

Z tego co oglądam, nie powinna to być Panewka, bo zgodnie z tym nagraniem, Panwka hałasuje także podczas dodawania gazu:

Jeżeli chodzi o turbo to nie mam takiego dymienia:

Zastanawiam się nad kołem pasowym alternatora.

Jutro go odłączę i zobaczę czy jest lepiej.

 

Dodano: 28 gru 2016 - 20:22

Zgodnie z tym tematem:

http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=140306&postdays=0&postorder=asc&start=0

Jutro sprawdzę koło pasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro go odłączę i zobaczę czy jest lepiej.

Pamiętaj, że zdjęty pasek z koła pasowego wału korbowego powoduje jego bardzo szybkie uszkodzenie (guma w środku się wytapia -no chyba że masz inne koło). Nie wiem dlaczego tak się robi, ale sam to miałem. Mi wystarczyło ok. 5km (na trasie urwał mi się pasek i chciałem dojechać bez) i koło do wymiany. To samo zresztą piszą w instrukcji serwisowej.

 

Dodano: 28 gru 2016 - 20:27

jutro sprawdze koło pasowe

Tak może być uszkodzone, z niektórych wychodzi blaszka i uszkadza obudowę rozrządu, a nawet przecina pasek. Było na forum.

Trochę podobny temat: Mój odnośnik

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za przestrogę, bo zastanawiałem się czy dam radę wytrzymać z tym do czwartku czyli jakieś 200 km, ale z tego co widzę nie ma żartów.

Czytałem jeszcze ten temat:

http://megane.com.pl/topic/56408-wymiana-kola-pasowego-walu/

Ogólnie miałem w planach wymianę rozrządu za jakieś 15kkm, zastanawiam się czy nie zrobić teraz obu tych rzeczy za jednym razem.

Znalazłem taki filmik, od laguny 2:

Podczas wymiany rozrządu z tego co rozumiem, można łatwo wymienić samo koło pasowe.

Jeżeli w megance układ części jest podobny to może dam radę to zrobić z bratem ;)

Nie mam jednak klucza dynamometrycznego, a ponoć jest potrzebny (chyba podczas dokręcania tego koła pasowego).

Oraz nie mam też niczego do zmierzenia naprężenia paska (jeżeli zdecyduje się na wymianę rozrządu), a ponoć to też ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zdecyduje się na wymianę rozrządu

W dziale download masz dokładne instrukcje serwisowe jak wymienić rozrząd dla każdego silnika. Bez blokad rozrządu jest ciężko, no i koło rozrządu na wale jest kołem pływającym, bez klina, przykręcanym na "ścisk". Jak odkręcisz śrubę koła pasowego to poluzowujesz koło rozrządu. Gdy źle przykręcisz, cały rozrząd Ci się przestawi i d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mireczek1 dzięki za odpowiedź,

Szukam w dziale download jednak nie moge niestety znaleźć.

Co do blokad to nie mam takowych.

Jak oglądałem na tym filmie:

to koleś radził sobie wciskając w blokadę wiertło.

Jednocześnie na śrubie kola pasowego zaznaczył pozycję koła (o jeden stopień odchylona od pionu).

Takie zabiegi powinny wystarczyć?

Ogólnie wymiana w mojej Megii będzie się różnić od wymiany w tej Lagunce?

Przy okazji, jeżeli zgubię synchronizację, ale sprawdzę to przed odpaleniem silnika (poruszając wał) to duży jest problem ze złapaniem tej synchronizacji?

 

ps

Dałbyś radę podrzucić link do tej instrukcji? Dzieki

 

ps2

Jak rozpoznać zużyte koło pasowe czy jest z tłumikiem czy bez?

Kupiłem takie jak na zdjęciu i nie ma tej gumy po środku, to nie jest przypadkiem ten tłumik?

Sprzedawca pokazywał mi, że jest dobre ponieważ nie ma na nim luzów.

 

Dodano: 02 sty 2017 - 09:01

Rozrząd zmienił mechanik, zmiana koła pomogła, dzięki!

post-84683-0-95500200-1483048531_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałbyś radę podrzucić link do tej instrukcji? Dzieki

Plik MR364MEGANE1 w Mój odnośnik. Jak zrobiłeś rozrząd to tak na przyszłość.

Jeżeli kupiłeś koło to ważna jest guma między zewnętrzną bieżnią, a środkowym "kołem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!