Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.9 DCI przerywa podczas stałej prędkości


maciej9876

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moją Meganką 1.9 120 KM 275 tys. km.

Mianowicie podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika ok. 2 tys.obr/min samochód cyklicznie delikatnie przyśpiesza i zwalnia. Jest to dość irytujące (głowa lata w przód i tył ;)) Oprócz tego mam wrażenie że auto straciło na mocy i znacznie wzrosło spalanie zawsze było 5.3 l/100km a teraz jest 7 l/100km. Zauważyłem też że turbinę było słychać jak się "załącza" i było czuć jak auto przyśpiesza a teraz tego nie ma.

Czyściłem EGR i go zaadaptowałem.

Czyściłem odmę.

Sprawdzałem czy zmienna geometria turbiny się nie zacina.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

 

Zastanawiam się czy przyczyną takiego zachowania może być przepływomierz lub czujnik doładowania ale komputer powinien pokazać błąd.

 

Chciałbym jeszcze sprawdzić takie rzeczy jak ciśnienie na listwie czy doładowanie ale nie znalazłem informacji jakie powinny być.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie warto przyjrzeć się raz jeszcze EGRowi. We Fiacie z 1.9 JTD miałem podobny przypadek. Rozwiązaniem jest porządne czyszczenie EGRa. Jeśli nie pomoże, to prawdopodobnie jego wymiana. Nawet obroty się zgadzają (tam jest zakres 1800-2000 obr/min.). Kwestia że to inny silnik, inna marka. Jednak czytając Twój post od razu przypomniała mi się ta sytuacja.

Jeśli w Renault wygląda to inaczej, to przepraszam za zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej ponownie rozbiorę EGR i zaprogramuje na nowo.

 

Teraz mam pytanko czy gruszka, sztanga przy turbinie powinna poruszać się wraz z dodawaniem gazu na postoju ?

Właśnie teraz to sprawdziłem i przy przegazowywaniu nic się nie porusza.

Podczas testów podzespołów silnika które przeprowadzałem za pomocą komputera, elektrozawór sterowania zmienną geometrią nie dawał żadnych oznak pracy.

 

Podejrzewam właśnie że to on może być winowajcą

To by tłumaczyło duże spalanie i małą moc no i delikatne przykapcanie na czarno po depnięciu na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kiedyś podobny problem, winny okazał się stycznik pod pedałem hamulca. Wtyczki zaśniedziały i komputer dostawał info, że wciskam hamulec, wtedy odłączał gaz. Warto sprawdzić - minuta roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem strzykawkę do przewodu podciśnieniowego i wytworzyłem podciśnienie i chodzi w pełnym zakresie.

 

Zastanawia mnie jedna rzecz, brak różnicy w jeździe i pracy silnika z podłączoną i odpiętą przepływką. Oczywiście niema żadnych błędów

 

Dodano: 04 sty 2017 - 17:04

Dzisiaj zmieniłem przepływomierz i elektrozawór sterowania geometrią turbiny niestety auto nadal jest słabe i poszarpuje przy stałej prędkości w okolicach 2 tys. obr/min

Edytowane przez maciej9876
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś pewny, że ;

-EGR jest sprawny,

-kierownice turbiny chodzą bez zacięcia ,

-to należy sprawdzić regulator ciśnienia paliwa na pompie, który ma oring gumowy i tulejkę teflonową.

Pierwsze sprawdź czy nie są one uszkodzone lub czy uszkodzony jest regulator

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dziś dobrałem się od układu dolotowego. I znalazłem przyczynę, mianowicie pęknięcie na 15 cm w "intercoolerze". Zastanawia mnie tylko dlaczego komputer nie pokazywał błędów anie niepokojących danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki, że napisałeś co było przyczyną.

 

Dodam tylko że podobne objawy dają nieszczelne przewody paliwowe pomiędzy filtrem a pompą. Można to zobaczyć bo pojawiają się pęcherzyki powietrza na przewodzie od gruszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!