Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Osłona,/ocieplenie reduktora lpg


markis80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z czego najlepiej zrobić osłonę termiczną na reduktor. Po spadku poniżej 15 stopni i mocnym włączeniu ogrzewania auto przełącza się na benzynę pomimo odpowiedniej temperatury silnika. Muszę zgasić silnik i odpalić to się przełączy na lpg ale nie mogę ustawić ogrzewania na 24-27 stopni. A reduktor mam pod akumulatorem. Może macie jakieś inne propozycje oprócz osłony reduktora??

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie w Scenicu 2 1.6 mam to ustrojstwo zamontowane z przodu - po prostu nie ma pod maską miejsca . Jest to omywane w mrożne dni lodowatym powietrzem wpadającym z przodu do komory silnika . No i też zauważyłem że coś za wolno się nagrzewa , no to wzięłem to owinełem gąbką i zasłoniłem od przodu tam gdzie smaga wiatr przeciętą na pół 1 litrową prostokątną plastikową butelką po oleju. Widzę że pomogło . Np. w PEUGEOCIE 406 miałem reduktor zamontowany za silnikiem , głowicą i tam nie było problemu bo cały czas reduktor był omywany gorącym powietrzem od silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile auto ma przejechane na gazie? Problemy o których piszesz może powodować brud w parowniku albo np. uszkodzomy czujnik temperatury parownika. U mnie we wszystkich renówkach parownik jest/był zamontowany koło akumulatora przed chłodnicami i taki problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakich twoich wszystkich renówkach myślisz , ale nie na pewno o Scenicu 2 , bo tam po prostu nie ma innego miejsca do zamontowania parownika , jest tylko jedno - w okolicy akumulatora w górnej części komory. Nie jest to miejsce dobre i przyjazne , a parownik jest cały czas wychładzany przez wpadający pęd powietrza. Sam napisałeś że parownik masz zamontowany między akumulatorem a chłodnicą , więc nie jest to złe miejsce , bo raz że parownik jest osłonięty przed omywaniem go lodowatym powietrzem , a dwa ze po tym jak chłodnica ma już obieg gorącego płynu to jeszcze pęd powietrza przepływający przez nią omywa gorącym powietrzem parownik , czyli że jest to prawdą że nie masz kłopotu .

 

Dodano: 22 sty 2017 - 12:19

Zapomniałem jeszcze dodać że jak to nazwałeś brudu w parowniku i zepsutego czujnika nie mam - instalacja u mnie to BRC SK 32 montowana w zeszłym roku w maju i ma przejechane może z 15 Tkm..... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj na początek zamontować wygłuszenie pod pokrywą maski, można kupić używki na portalach aukcyjnych. Miałem problem z nagrzewaniem silnika i teraz po zamontowaniu jest zdecydowanie lepiej.

Mata jest założona.

A ile auto ma przejechane na gazie? Problemy o których piszesz może powodować brud w parowniku albo np. uszkodzomy czujnik temperatury parownika. U mnie we wszystkich renówkach parownik jest/był zamontowany koło akumulatora przed chłodnicami i taki problem nie występuje.

Na gazie mam przejechane 25 tyś km więc raczej nie ma opcji brudu. Staram się tankować na firmowych stacjach, omijam te małe oszczędności 5-10 gr na litrze mnie nie interesują bo nie mam zamiaru później wymieniać pracownika lub wtryskiwaczy.

 

Mrozy ustąpiły i usterka też. Ewidentnie jest to wina temperatury powietrza. Auto normalnie się nagrzewa i podczas kiedy auto przelaczało się na Pb z lpg temp silnika była w normie.

Zabieram się za zrobienie jakieś osłony patent z butelka ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane I, Lagunie II, Scenicu I i w Megane III. We wszystkich tych autach parownik mam/mialem w tym samym miejscu. Szczeniaka II nie mialem wiec moze tam się nie da, nie wiem. Mogę Ci podesłać fotkę jeśli chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w SC II 2.0 jest zamontowany reduktor w przestrzeni między zderzakiem a nadkolem po stronie kierowcy. W komorze silnika pod maską nie ma miejsca na upchnięcie reduktora IG1. Przez to przy mrozach trochę słabo grzeje kabinę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo odwalili wam gazownicy popelinę wsadzając trójniki w mały obieg, panowie przerabiałem temat na nie jednym autku, więc opiszę wam jak wykonać podgrzewanie parownika tak żeby pierwsze uderzenie szło na nagrzewnicę następnie podgrzewany był reduktor. A więc wywalamy trójniki z małego obiegu, i wyjście z silnika na nagrzewnicę w aucie puszczamy bezpośrednim przewodem tak jak to idzie fabrycznie. Natomiast powrót z nagrzewnicy podpinamy bezpośrednio do zasilania parownika-reduktora, a wyjście z niego bezpośrednio na blok bez żadnych trójników, im krótsze przewody wodne tym większa efektywność układu. Przy takim rozwiązaniu macie układ zamknięty którego obieg jest wymuszany przez pracę silnika, można wykonać to w odwrotnej kolejności ale dla mnie ważniejsze było najpierw ciepełko w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!