Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mapa silnika 2.0 Tce


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć chłopaki.

Nie chce z was któryś podciągnąć swoją Megane na więcej KM? mam opcję zrobienia mapy około lutego/marca w Warszawie w firmie Unitronic która zgryzła zęby na 2.0 TCe.

Info od Unitronica:

Stage1: sam program 210KM/340NM 1650 zł

Stage2: program z kilkoma dodatkowymi zabiegami mechanicznymi (bez wymiany podzespołów) 225 KM/350 NM 2200 zł

Program dla Megane GT:

Stage3: strojenie zestawu z turbiną od wersji RS przy zachowaniu fabrycznej konfiguracji sterownika to 2500 zł netto, traci Pan wtedy kontrole wałków z wersji RS co znacząco poprawia reakcję oraz szybciej buduje doładowanie na większej turbosprężarce,

opcja za 3000 zł zmienia całkowicie zachowanie samochodu, samochód zachowuje się jak normalny RS.

Ceny podane wyżej są dla klientów indywidualnych gdybyśmy uzbierali około 5 samochodów możemy liczyć na solidny rabat.

Jakby był któryś z was zainteresowany, proszę o ślad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych wyższych momentach wymień od razu sprzęgło na mocniejsze. Z tego co pamiętam to na forum był(y) już przypadek(i) gdzie w GT po podniesieniu mocy zaczęło ślizgać. Co do zachowania GT jak RS - oprócz turbiny do wymiany intercooler i chyba pompa + wtryski (nie pamiętam dokładnie, a w tej chwili nie chce mi się szukać).

Co do samego tuningu - ciekawe jak to odbija się na żywotności silnika i reszty podzespołów (przynajmniej te wyższe poziomy) - na forum jest aktualnie jeden przypadek 1.4 TCe gdzie prawdopodobnie przez chip tuning do wymiany jest góra silnika.

Co do samej GT - nie wiem czy w poszczególnych wersjach (180, 190, 225) oprócz oprogramowanie nie było jakiś zmian konstrukcyjnych silnika.

Dużo niedopowiedzeń i "chyba/nie wiem" ale ciężko znaleźć jakieś szczegółowe informacje (sam zastanawiałem się nad tym silnikiem przy kupnie samochodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, monent zostawiam chyba bezpiecznie na granicy 380. Chyba, że faktycznie wymienię to sprzęgło i więcej NM ja myślisz? Pisałem do nich maila podobno zgryźli zęby na tych silnikach. Z tego co mi mówili mam zmienić świece od rs i filtr powietrza na jakiś tam. Pisał, że na bidę zrobimy 290.

Jestem zadowolony z tego silnika, śmiało polecam. Od pon śmigam na gazie i jest cud malinka :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś zapytać forumowiczów, którzy mają ten silnik i robili chip tuning. Ja mam jedynie 1.4 i moment po chipie podniósł się względem serii o ~23NM (195->218) więc przyrost jedynie na poziomie ~10%. W porównaniu z innymi serie miałem dosyć słabą więc póki co nie martwię się o sprzęgło.

Ogólnie wzrost mocy bierze się ze wzrostu momentu obrotowego (najprościej ujmując moc to iloczyn momentu obrotowego i obrotów, przy których występuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

LiszoGT, wersja Tce180 ma mniejsze sprzęgło niż RS czy GT220 więc duża szansa, że będzie się ślizgać tak jak paru osobom z forum jak zrobisz za dużo Nm. Ja mam osobiście max. ok 350Nm i jak na razie to sprzęgło daje radę. Jeżeli planujesz więcej to tak jak napisał fourier bierz pod uwagę jego wymianę, chociaż osobiście bym poczekał z tym do wystąpienia problemu, o ile wiem to masz tylko do wyboru założenie sachs performance albo obicie kevlarem. Tce180 ma też wyższy stopień sprężania (9,3:1) niż w RS/GT220 więc muszą być gdzieś różnice (prawdopodobnie w budowie tłoka). RS ma większe doładowanie i przez to jest większe ryzyko wystąpienia spalania stukowego przez co jak mniemam jest odprężony żeby temu zapobiec. Skok tłoka jest ten sam więc wychodzi na to, że wykorbienie na wale korbowym też, ale czy same korbowody to nie wiem. Na pewno RS ma odcinkę o kilkaset obrotów wyżej co mogłoby sugerować ze ma mocniejsze korbowody, ale tylko zgaduję bo osobiście nie miałem okazji porównać (to tak gdyby chcieli Ci podnieśli odcinkę, a wiem, że często to robią). Najlepiej podpytaj o takie szczegóły Unitronicu. A jak masz wersje GT220 (ale chyba wersja "Kubica" miała tylko tce180/dci160) to faktycznie mechanika jest z RS, nic tyko czipować:)

Edytowane przez dylan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej :rolleyes:

Zdecydowałem się na opcję za 3000netto, ale dopiero w Kwietniu będę w Unitronicu - więc wtedy pochwalę się wynikiem.

Na tą chwilę jestem dograny z Unitronicem

" Modyfikację GT okolice 300KM mamy opanowaną i robimy to bez większych problemów. Opisana przez nas Kubica miała wymienioną również skrzynię biegów na wersję od RS, która ma mocniejsze sprzęgło. Sprzęgło z GT poddaje się powyżej 410Nm jeżeli jest nowe, z lekkim przebiegiem 380-390Nm staje się problemem. "

Jeżeli intercooler ma przyzwoity rdzeń to te 270 KM przyjął bym za minimum jakie osiągniemy, proszę też wymienić świece na odpowiedniki z RS oraz założyć nowy filtr powietrza"

Boli mnie koszt takiego zabiegu - no ale cóż.. :notacrook: :notacrook: :notacrook:

Do zobaczenia na drogach :)

Miłego weekendu!

 

Dodano: 21 lut 2017 - 09:47

Nikt z was nie jest chętny? dostaniemy dobry rabat!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już zdecydowałem.

Nie znam nikogo po chipie w Unitronic, znam natomiast (osobiście) kilka osób, którym program robił Heko i po prostu mu ufam.

 

Co do oferty Unitronica, to w tym co wkleiłeś nie ma wszystkich opcji:

 

Dla wersji 2.0TCE 180KM

Stage1: sam program 210KM/340NM 1650zł

Stage2: program z kilkoma dodatkowymi zabiegami mechanicznymi (bez wymiany podzespołów) 225KM/350NM 2200zł

Stage3: Stage2 wzbogacony o wydajniejszy intercooler oraz układ wydechowy 230-240KM/360NM 2200zł + cena intercoolera (można założyć od wersji RS 1200zł nowy w ASO pasuje bez przeróbek) i układu wydechowego

Stage4: Stage3 + Turbina od MeganeRS i strojenie 290KM/390NM Cena ustalana indywidualnie

Powyżej Stage4 wymagana wymiana skrzyni biegów oraz sprzęgła na odpowiedniki z wersji RS, wydajniejszego intercoolera niż RS, kompletnego układu wydechowego 320KM 420Nm

 

Zatem, aby w 180KM uzyskać coś w okolicy ~250KM trzeba szykować 5-6kPLN, bo przeróbki są spore. 300KM to już kosmos, chyba lepiej sprzedać i kupić RS-a.

 

GT (fabryczne 220KM) to inne pieniądze, bo nie dochodzi Ci cena turbiny ani intercoolera, tylko ew. wydech.

Ty masz fabryczne 180 czy 220? Bo jak 180KM to w 3000PLN do 300KM się nie wyrobisz.

Edytowane przez rozwrot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastanawiam się nad stage 2 powiedzcie czy różnica jest bardzo odczuwalna i w jakim zakresie najbardziej, bo z danych katalogowych między 180KM a ta 220KM jest tylko 0.2 różnicy do setki to szału nie robi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z jakich baz korzystałeś, ale mój ma katalogowo 7,8s a GT220 7,4s (chociaż wg paru pomiarów, które wiedziałem GT220 tak na prawdę sporo poniżej 7, widać ze to mechanicznie jest RS trochę zdławiony, generalnie inna liga). Ja mam stage 2 zrobiony w unitronicu, max. ok. 220KM/350Nm (tce 180KM), ok +30KM i NM do tego co było. Można by trochę więcej i bardziej od dołu ale te sprzęgła seryjne szybko się poddają, bardziej zależało mi na poprawie na wyższych obrotach bo tam szybko "puchło" i jest odczuwalnie lepiej od 4tyś w górę. Jakiejś drastycznej różnicy nie ma bo nie może być przy przyroście rzędu 30-40KM, zresztą wrażenia są mocno subiektywne, łatwo się przyzwyczaić do dobrego i ciężko teraz ocenić czy warto było (musiałbym się teraz przejechać wersją fabryczną żeby odczuć różnicę). Do setki ciężko zmierzyć i uzyskać powtarzalne wyniki, mi wychodzi max jakieś 0,5 sekundy lepiej niż było (min. ok 7,5).

 

bardziej miarodajne jest przyśpieszenie 80-120km/h, zmierzone torque'm na poszczególnych biegach, tempomat ustawiony 82km/h (gps 79km/h) i gaz w podłogę:

III- 3,9s

IV - 4,8s

V - 6s

VI - 8s

 

o ile dobrze pamiętam przed modemem na III bylo ok 4,8s na VI powyżej 9 więc jakaś poprawa jest. Wychodzi mi też, że też pali trochę mniej przy prędkościach autostradowych (tak do 0,5l/100km).

Edytowane przez dylan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!