Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Recommended Posts

Teg    1

Cześć.

Pacjent: Fluence 2015

Przebieg: 34 kkm

Silnik: 1.5 dCi

Opony: Nowe zimowe, letnie (bez różnicy)

Zbieżność: ustawiana 5 razy

Efekt: nie można ustawić zbieżności tak, żeby kierownica była na wprost. Odkąd ją mam (od roku) kierownica była lekko w lewo. Po wyregulowaniu zbieżności na drążkach "na wprost", była za bardzo w prawo... Regulowaliśmy to (dobry polecany zakład) 5 razy i tak: 2 razy była za bardzo w lewo, 3 razy za bardzo w prawo.

Auto nie ściąga ani trochę, nie myszkuje po drodze, kierownica wraca do punktu zero, tyle że punktem zero jest dla niej albo lekko w lewo, albo lekko w prawo - przy czym zawsze tak samo. Za każdym razem jest o tyle samo w lewo albo tyle samo w prawo, do czasu regulacji - po kolejnej regulacji potrafi się to odwrócić i tak jak przed regulacją było zawsze lekko w lewo, to po regulacji jest np. lekko w prawo.

Regulowaliśmy już nawet tak, że siedziałem w aucie i pilnowałem żeby była na wprost. Kierownica na wprost, wszystkie kąty idealnie co do jednej minuty (0,01 stopnia), wyjeżdżam - długa prosta ekspresowa, nie ważne który pas.... nie jest to na pewno zależne od drogi, na każdej drodze jest za bardzo w tą samą stronę.

Ki czort? Potrzebna jest jakaś specjalna procedura przy ustawianiu? Chyba nie ma tu nic do rzeczy kąt zerowy jak w Megane II?

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites
yogin74    5

Mam podobnie. Mimo wielokrotnej regulacji mam kierownicę kilka stopni przekręconą w lewo. Najbardziej to widać przy większej prędkości. Auto oczywiście nie ściąga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teg    1

Rozumiem, że próbowałeś wyregulować zbieżność? Zaczynam podejrzewać, że to kwestia elektroniki, może ustawienia punktu zerowego... Ale ten punkt zerowy to chyba trochę inaczej działa. Sprawdziłem w service manual, nie ma tam żadnych cudów przy samej regulacji - standardowa procedura, tyle że po regulacji trzeba podłączyć interfejs i coś ustawić.

Ale ten punkt zerowy to chyba inaczej działa i to chyba nie to?

Zły punkt zerowy powodował by coś takiego:

Mój odnośnik

Edited by Prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites
yogin74    5

Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc o punkcie zerowym. 0 stopni odchylenia kierownicy mam dokładnie w pozycji na wprost. Sprawdziłem to ostatnio konfigurując układ doświetlania zakrętów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×