Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ustawieniem kierownicy na wprost


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Pacjent: Fluence 2015

Przebieg: 34 kkm

Silnik: 1.5 dCi

Opony: Nowe zimowe, letnie (bez różnicy)

Zbieżność: ustawiana 5 razy

Efekt: nie można ustawić zbieżności tak, żeby kierownica była na wprost. Odkąd ją mam (od roku) kierownica była lekko w lewo. Po wyregulowaniu zbieżności na drążkach "na wprost", była za bardzo w prawo... Regulowaliśmy to (dobry polecany zakład) 5 razy i tak: 2 razy była za bardzo w lewo, 3 razy za bardzo w prawo.

Auto nie ściąga ani trochę, nie myszkuje po drodze, kierownica wraca do punktu zero, tyle że punktem zero jest dla niej albo lekko w lewo, albo lekko w prawo - przy czym zawsze tak samo. Za każdym razem jest o tyle samo w lewo albo tyle samo w prawo, do czasu regulacji - po kolejnej regulacji potrafi się to odwrócić i tak jak przed regulacją było zawsze lekko w lewo, to po regulacji jest np. lekko w prawo.

Regulowaliśmy już nawet tak, że siedziałem w aucie i pilnowałem żeby była na wprost. Kierownica na wprost, wszystkie kąty idealnie co do jednej minuty (0,01 stopnia), wyjeżdżam - długa prosta ekspresowa, nie ważne który pas.... nie jest to na pewno zależne od drogi, na każdej drodze jest za bardzo w tą samą stronę.

Ki czort? Potrzebna jest jakaś specjalna procedura przy ustawianiu? Chyba nie ma tu nic do rzeczy kąt zerowy jak w Megane II?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że próbowałeś wyregulować zbieżność? Zaczynam podejrzewać, że to kwestia elektroniki, może ustawienia punktu zerowego... Ale ten punkt zerowy to chyba trochę inaczej działa. Sprawdziłem w service manual, nie ma tam żadnych cudów przy samej regulacji - standardowa procedura, tyle że po regulacji trzeba podłączyć interfejs i coś ustawić.

Ale ten punkt zerowy to chyba inaczej działa i to chyba nie to?

Zły punkt zerowy powodował by coś takiego:

Mój odnośnik

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym piszę: http://megane.com.pl/topic/1517-tipstricks-zerowanie-kata-skretu-ukladu-wspomagania/ Ale nie wydaje mi się, żeby to było to. Poza tym w nowszej generacji robi się to podpinając do kompa.

Edytowane przez Teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

W tych autach zbierzność ustawia się podpinając auto pod CLIPA w warsztacie gdzie ustawiają zbierzność. W odpowiedniej zakładce widać kiedy kierownica jest w punkcie 0 i dopiero wtedy należy dokonać regulacji na końcówkach drążków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!