Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
  • Announcements

    • Krzychu

      Zanim kupisz-POCZYTAJ! Kilka pomocnych linków   07/23/17

      Zamieszczam kilka linków do art. Powinny być pomocne dla kupujących. http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Jak-nie-kupic-kradzionego-samochodu,wid,14148148,wiadomosc.html http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Problemy-przy-zakupie-auta-nie-wpadnij-na-mine,wid,14900480,wiadomosc.html http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Jak-ocenic-stan-techniczny-uzywanego-samochodu,wid,14922476,wiadomosc.html http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Nie-daj-sie-oszukac-sprzedawcy-samochodu,wid,15686092,porada.html http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Na-wyklejanke-tak-komisy-oszukuja-klientow,wid,16102490,wiadomosc.html http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...z-1,1266771,415 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...ny-cz-2,1266776 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...ny-cz-3,1020331 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...ny-cz-4,1266784 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...nez,1265366,415 http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/c...cic,1261212,415 http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/c...-fikcja,1264370 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...padkowe,1112666 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...owe,1189945,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...any,1187673,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...tow,1207810,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...ret,1217034,415 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...mochodow,954240 http://bezwypadkowe.net/f113/ http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...lom,1388257,415 http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/u...et,1404939,5906 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...mno,1434295,415     Opracował: Prezes
kudys11

Scenic III phI Zakup Scenic III phI

Recommended Posts

kudys11    0

Witam

Planuję w najbliższym czasie dokonać zakupu szczeniaczka III generacji

Interesuje mnie diesel i tu mam właśnie pytanie co do silnika

1,9dci ale 120KM (bez fap) miałem w Lagunie II phI, Scenicu II phI, Megane II phI

1,5dci tylko w Clio II phII (coś koło 60KM) i Clio III phI Bodajże 96KM

 

Chciałbym poznać opinie który silnik byłby lepszym wyborem 1,5Dci 110KM czy 1,9Dci 130KM

Dziennie robię koło 100km, natomiast okres wakacyjny to wyjazdy zagraniczne długodystansowe ok 1,5 tyś.km na raz i nie chciałbym się po autostradach telepać 120 km/h

 

Czy Scenic ma jakieś standardowe przypadłości z elektroniką?

Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę.

 

Z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
karolaa    5

Mogę napisać jak to wygląda z perspektywy megane III i silników 1.5 i 1.9 bo miałam 105KM, 110KM a teraz mam 130KM 1.9.

Dynamika - bezapelacyjnie 1.9, ciszej jest przy wyższych prędkościach.

Spalanie - jeśli porównywać 1.5 110KM i 1.9 130KM to oba maja FAPy a spalanie rożni się o ok dobre pół litra ropy w jeździe mieszanej (bez dużych korków). W korkach 1.9 wypija nawet do 8l i tu 1.5 wypadnie lepiej (ale mówię o dużych korkach, gdzie więcej stoimy niż jedziemy). W obecnym okresie zimowym moje 1.9 mieści się w 6.5l, gdzie większość to jazda miejska.

Minusy dla 1.9 - to minimalne wyższe spalanie i opłaty..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pieczar    0

Ani jednym ani drugim dieslem, który wymieniłeś, nie będziesz się telepał po autostradzie ;)

 

Dodano: 11 sty 2017 - 13:47

W obecnym okresie zimowym moje 1.9 mieści się w 6.5l, gdzie większość to jazda miejska.

jak to się robi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lufa    1

dokładnie, podaj przepis. Spalanie jak z katalogu.

Ja mam 1,9 bez fap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sotis    2

Jeździłem 1,5 dci 110, 1,9 dci 130, 2,0 dci 150. Teraz jeżdżę 1,5 dci 106 Km. Mogę stwierdzić, że nie ma dużej różnicy w dynamice auta jeżeli chodzi o trasy, różnice bardzo widoczne są w spalaniu pomiędzy 1,5 a 1,9 i 2,0 jeżdżąc po mieście. Trasa do Chorwacji 1600 km silnik 1,5 110 KM, spalanie 4,9 l. (udokumentowane :D ), prędkość wolnoautostradowa 130-140 km. Silnik 1,9 u mnie miasto około 8 l., trasa 6,2 l. Silnik 2,0 automat miasto około 10 l., trasa 6,8 l. Pomiędzy 1,5 dci 106 KM a 110 KM nie widzę większych różnic jeżeli chodzi o dynamikę i spalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
karolaa    5

a ja widziałam różnice pomiędzy 105 i 110 - są dłuższe przełożenia w 110, 6 jest strasznie długa. 105 jest jakby zrywniejsza ale ma krótkie biegi. Może to wrażenie, ale nie wydawało mi się raczej

A co do spalania 1.9 - nie ścigam się spod świateł :) Ale jak mówię, auto nie stoi w korkach tylko jedzie zawsze... w korkach spalanie z łatwością skoczy do 8l

Share this post


Link to post
Share on other sites
kudys11    0

Obawiam się że 1,5dci (110KM) nawet na przelotówkach między miastowych jadąc z prędkością 110-120km może potrzebować dużo miejsca podczas wyprzedzania przecież ma moment obrotowy 240Nm 1,9dci ma moment 300Nm czyli o 25% więcej. Dla porównania teraz jeżdżę Laguną 2.0dci 150KM i momencie obrotowym 340Nm do daje tylko 13% w stosunku do 1,9dci.

1,5dci wydaje się lepszy przy jazdach typowo miejskich, na trasie jednak chyba trochę za mały silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pieczar    0

1,5dci wydaje się lepszy przy jazdach typowo miejskich, na trasie jednak chyba trochę za mały silnik

bym się nie zgodził... w ub. weekend takim 1.5 dCi A4 Kraków - Rzeszów przejechałem w godzinę z minutami, w trasie wyprzedzanie na bieżąco bez specjalnego planowania manewru... jak trzeba, to idzie i już :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kudys11    0

Inaczej jest jechać przez godzinę A4, a co innego jechać przez 20 godzin przez pół Europy

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites
sotis    2

Tutaj z kolei ja się nie zgodzę. Pisałem wcześniej, ze jechałem trasa A2 Nowy Tomyśl - Niemcy - Austria - Słowenia - Chormacja, 1600 km z małym hakiem i nie widzę problemu w poruszaniu się tym autem na dłuższych odcinkach. Auto załadowane na fula. Ten sam samochód Trasa Nowy Tomyśl - Marsylia, bez problemów (po za zmiana koła na autostradzie we Francji :( )

Share this post


Link to post
Share on other sites
kataryniarz    38

Wiadomo mocy nigdy za mało, ale dyskusja nie ma sensu - trzeba się przejechać samemu i ocenić, każdy ma inne preferencje.

 

PS.

Megane to nie Scenic, ale pokonuję trasy rzędu 1300km na raz, nie ma problemu z przelotami 150-170km/h w DE, reszta przepisowo 130km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AdamiGo    10

Moim zdaniem 1.9 i 2.0 bardziej nadaje się na jazdę autostradą, powinny być cichsze i mniej się męczyć przy wyższych prędkościach. Jeżeli ktoś sporadycznie jeździ autostradą a głownie po mieście i zwykłymi drogami to 1.5 w zupełności wystarczy.

Przesiadłem się z 1.9 120KM na 1.5 110KM i skrzynia jest znacznie "krótsza" niż w 1.9. Przekłada się to między innymi na spalanie przy wyższych prędkościach. W 1.9 przy 3tyś obrotów (6 bieg) auto śmigało 180-190 a przy 1.5 mam zaledwie 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liso    0

Scenic III większych problemów z elektroniką nie ma. Pada zamek kierowcy (silniczek) i pojawiają się usterki związane z ładowaniem. Co do silników - lubisz zapierdzielać to 1.9 ale mi po mieście żłopie 9 litrów. Na trasie raz w życiu spalił mi mniej jak 6 litrów gdy się wlokłem za kolegą. Chorwacja to tak ok 6,5l mi wyszła i tak w trasie generalnie pali przy mocniejszym traktowaniu. Jeśli zależy Ci na spalaniu to 1.5 bo różnica jest i dowody na to znajdziesz na motostacie. Jeździłem przed zakupem Megane 1.5 i dla mnie lipa a co by było w Scenicu? Ja lubię mocniejsze silniki i godzę się na wyższe spalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×