Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Borykam się z problemem nie działającego wiatraka chłodnicy. Ktoś ma pomysł co może być nie tak?

Czytałem że można sprawdzić czy w ogóle działa podpinając go "na krótko" wiecie w jaki sposób to zrobić?

Wymieniałem parę dni temu termostat zaraz po tym jak mi się zagotował płyn (okazało się że był zapowietrzony układ) i od tamtej pory nie chodzi ten wiatrak choć temperaturę trzyma dobrą tylko że po przejechaniu kilka km czuć swąd spod maski.

 

Megane 1.4 75km 1998 hatchback

Edytowane przez AceN7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od tamtej pory nie chodzi ten wiatrak choć temperaturę trzyma dobrą tylko że po przejechaniu kilka km czuć swąd spod maski.

To ze czuć swąd to niedobrze, bo może dojść do pożaru. Wiatrak można obrócić ręka? Jak się lekko obraca ręką, to wypiąć silnik i bezpośrednio na moment podać bezpośrednio na niego napięcie i sprawdzić czy ruszy. Jak ruszy to znaczy sprawny i trzeba szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki w skrzynce przy silniku sprawdzałeś? Drugi w kolejności jest czujnik temperatury silnika, są dwa. Jeden podaje sygnał na deskę, drugi do ECU. Na forum znajdziesz, który za co odpowiada, mają inny kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może odpowietrz układ do momentu włączenia się wentylatora, tak jak to powinno być wykonane, i wtedy szukaj źrudła smrodu spod maski. Przyczyn może być 5 tysięcy, a to że śmierdzi Ci z pod maski to najpierw szukał bym przyczyny dlaczego przed wymianą termostatu zapowietrzył się układ.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączony na krótko chodzi, wymieniłem czujnik wentylatora przy chłodnicy ale nadal nie pomogło.

Nie wiedziałem, że masz czujnik na chłodnicy (u mnie go nie ma). W tej sytuacji wyjmij wtyczkę z tego czujnika na chłodnicy i sprawdź omomierzem jaki to jest czujnik termistor czy termostat (styk rozwarty/zwarty). Przypuszczam, że do tego czujnika idą dwa przewody, jeżeli tak to zewrzyj je we wtyczce i sprawdź czy wtedy wentylator ruszy. Jeżeli ruszy, to:

- albo temperatura w ty miejscu chłodnicy nie osiąga temperatury przy której powinno nastąpić załączenie wentylatora. Nie wiem w którym miejscu chłodnicy jest ten czujnik, przypuszczam, że gdzieś w dolnej części, to taka sytuacja może występować przy niepełnym przepływie płynu przez chłodnicę i wtedy góra chłodnicy jest gorąca, a dół wyraźnie chłodniejszy, ale wtedy powinno dochodzić do okresowego przegrzewania się silnika (temperatura na desce powinna jechać dalej niż normalnie). Jeżeli chłodnica jest mniej więcej równomiernie gorąca (ale niższa od temperatury załączenia wentylatora), to może spowodowane tym że termostat jest cały czas w pełni otwarty i nie dochodzi do wzrostu temperatury powodującej załączenie wentylatora,

- albo czujnik temperatury jest uszkodzony lub niewłaściwy temperaturowo.

Jeżeli nie ruszy, to znaczy, że usterki trzeba szukać w tym obwodzie - przerwany przewód lub coś innego uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może odpowietrz układ do momentu włączenia się wentylatora, tak jak to powinno być wykonane, i wtedy szukaj źrudła smrodu spod maski. Przyczyn może być 5 tysięcy, a to że śmierdzi Ci z pod maski to najpierw szukał bym przyczyny dlaczego przed wymianą termostatu zapowietrzył się układ.

No to teraz głupie pytanie: zauważyłem że gdy odpowietrzyłem układ wtedy uszkodziłem uszczelkę przy odpowietrzniku no i jak się podniesie ciśnienie to sączy się stamtąd płyn, niewiele ale jednak i teraz nie mogę dodatkowo dostać takiego węża

Myślicie że to może mieć związek z tym nie załączonym wentylatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to raczej nie, a ta uszczelka to zwykły oring albo płaska gumowa podkładka, temperatura czujnika na chłodnicy to od 89 stopni do bodajże 95 do załączenia wentylatora. Zacznij się martwić jeśli podczas pełnego rozgrzania układu zasygnalizuje Ci przegrzanie zanim załączy wentylator, i radzę to zrobić teraz, a nie na wiosnę czy latem ma ci samo zasaygnlizować, bo skończy się to wtedy wymianą upg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz to trochę utknąłem bo okazuje się że ten lekki dym i swąd to nie wina nie chodzącego wentylatora, wentylator chodzi jak się mocno nagrzeje ale nadal nie wiem co może powodować ten dym.

Leci jakby spod chłodnicy, ktoś ma może jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!