Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III Hatchback 1.6 lub 1.4 Tce + lpg


PiotrKTM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zmienić obecne auto na nowsze i oszczędniejsze. Po analizie wielu stron wytypowałem Megane 3 Hatchback 5 drzwi 1.4 Tce lub 1.6 16v. Auto ma być pod LPG.

Zastanawiam się jaki silnik wybrać 1.4 Tce (ponoć cichszy, możliwość chipa w przyszłości w razie potrzeby) czy 1.6 (symbolicznie mniej pali, tańszy w zakupie, więcej na rynku).

Auta będę używał dojeżdżając do pracy (niecałe 20 km w jedną stronę) + wypady na wakacje (kilka razy w roku).

Budżet jakim dysponuję to +-30 tys. Nie chciałbym też jechać więcej niż 400 km po auto, chyba że na prawdę będzie tego warte :)

1. Proszę o opinie na temat 1.4 vs 1.6 (oba pod lpg) w tym budżecie.

2. Na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu Megane?

3. Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat tych aut?

Mój odnośnik

Mój odnośnik

4. Czy na forum jest może jakiś użytkownik Megane z Białegostoku lub okolicy?

Pozdrawiam

Piotr

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi wygląda na wersje FFR, ale brakuje znaczków na przednich błotnikach (może był robiony przód). Nie widać też czujników parkowania z przodu, a z tylu są. Wiem, ze krajowe były takie wersje, że miały tylko czujniki z tylu, ale z Francji nie widziałam takich wersji. Wg mnie przód był robiony - taki wniosek na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem ten dylemat co ty, szukałem megane w benzynie i zastanawiałem się pomiędzy 1.6 16v i tym 1.4 TCE. Co do różnicy pomiędzy 1.6 16v a 1.4 TCE to na pewno 1.4 TCE jest bardziej paliwożerny, z tego co czytałem średnie spalanie oscyluje w okolicach 9 litrów, ale daje dobrą dynamikę jazdy. W 1.6 16v spalanie trochę mniejsze, ale co do dynamiki to szału nie ma. 1.6 16v to sprawdzona jednostka i raczej bezawaryjna na pewno najlepsza do gazu natomiast 1.4 TCE to nowy silnik i na razie ciężko stwierdzić jak się zachowuje przy większym przebiegu. Gdzieś tu na forum czytałem że ten 1.4 lubi pić olej. Odnośnie gazu to 1.6 16v nie będziesz miał problemu, a o 1.4 TCE znalazłem taką wypowiedź:

 

Do niedawna miałem 1.4 Tce z instalacją gazową zamontowałem przy przebiegu 22tyś i przejechałem nim 60tyś byłem bardzo zadowolony. Zajmuję się naprawą samochodów i kiedyś wpadł mi w ręce taki silnik z przeznaczeniem na części który dokładnie rozebrałem i obejrzałem ;

- wał, tłoki ,korbowody bardzo solidne wykonanie i wydaje mi się,że wytrzyma nawet zwiększenie mocy

- głowica na pierwszy rzut oka dość delikatna ale po dokładnej analizie okazało się ,że materiały w niej zastosowane i samo wykonanie nie jedno wytrzyma

- co do zaworów, to tak czy inaczej trzeba sprawdzać ich luzy, w moim przypadku po 60tyś na LPG nic się nie zmieniło

Jedyny warunek to zamontować dobrą instalację w dobrym warsztacie bo silnik jest dość wymagający ze względu na wysokie doładowanie i cieszyć się tanią jazdą.

Jeśli zależy Ci na dynamice to na pewno 1.4 TCE będzie lepszy, a jeśli szukasz auta do jeżdżenia z punktu A do punktu B to lepszy będzie 1.6 16v. Myślę, że Ci trochę pomogłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie zależy czym się kierujesz, jeśli rozsądkiem to 1.6 16v to sprawdzona jednostka, dobrze współpracująca z gazem i nieskomplikowana w budowie. 1.4 TCE to już niestety nowa generacja silników i ciężko powiedzieć jak one się będą zachowywać przy dłuższej eksploatacji. Na pewno jest tu więcej elementów, które mogą się zepsuć, jednostka bardziej wysilona no i przy LPG obowiązkowa kontrola luzów zaworowych bo niestety brak tu korektorów hydraulicznych. Za to jest troszkę ciszej i lepiej się zbiera. Ja wybrałem klasykę 1.6. Dla mnie podstawą w aucie jest to, że wsiadam do niego rano, przekręcam kluczyk i odjeżdżam. Co do silników benzynowych wolnossących w Renault miałem już 1.6 16v w Megane I z LPG taki sam silnik u żony w Clio II, bliźniaczy silnik 1.8 16v w Ladzajnie II z LPG w Scenicu RX4 2.0 16V z LPG i teraz 1.6 16V mam w Meg III, również z LPG - mogę jednoznacznie stwierdzić, że nie miałem z tymi jednostkami nigdy żadnych problemów. A no cóż co do TCE to mogę tylko gdybać, bo to silniki będące na rynku od niedawna, a na logikę to biorąc to silnik 200ccm mniejszy i 20 koni mocniejszy, czyli bardziej obciążony - zachodzi uzasadnione podejrzenie, że będzie mniej żywotny niż stary sprawdzony wolnossak 1.6. Wybór należy do Ciebie, na pewno trzeba dokładnie przy TCE prześwietlić przebieg auta bo 1.6 16V z przebiegiem 250 000 przewalony na 60K to i tak będzie jeździł ale juz 1.4 TCE z przebiegiem 200K to może się czasem okazać niemiłą niespodzianką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba modele są b.dobrze opracowane tu na forum. Trzeba przejechać się aby podjąć decyzję który wybrać .Auto trzeba szukać w swojej okolicy, nie dalej jak 100 km od domu. Poczytaj; Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane , oraz umieść parę słów ( w tym temacie ) jakie miałeś przygody przy zakupie

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Ten drugi wygląda na wersje FFR, (...) ale z Francji nie widziałam takich wersji. Wg mnie przód był robiony - taki wniosek na pierwszy rzut oka.

Ten drugi czyli w sumie ten pierwszy - niebieski z Francji?

Oczywiście wertuję forum od kliku dni i czytałem opnie o 1.4. Ponoć podwyższonym spalaniem cechowały się modele z początku produkcji.

Jeżeli będę miał okazję to się przejadę 1.4 i 1.6. Puki co będę szukał obu wersji byle by były zadbane. Wiem już że chcę z ciemnym wnętrzem (czarnymi plastikami) i nie chcę elektronicznego hamulca ręcznego.

Trochę niepokoi mnie iż wkładano różne skrzynie biegów do meganek i w sumie nie wiadomo na co się trafi, puki się nie przejedzie.

Co możecie powiedzieć o tym egzemplarzu?

Mój odnośnik

Import prywatny z Francji. Sprawdziłem na stronie renault.pl i przebieg się zgadza, dodatkowo jest to wersja 110 KM a nie 101 KM.

Czy mogę prosić o wskazanie słabych punktów Megane 3 - na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie. Gdzie mogę znaleźć argumenty do targowania się :)?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z Francji ? Przecież ma niemieckie blachy?? Nie wygląda źle, widać, że tarcze do wymiany. Ciekawe czy stało w krzakach czy jeździło, auta które stoją, a nie jeżdżą wbrew pozorom szybciej niszczeją, np tarcze, klocki, może mieć uszkodzone przeguby, sparciałe gumy itp. Megane nie ma jakichś słabych punktów, musisz obejrzeć auto i się targować. Najlepiej wypożyczyć miernik lakieru on prawdę Ci powie. Jak dla mnie trochę drogo 25500 zł za 2008 rok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie brać w żadnym wypadku trupów z Francji!!! Większość to auta z placu z ubezpieczalni po dzwonach. Z DE za to w większości są po korekcie :P no ale lepiej po korekcie niż 3 w 1 z Francji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczny dylemat tzn nie mogę zdecydować się czy brać 1,6 czy 1,4 więc podepnę się pod ten temat bo bez sensu taki sam zakładać. Z tego co czytałem główne zalety 1.6 to to iż jest to sprawdzona i prosta konstrukcja. Nie ma koła dmumasowego, turbo, części w rozsądnych cenach, bardzo dobrze znosi gaz. Natomiast minusem jest jego słaba dynamika. Z kolei 1,4 TCe daje więcej przyjemności z jazdy natomiast jego eksploatacja może okazać się dużo droższa i podobno głowica gorzej znosi LPG.

 

Ja będę kupował starszy rocznik, podejrzewam że z okolic 2010-2012. Trzeba więc przyjąć że będą one miały już po 150+ tyś km przebiegów (nawet jak licznik pokazuje 70k). Orientuje się ktoś jakie są koszty wymiany koła zamachowego w silniku 1,4TCe? Naczytałem się o naprawach po 7-8 tysięcy w różnych samochodach tymczasem na allegro używane (pewnie z wraków) są po 700 zł, nowych jakoś nie potrafię znaleźć chociaż w jakimś komentarzu chyba spotkałem cenę 1700 oryginał i 700 zł zamiennik. Ile więc może wynieść taka naprawa? Tak samo turbosprężarka, jaki jest koszt regeneracji/wymiany? Czy ten 1,4 naprawdę taki straszny czy tez po prostu nie da się jeszcze tego ocenić ze względu na krotki okres na rynku? Nie zmieniam samochodów często więc jest to zakup dla mnie na lata i chciałbym być z tego zakupu zadowolony. Nie ukrywam tez że aspekt ekonomiczny też jest dla mnie ważny i nie chodzi tylko o spalanie ale i ewentualne naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1,6 l ma;

pasek,

popychacze hydrauliczne,

jest bardzo elastyczny,trwały ,

nadaje się do LPG ,

nie bierze oleju,

dobry do jazdy po mieście, na krótkie dystanse do pracy,

przy prędkościach autostradowych, słabe wyciszenie wnętrza, duży apetyt na paliwo,

silnik ma koła zmiennych faz rozrządu, elektrozawory sterujące,

tematy dobrze opracowane na forum,

jest ich więcej na rynku,proste w naprawie, mało kosztowne,

 

Silnik 1,4 ma ; od 2012 r jest po modernizacji ,

łańcuch - niezbyt wytrzymały,

brak popychaczy hydraulicznych ,

nadaje się do LPG z zaleceniem kontroli luzów zaworowych,

na forach nie znalazłem złego słowa o 1,4 Tce z gazem ,

nie bierze oleju, olej wysokiej klasy konieczny,

dobrze radzi sobie na autostradzie ,

wyciszony bardziej ,

przy ciężkim bucie - lubi popić ,

zmienne fazy na wałku ssącym,

turbo - proste, trwałe - brak uwag o problemach przy właściwej eksploatacji ,

dwu-masa - prosta konstrukcja ,trwała - to nie diesel - brak uwag o problemach ,

wysoka kultura pracy silnika, cichy na biegu jałowym, praktycznie go nie słychać,

przy 140 km/h słychać w aucie jedynie pęd powietrza lub szum od opon zimowych,

mała ilość na rynku,

wysoka cena,

szybko znajduje nabywce ,

dużo informacji w temacie 1.4 TCE 16V 130km... co o tym sądzicie?? oraz Silnik do gazu

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mialem podobny dylemat i kupiłem 1.9dci , 1.6 trochę za słaby dla mnie był a 1.4Tce czy 2.0T które jest droższe conajmniej o 2 tyś. zł +3 tyś zł lpg to za duża różnica żeby dopłacać i nie wiem kiedy by się ona zwróciła. diesel jest także cichy przy wyższych prędkościach. Warto może taką opcję rozważyć. B)

Edytowane przez tomqu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zależy Tobie na osiągach bierz 1.6 16V. Muł, bardzo słabe wyciszenie ale po założeniu lpg tania eksploatacja i moim zdaniem w mieście powiatowym spokojnie daje radę. Co do awaryjności się nie wypowiem bo auto nowe, denerwują jedynie szarpania na zimnym silniku upierdliwe szczególnie zima po dłuższych postojach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!