Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie Megane II 1.9dCi 120km


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Mam problem z Megane II 1.9dCi 120km 2003rok a mianowicie auto mi szarpie raz częściej raz rzadziej :/ po podpięciu do komputera TEXA nie wykazało żadnych błędów. Samochód czasami pracuje jakby wszystko było OK. a czasami szarpie jak głupie :/ Bywało że na odcinku 200km szarpnął 2 razy a bywało że na odcinku 10km szarpnął 20 razy :/ podczas szarpnięć występuje spadek ciśnienia na listwie (na biegu jałowym jest około 300bar czyli ok) jak szarpnie to jest spadek na listwie CR oraz na 3 i 4 wtrysku jest skok :/ Szarpnięcia na różnych prędkościach obrotowych silnika. Więc mam problem... :/ Za pomoc będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam!

Ten sam silnik - 120 koni BM0G - ta sama usterka... Objaw jak u przedmówcy. Zdarza się że zgaśnie na luzie. Zauważyłem że rzadziej przerywa przy niższej temperaturze otoczenia..

Czy uszkodzony czujnik położenia wału lub jego połączenie z ECU mogą się tak bez błędów w diagnostyce objawiać? Czy dam radę sprawdzić połączenie miernikiem "pod blokiem" ? Gdzie szukać tego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym sprawdzić pracę regulatora ciśnienia zamontowanego na pompie. Może się przycinać ( zacierać) i chwilowo obniżać ciśnienie poniżej 260 bar, gzie następuje wyłączenie wtrysków. Montaż trzy śruby wkręcone w pompę, Podłączone sterowanie. Po wymontowaniu sprawdzamy amplitudę drgań podając regulowane napięcie stałe od 6-12V. Po wyczyszczeniu -udrożnieniu montaż. On przy normalnej pracy jest sterowany impulsowo, więc próbę robimy w krótkim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam!

Przepraszam że tak późno odpisuję, ale może się przydać na przyszłość. Mój przypadek to były.... fragmenty liści w przepływomierzu :/ latały sobie w środku i w zależności od tego jak się ułożyły - tak oszukiwały ECU... Dodatkowo czujnik położenia wału został wyczyszczony z opiłków.

Po wyczyszczeniu szarpania brak, auto było podobno zawirusowane (tak twierdził sprzedający) ale mechanik dopiero po wyczyszczeniu stwierdził " że teraz to czuć tego wirusa". Faktycznie, po zmianie biegu na 2gi i dodaniu energiczniej gazu na mokrej nawierzchni za KAŻDYM razem koła zrywają przyczepność...

Edytowane przez kristekb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!