Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór KZFR Megane II 2006


poncyliusz

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

Może ktoś z Was jest w stanie rozwikłać mój problem.

Kupiłem Megane II jesienią 2016r. Po przejechaniu ok 100 km oddałem od razu do zaprzyjaźnionego mechanika (nie raz naprawiałem u niego moją wcześniejszą Megane I) w celu wymiany użytkowych podzespołów.

Wymianie uległ kompletny rozrząd z pompą wody, koło zmiennych faz rozrządu, olej, filtry powietrza i świece, drobna naprawa zawieszenia.

Zaraz po odbiorze auta po ok 100 km. usłyszałem dziwne dźwięki dochodzące z silnika.

Mianowicie przy osiąganiu ok 3 tyś obrotów zaczyna coś tyrkotać, zgrzytać.

Podjechałem do mechanika, obejrzeliśmy auto, wszystkie blachy i to co może dzwonić lub hałasować. I nic.

zauważyliśmy tylko niwielką ilość oleju w okolicy korka wlewu i\oleju.

Do dzisiaj przejechałem ok 10 000. Auto ciągle chodzi tak samo. Zgrzyty przy ok 3 tyś obrotów. Żadnych błędów na kompie. Trochę mułowate.

Czytałem na różnych forach i doszedłem że może to być uszkodzony elektrozawór KZFR.

Kupiłem nowy, oryginalny i nic nie pomogło.

testowałem na różne sposoby.

Najlepsze jest to, że przy odłączonym elektrozaworze i podłączonej do wtyczki żarówki auto chodzi REWELACYJNIE.

No ale nie o to przecież chodzi, żeby jeździć z odłączonym elektrozaworem.

 

PROSZĘ O PODPOWIEDZI GDZIE SZUKAĆ PROBLEMU.

CZY MOŻE TO BYĆ WINA OPROGRAMOWANIA???

 

POZDRAWIAM WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW FORUM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

no to jest oczywiście jedna z opcji.

Część była nowa i oryginalna, Ale to oczywiście nie wyklucza jakiejś jej wady.

Moja dziewczyna jeździ megane III i powiem, że jak odłączyłem elektrozawór i podłączyłem pod wtyczkę żarówkę to miałem wrażenie że moja megane II to rakieta.

Wiem że silnik powinien pracować z większą mocą niż obecnie.

 

Czy wchodzą jeszcze jakieś możliwości???

Co się dzieje z silnikiem, kiedy jeżdżę bez elektrozaworu i z podłączoną żarówką? Czy mogę nabawić się jakiejś usterki?

(Żarówkę podłączam dla oszukania komputera żeby nie wyrzucał błędu. Bez zarówki, za to z odłączoną wtyczką auto jeździ ciut gorzej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mechanik, który to robił nie montował tego pierwszy raz.

Ja nie sprawdzałem, ale biorę taką możliwość pod uwagę.

Reasumując:

Do sprawdzenia:

1) czy rozrząd dobrze ustawiony (bo może się przestawił/ przeskoczył???)

2)wada KZFR

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły???

A czy może być jakaś wada oprogramowania komputera???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed dokonaniem zakupu robiłem przegląd samochodu w ASO i podłączany był do komputera w serwisie Renault w celach diagnostycznych. Zmieniano np język z niemieckiego na polski. Ja nie wiem czy to tylko zmiana "techniczna" czy zmiana całego oprogramowania która może mieć wpływ na działanie niektórych podzespołów. Może np. zmieniono na niewłaściwe, złą wersję.

Technicznie była więc możliwość zmiany oprogramowania, czy jej dokonywano?-mnie o tym nie informowano.

Szukam po po prostu jakiegoś punktu zaczepienia.

Jestem bardzo wdzięczny za każdą sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby zmieniali ci oprogramowanie w którymkolwiek podzespole na przeglądzie przed zakupowym, sama zmiana języka to tylko zmiana opcji w liczniku.

A olej jaki zalałeś do silnika? Przy KZFR stan oleju najlepiej pod maximum.

Nie pisz dużymi literami w niczym ci to nie pomoże, popraw to - słabo to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przyczyn należy szukać w tym, co wymieniałeś (mechanik wymieniał) przed zauważeniem problemów.

Skoro na starych częściach problemów nie było, a pojawiły się po tych profilaktycznych wymianach, to właśnie one są tego powodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem, ale mam teraz pytania techniczne:

1) czy jeżeli się okaże, że KZFR zostało źle ustawione to czy można to poprawić i to samo koło założyć jeszcze raz?

2) czy jeżeli rozrząd został źle ustawiony to czy wystarczy wymienić tylko pasek a resztę zostawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przyjmując że koło jest OK a było tylko źle ustawione.

Jeśli nic się nie uszkodziło to tak można sam pasek wymienić, jeśli nie zrobimy na tym pasku wielu kilometrów można nie zmieniać nawet paska.

Wracaj do mechanika i niech szuka problemu, oddałeś sprawny samochód na wymianę rozrządu i takowy powinien wrócić - "a nie gwarancja do bramy..." Jeśli popełnił błąd powinien go naprawić - powinien wtedy nic $$ nie skasować, ale może też naprawić swoją pomyłkę ale żeby nie był stratny zrzuci problem na coś innego co może być dobre, niby naprawi i każe sobie płacić... - są też tacy.

A wiesz może czy używał blokad czy też rysował sobie znaki? Jeżeli nie użył blokad jest prawdopodobieństwo że może być przestawiony.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!