Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z bardzo wysokim spalaniem 1.4 tce


Bury22

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

@Bury22 jak się zakończyła walka ze spalaniem w Twoim TCe ?  

Ze swojej strony mogę dodać, że spalanie w moich hybrydowych 1.4TCe Pb/LPG po zatłoczonym Wrocku oscyluje na poziomie 10-12 LPG/100 przy średniej prędkości 19-21 km/h, Megi Coupe jest lżejsza od Scenika o jakieś 200kg i spala o jakieś 0,8-1 litra mniej, a na trasie nawet 1,5 litra - Scenik jest wysoki i opory powietrza są większe, więc im szybciej tym więcej będzie spalał. Dodam, że oba TCe mają dopieszczone mapy w MIII 158KM i SIII 162KM.

Wakacyjna długa trasa Wroc-w/Split/Wroc-w 1230km Scenic 4os. klima, bagaż, głównie autostrada 130km/h i 140km/h w PL wynik 10,57 LPG/100 (zmierzone wg. zatankowanego LPG i przejechanych km), a u kolegi w Oplu Zafira 1.4T *159KM 2016r. z LPG niemal identycznie spalanie gazu na tej samej trasie przy tych samych warunkach pogodowych.

Jako ciekawostkę dodam, że mój wcześniejszy Scenic II 2.0 16V F4R 136KM z 2007r. z LPG był dużo słabszy od obecnego SIII i w podobnych warunkach na tej samej trasie spalał nieco więcej.

Jak widać nie mam powodu do narzekań jeśli chodzi o spalanie w 1.4TCe, wręcz przeciwnie jestem bardzo z niego zadowolony :rolleyes:

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Podbijam pytanie  :-)

U mnie na trasie Łódź - Wrocław komputer wskazał 8.7 l/100km. Jazda spokojna, tempomat 120km/h bądź mniej. Gazu wyszło równo 10 litrów (mierzone z dystrybutora). W mieście natomiast jest jakiś dramat - komputer pokazuje średnio 12-15 litrów :(

@Bury22 Jak u Ciebie zakończył się temat ze spalaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile ma palić auto z silnikiem benzynowym przy jeździe 120 km/h ?

Ten wynik jest OK, jak weźmiesz pod uwagę jak bardzo Reno "mija się z prawdą" co do spalania, w swoich prospektach reklamowych.

tu masz raporty.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/renault/megane/iii/

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mam coś ciekawego do tematu, bo właśnie wróciłem Scenikiem (1.4TCe~162KM) z weekendowego wyjazdu, gdzie podczas całej trasy (515km) dokonywałem ciekawych pomiarów, pracy silnika, sondy lambda i spalin, przy użyciu dwóch urządzeń, jedno zapewne znacie to popularny clip, a drugie proste urządzenie opisałem niedawno na naszym forum  >> link <<

Dodam, że jazda i pomiary nie miały na celu osiągnięcia minimalnego spalania, to była normalna jada, 4osoby, bagaże, na dachu box narciarski i 99% to autostrada.

Po raz kolejny zauważyłem, że jazda na tempomacie jest bardzo nie ekonomiczna, przy ustawieniu 138km/h trzykolorowa dioda LED na testerze świeciła się często na czerwono wykazując w ten sposób bogatą mieszankę (sprawdzone na Pb i LPG) dlatego przełączyłem się na sterownie prędkością z pomocą nogi ;-) Laptop z clipem na kolanach żony pokazywał to samo, ale na wykresie, dodatkowo zarejestrował 5 spalań stukowych (2,1,1,1) i jedno wypadnięcie zapłonu.

Spalanie komputer pokazał 8,5/100, a po zatankowaniu LPG do pełna wyszło 10,16 LPG/100. Jak już pisałem obecny ScIII 1.4TCe jest dużo mocniejszy, a pali mniej od wcześniejszego ScII 2.0 16V. Jazda po dużym zatłoczonym mieście typu Kraków, Wa-wa, Wrocław przy średniej prędkości 19-21km/h to duże spalanie w każdym autku, siostry 1.5dci po Wrocku wciąga 8.5 teraz w czasie mrozów pod 9, zajrzałem kilka dni temu do kumpla Audi A6 3.0TDI wyświetliło 15.5 ON/100 przy całkiem niezłej średniej 25km/h !

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.02.2018 o 08:29, witman napisał:

Po raz kolejny zauważyłem, że jazda na tempomacie jest bardzo nie ekonomiczna, przy ustawieniu 138km/h trzykolorowa dioda LED na testerze świeciła się często na czerwono wykazując w ten sposób bogatą mieszankę (sprawdzone na Pb i LPG) dlatego przełączyłem się na sterownie prędkością z pomocą nogi ;-)

 

 

Tzn że tempomat w M3 jest jakiś niedopracowany? Wydawałoby by się że tempomat będzie oszczędzał paliwo a nie go więcej zużywał.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie od dziś wiadomo, że tempomat ma za zadanie utrzymanie stałej prędkości, a nie oszczędzanie paliwa. W każdym aucie, bez względu na markę, jazda na tempomacie to większe spalanie niż podobna jazda bez niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusje na Forum już były, ale czuję się zobowiązany dopisać: wg mnie nie ma czegoś takiego jak podobna jazda na tempomacie i bez. Owszem, zgoda, że przy zadaniu na tempomacie prędkości dajmy na to 120 km/h, spalanie będzie wyższe niż jazda bez tempomatu i >>oscylowanie<< wokół prędkości 120 km/h. Kluczem pozostaje jednak czas jazdy, który przy jeździe z pomocą tempomatu powinien być krótszy (samochód będzie pod górkę utrzymywał zadaną prędkość, podczas gdy kierowca pewnie lekko odpuści).

 

Postawię tu jeszcze jedną tezę: podczas jazdy autostradowej np. z południa Europy do Polski, powiedzmy ca. 1000 km, kierowca z czasem popada w zmęczenie i >>gorzej<< operuje pedałem hamulca i gazu. Na własnym przykładzie stwierdzam, że gdybym w ww. sytuacji miał tempomat (wówczas nie miałem), paliwa spaliłbym mniej - to wynika z analizy spalania chwilowego i dostępnego dystansu. Spalanie udało się utrzymać, kiedy za kierownicę usiadła druga osoba, a ja zająłem się "pilotowaniem" i obserwacją parametrów jw.

 

Chciałbym przez to zaapelować, żeby nie generalizować pewnych rzeczy, bo tu wszystko jest >>po inżyniersku<< :arrow: "to zależy".

 

PS: a >>utrzymanie stałej prędkości<< jest dużo bardziej oszczędne niż wytracanie jej i ponowne osiąganie w krótkim czasie :-)

Edytowane przez konwil
Uzupełnienie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3/4/2018 o 11:35, pbet napisał:

Nie od dziś wiadomo, że tempomat ma za zadanie utrzymanie stałej prędkości, a nie oszczędzanie paliwa. W każdym aucie, bez względu na markę, jazda na tempomacie to większe spalanie niż podobna jazda bez niego.

A takie odważne i daleko idące stwierdzenie jest oparte o ...?

 

Dnia 2/26/2018 o 08:29, witman napisał:

trzykolorowa dioda LED na testerze świeciła się często na czerwono wykazując w ten sposób bogatą mieszankę (sprawdzone na Pb i LPG)

Tam jest sonda szerokopasmowa? Jak masz motor uturbiony, to raczej tak. Od jakiego AFR świec się czerwona dioda? Samo użycie tempomatu nie zmienia znacząco faktu, czy silnik pracuje w otwartej lub zamkniętej pętli sterowania, jest to bardziej zależne od temperatury, obrotów, obciążenia, wreszcie od samej mapy sterowania. Natomiast nie jest tak, że z chwilą włączenia tempomatu silnik wchodzi w sportowy tryb pracy. Zbyt agresywne nastawy regulatorów PID tempomatu mogą coś takiego powodować, ale wtedy komfort podróży przy użytkowniu tempomatu byłby niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, szupi napisał:

A takie odważne i daleko idące stwierdzenie jest oparte o ...?

... doświadczenie. To po 1, a po drugie w każdej lekturze motoryzacyjnej o tym przeczytasz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsze spalanie w jeździe bez tempomatu to złudzenie. Moim zdaniem dlatego, że stopa odruchowo utrzymywana jest w tym samym położeniu, czyli np. na wzniesieniu prędkość auta spada, a tempomat ją w tym samym miejscu utrzyma, czyli zużyje nieco paliwa więcej. Gdyby człowiek chciał za wszelką cenę utrzymywać ciągle tę samą prędkość, to spalanie byłoby takie same lub może i wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety z tym się nie mogę zgodzić, bo jechałem niedawno i specjalnie testowałem jazdę po autostradzie w jedną stronę z tempomatem w drugą bez tempomatu utrzymując tą samą średnią prędkość przejazdu jak przy jeździe z tempomatem i spalanie wyszło mniejsze o 6%. W poprzednim wolnossacym 2.0 16V F4R było podobnie.

>> film na YT czy tempomat oszczędza paliwo <<

 

Kolego @szupi lambda nie jest szerokopasmowa, lecz starłem się jechać w pętli zamkniętej, obserwowałem dodatkowo wskazania clipa na laptopie i sterownika LPG, nie jednocześnie ma się rozumieć ;-)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tempomat powinien palić więcej bo to prostu automat sterujący reaktywnie a nie w odróżnienia od człowieka predykcyjnie. Natomiast przy kilku godzinnej jeździe trudno człowiekowi utrzymać tak długo uwagę aby idealnie operować pedałem gazu. W praktyce przy jeździe po idealnie płaskiej drodze tempomat będzie dokładniej operował gazem od człowieka. Natomiast na mocno górzystej drodze lepsze wyniki osiągnie człowiek.

  • Zwycięzca 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!