Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu


Prima50

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewny problem- mianowicie moja Megane po odpaleniu (obojętnie czy na ciepłym czy na zimnym silniku) strasznie nierówno chodzi na biegu jałowym, obroty falują (mniej więcej pomiędzy 800-1000 obrotów), jednocześnie rytmicznie trzęsie całym silnikiem, z wydechu idzie jasny, śmierdzący dym. Gdy ruszę i jadę na pierwszym, drugim biegu auto "skacze" jak żaba, podobnie jak w przypadku gdy ktoś nie umie ruszyć. Po kilku minutach jazdy auto jedzie normalnie i wspomniane historie na pierwszym i drugim biegu się nie zdarzają, podobnie na postoju, na biegu jałowym. Temperatura raczej nie ma zbytniego znaczenia, gdyż samochód stoi głównie w parkingu podziemnym i po całej nocy w temperaturze około 5-10 stopni jest to samo. Dodam tylko, że podczas ostatnich mrozów, gdy odpalałem go po dwudniowym postoju na około -20 stopniach miał problem z odpaleniem, ale za 5-6 razem zakręcił i pojechał. Inny objaw, może mający jakiś związek- mam wrażenie, że czasami na drugim biegu auto jest mniej dynamiczne, niż zwykle.

 

Bardzo proszę o rady, gdyż pewnie tak czy inaczej odwiedzenie specjalistów mnie nie ominie, a chcę wiedzieć na co się przygotować i nie dać sobie wcisnąć niepotrzebnych rzeczy do zrobienia, aby tylko podwyższyć rachunek.

 

Pozdrawiam, Przemek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od uzupełnienia stopki; z którego roku, jakiej mocy, czy masz od nowości czy z importu ? czy przebieg jest realny ??? co było robione ostatnio ????

Czy był i kiedy wymieniany filtr paliwa ?

Czy nie zatankowałeś syfu, lub letniego paliwa , zamiast dobrego paliwa ?

Sprawdzić ;

-Czy nie ma pęcherzy powietrza w przewodach paliwowych oraz ich szczelność ?

-Szczelność układu dolotu ,

-czujnik temperatury płynu chłodzącego ,

-sprawność zaworu ( regulator )ciśnienia paliwa oraz jego szczelność w instalacji ( oringi )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko pochodzi z Francji, kupiłem je 3 lata temu od pierwszego właściciela w Polsce. Przebieg jest na 99% nierealny. Spokojnie można liczyć, że ma z 220 tys. Ostatnio ze spraw silnikowych nie nie było robione, oprócz wymiany oleju, filtrów oleju i powietrza (w listopadzie), filtr paliwa wymieniany 1,5 roku temu (nie więcej jak 25 tys. km temu). Nowy leży od listopada w bagażniku, ale niestety nie mam kiedy go podjechać wymienić. Paliwo tankuję tylko na BP, zwykłe (nie ultimate), nigdy nie zauważyłem problemu.

 

W przewodach paliwowych powietrza nie ma, układ jest szczelny.

Układ dolotowy również szczelny.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego- ciężko mi powiedzieć, ale wskazania temperatury są w normie (tak jak zawsze)

Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa?

 

Czy jeżdżenie z takimi objawami jak wcześniej opisałem może być niebezpieczne dla silnika?

 

Wybaczcie pytania, które mogą się wydawać głupie, ale specjalistą w tej dziedzinie nie jestem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie udało mi się go podpiąć pod komputer, co wyszło:

 

P0380 Przekaźnik świec żarowych (obwód grzania) Przerwa

P0409 System recyrkulacji spalin Nie przekroczona wartość graniczna

Przerwa/zwarcie do masy

 

Z tego co się dowiedziałem, to możliwe, że to przez jedno z powyższych mogą mieć miejsce opisane wyżej dolegliwości. Ponoć jeśli jest uszkodzony przekaźnik, to może nieprawidłowo rozdzielać napięcie i z tego może być problem. Ktoś ma może jakieś doświadczenia z tym związane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najkorzystniej to wymiana EGR na nowy lub jego zaślepienie 1,5 dCi zaślepienie EGR .

Można też jeździć z odpiętą wtyczką i palącą kontrolką

Jeżeli masz zamiar pojeździć tym autem to musisz zmierzyć się z problemem opiłków

Zapoznaj się z problemem dodawanie do paliwa oleju 2T

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010, najchętniej to na razie odpiąłbym tą wtyczkę. Pytanie tylko, czy zawór wtedy pozostanie w pozycji otwartej czy zamkniętej?

Jeśli chodzi o opiłki, to zapoznaję się z tematem i pewnie po zimie będę się tym zajmować na poważnie.

Kacper69, obawiam się, że sam czujnik może być ciężko dostępny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czyściłem tego sam. Rozumiem, że negatywne skutki nie powinny wystąpić poza świecącą kontrolką nawet po dłuższym czasie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kacper69, czytałem w innym wątku, że obróciłeś swój EGR o 120 stopni, aby uzyskać efekt zamknięcia. Jak myślisz, w moim 1,5dci k9k 722 również to zda egzamin? Różnica przy takim rozwiązaniu, a jeździe z odpiętą wtyczką, to tylko taka, że nie powinna mi się świecić kontrolka w tym pierwszym przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!