Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wiązka elektryczna klapy (w gumowym łączniku)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio zauważyłem, że nie działa podświetlenie tablicy na klapie.

Zdjąłem osłonę, pomierzyłem napięcia na kostkach no i brak napięcia.

Podejrzewam, że jest pęknięty przewód w wiązce, w łączniku gumowym klapy.

Moje pytanie, bo nie znalazłem tego nigdzie, czy ta wiązka ma jakąś kostkę pod lewym plastikiem wewnątrz bagażnika aby dostać się do konkretnego przewodu?

Czy po prostu trzeba ściągnąć z obu stron tą gumową harmonijkę i tam jakoś zbocznikować przewód (zacisnąć nowy, polutować)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dość częsta usterka, bo przewody w wiązce są strasznie sztywne.Musisz namacać który przewód jest "przerwany". Ja zrobiłem wstawkę na przewodzie z miększego przewodu.Nie wiem co za imbecyl wymyślił takie sztywne przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, wiecie jak sciagnąć tą gumową obwódkę bez przecinania jej przy tych kablach od tylnej klapy? Nie działa mi tylna wycieraczka i nie mam pojęcia jak mogę sprawdzić te kabelki, bo oczywiście dostęp jest bardzo dobry.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozwiązałem problem :-)Okazało się, zgodnie z oczekiwaniami, że zupełnie zerwany był przewód zasilający oświetlenia tablicy (jasno niebieski).

Był złamany na środku tego gumowego peszla, nitki miedziane były w złym stanie, mocno skorodowane.

Posztukowałem kawałkiem giętkiego przewodu w izolacji silikonowej, można kupić w sklepie modelarskim. Ma dużo więcej żył i znacznie cieńszych niż oryginał.

Na razie problem rozwiązany, ciekawe który przewód jest następny do naprawy...

Swoją drogą, ciekawe czemu akurat ten niebieski przewód się psuje.

Odnośnie tego gumowego peszla, trzeba go wyjąć z obu stron, z klapy i karoserii. Jeśli któryś przewód jest w środku złamany, to trzeba się pomęczyć i przepchnąć nowy kawałek przewodu w peszlu i połączyć ze starym, poskręcać, polutować, zaizolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odnośnie wiązki w tylnej klapie u mnie to sedan, opiszę mój problem/y

Jak otwieram klapę lub poruszam wiązką to odzywa mi centralny zamek w klapie bagażnika. Raz miałem dziwny przypadek po otwarciu klapy, wszystkie siłownika w drzwiach zaczęły w szybkim tempie zamykać i otwierać na zmianę (takie szybkie strzelanie).

Od tamtego zajścia z "strzelaniem zamków" i po myciu auta przestał działać system HF, nie otwierają się i nie zamykają się drzwi wszystkie oprócz klapy bagażnika. Zamek w klapie działa poprawnie, jaki i zamykanie przyciskiem w emblemacie. Auto zamykam z karty lub przyciskiem w klapie. Otwieram tylko z karty.

Poradźcie, gdzie szukać przyczyny braku HF?

Jak wymienić przewody wiązki tylnej klapy w sedanie, bo to "strzelanie-klikanie" siłowników zamków nie jest normalne i chyba ma związek z wiązką a raczej jej uszkodzeniem.

Jakie kupić przewody, te oryginalne bardzo cienkie, żeby mi się pomieściły i miały odpowiedni przekrój?

Czy te prawdopodobnie uszkodzone przewody lub przewód ma wpływ na działanie HF?

Czy możliwe, aby system HF przestał działać jednocześnie w czterech drzwiach, od czego zacząć naprawę albo jak zdiagnozować co jest uszkodzone?

Trochę się rozpisałem, bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradźcie ,gdzie szukać przyczyny braku HF?

Powodem jest zwarcie mikrowłącznika w drzwiach. Jeżeli mikrowłącznik jest stale włączony w wyniku zaśniedzenia to odcina całą jedną stronę drzwi. Ty umyłeś samochód i wilgoć dostała się do już wcześniej zaśniedziałych styków. Jako zbieg okoliczności od razu z dwóch stron. Musisz wymienić mikrowłączniki w klamkach.

Jeżeli chcesz się upewnić czy to mikrowłączniki to odłączasz kostkę miezy drzwiami, a słupkiem np. przednich drzwi i później sprawdzasz czy działa mikrowłacznik w drzwiach tylnych. Jak nie ma efektu to na odwrót odłączasz tylne drzwi, a sprawdzasz przednie. Wg. mnie to jest przyczyna na 100%, co dowodem jest jak pisałeś "strzelanie zamków" - typowy objaw jak padaja mikrowłączniki z powodu zwarcia.

Jak wymienić przewody wiązki tylnej klapy w sedanie,bo to

Tutaj będzie Ci ciężko wymienić przewody. Ze względu na budowę wiązki musiałbyś rozebrać kawał wnętrza.

S19.PDF

Poczytaj tematy na temat naprawy wiązki na forum. Wszyscy raczej naprawiają wiązkę poprzez wymianę przewodów poprzez sztukowanie, najczęściej w gumowym peszlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie to jest przyczyna na 100%, co dowodem jest jak pisałeś "strzelanie zamków" - typowy objaw jak padaja mikrowłączniki z powodu zwarcia.

To wiele wyjaśnia, może nie trzeba wymieniać przewodów, jeżeli strzelanie zamków to problem mikrowłącznika. Teraz strzela tylko ten w klapie, czy tam też jest mikrowłącznik?

Potem zrobie test z kostkami i drzwiami ,jeżeli test nie wykaże ,że któreś drzwi działają to do wymiany wszystkie mikrowłączniki 4 czy 4 plus klapa jeżeli tam jest?

A co z otwieraniem,nie można również otworzyć przez HF,czy mikrowłączniki działają tylko na zamykanie czy i na otwieranie?

Jeszcze jeden problemik pojawił się wczoraj i nie wiem czy ma związek z HF.

W czasie uruchamiania silnika a w zasadzie zaraz jak się uruchomi słych dwukrotnie krótki sygnał dźwiękowy, dwa razy piknie i dalej jest ok.

Kontrolki na desce wszystkie gasną, wyświetlacz nie pokazuje żadnego komunikatu. Niby głupota, ale co to może być, jak się pozbyć tego ostrzeżenia dźwiękowego (tak myślę, że o to chodzi). Może to ma związek z alarmem?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz strzela tylko ten w klapie,czy tam tez jest mikrowłącznik?

Przycisk w klapie (w rombie renault) pełni taką rolę jak mikrowłącznik w drzwiach - ale jest innej budowy i rzadko się uszkadza - ale może.

Piszesz: "W klapie słychać zamek jak chce otworzyć zamek". Najczęstszym powodem tego jest uszkodzona wiązka między pokrywą bagażnika, a nadwozia. Zdarza się jednak czasami, że woda dostaje się do przycisku gumowego pod pokrywą który otwiera bagażnik, tak, że sprawdź też jego stan.

czy mikrowłączniki działają tylko na zamykanie ,czy i na otwieranie?

Tak jak pisałem zwarcie na mikrowłącznikach powoduje odcięcie elektroniki HF całej strony samochodu, otwierania i zamykania.

Co do piszczenia przy odpalaniu to nie mam pojęcia.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Po dłuższej przerwie powracam do swojego problemu. Najpierw zaczne od zablokowanego zamka klapy bagaznika. Ozczywisci odblokowalrm go, rozebralem oczydcilem wlacznik, ale problem jest w wiazce w peszlu. W zaleznosci jak sie ulozy zamek dziala lub nie. Mam urwana gume peszel, wysunalem wiazke poprzez pekniecie na zewnatrz, ale nie moge zlokalizowac uszkodzonego przewodu. Jak dojsc ktofry to przewod mi warjuje? Kupilem juz nowy przewod i chyba wymienie wszystkie i najlepiej tez zerwany peszel. Czy peszel jest dostepny w Aso?. Jak w sedanie zabrać sie do wymiany tych przewodow.

Najlepiej byloby wyjac cala wiazke i dopiero pojedynczo wymieniac przewody.

Gdzie laczy sie wiazka od strony tylnych lewych drzwi?

Jak niema możliwości wyjecia wiazki bez rozbierania calej tapicerki, to jaki macie patent na wymiane przewodow i peszla?

Moje myslenie to pojedynczo wycinac obecne przewody i lczyc nowe puszczajac je przez nowy peszel. Problematyczne moze byc rozizolowanie wiazki, mocno sklejona.

Kupilem przewod linka najcienszy jaki byl tj0.35 przekrój. Troche sa grubsze od oryginalnych, moze sie pomieszcza w peszlu.

Prosze o rady i wskazowki jak to najlepiej zrobic. Gdyby przewody w wiazsce byly kolorowe to nibyloby takiego problemu, a tak trzeba jakos sobie radzic.

Pozdrawiam.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dojsc ktofry to przewod mi warjuje?

Musiałbyś miernikiem zmierzyć po kolei opór przewodów między kostka R3 (pod fotelem kierowcy), a poszczególnym przewodami w klapie. Opis kostki pod fotelem (które piny są od czego) znajdziesz w dziale download w schematach elektrycznych i tak może dojdziesz bez kolorów który kabel jest od czego. Co do tego, że wszystkie kable są jednakowe (podejrzewam, że czarne) to sprawdź czy na tych czarnych nie ma delikatnego nadruku z małych kropek w określonym kolorze - powinny takie być). Co do wyjmowania całej wiązki, to tak jak widziałeś na wcześniejszym pliku, jest do zrobienia, ale dużo rozbierania wnętrza, włącznie z podsufitką.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostka R3 (pod fotelem kierowcy)

Może głupie ,ale nic tam nie znalazłem(gdzie dokładnie jej szukać?)

Kupilem przewod linka najcienszy jaki byl tj0.35 przekrój

Czy te przewody będą ok?

Moje myslenie to pojedynczo wycinac obecne przewody i lczyc nowe puszczajac je przez nowy peszel

Czy tak bedzie ok,gdzie dostać ten peszel?

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaleznosci jak sie ulozy zamek dziala lub nie.Mam urwana gume peszel,wysunalem wiazke poprzez pekniecie na zewnatrz,ale nie moge zlokalizowac uszkodzonego przewodu.Jak dojsc ktofry to przewod mi warjuje?

Do siłownika idą dwa przewody i na pewno maja swoje kolory, te kolory wybrałbym w wiązce i dodatkowo przez wkłucie się w przewód sprawdziłbym omomierzem, czy to ten przewód.

Ale na początek sprawdziłbym czy w momencie jak siłownik nie działa, a powinien, czy do niego dociera napięcie, bo możesz rozbebeszyć niepotrzebnie wiązkę, a przyczyna będzie w siłowniku. Piszę o tym dlatego, bo też mi nie działał siłownik centralnego zamka w klapie. Też wyjąłem siłownik sprawdziłem, że działa. Założyłem z powrotem zadziałał tylko raz, więc sprawdziłem czy siłownik dostaje napięcie jak próbuję zamykać lub otwierać zamek i napięcie za każdym razem się pojawiało, więc przyczyna tkwiła w mechanizmie ryglującym, potwierdziło to poluzowanie śrubki mocującej siłownik - siłownik zaczął działać.Pozostało tylko znaleźć przyczynę kleszczenia i ją usunąć, a to już nie było trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!