Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w diagnozie usterki kod błędu DF176 - wtryski!


dinek27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poszukując rozwiązania mojego problemu niestety nie natrafiłem na odpowiedź która by go rozwiązała.

Zacznę od objawów:

1. Auto pali bardzo dużo, na całym baku (60L) po mieście, robię ok 600km, dawniej byłem w stanie prawie 950km.

2. Auto gorzej odpala, dawniej to był strzał, teraz muszę dłużej kręcić.

3. Auto chodzi jak "traktor", bardzo głośna praca silnia, twarda, nie równa, przysłuchując się samej głowicy, okolicom wtrysków, słychać wyraźne stukanie.

4. Spalanie po mieście wg. komputera/przekłada się na rzeczywiste, wynosi w granicach 8-9L, jeszcze w maju 2016r, kiedy auto chodziło jak powinno, było w granicach 6L. Ponadto, kiedy jadę na którymkolwiek biegu i naglę wcisnę np. 3/4 pedała gazu, czy też 1/2 komputer jest w stanie pokazać nawet chwilowe spalanie w granicach 25L. Dawniej kiedy auto chodziło dobrze, nie przekraczało 12-14L.

5. W dolnym zakresie obrotów auto jest strasznie mułowate, ba, powiedziałbym prawie nie reaguje na gaz, w maju było dużo mocniejsze, żwawsze.

6. Na zimnym silniku auto zaczęło dymić na niebiesko, dość gęsto. Jak się zagrzeje, dymienie powoli ustaje.

7. Bardzo duże korekty, pokazane są na załączonych zdjęciach oraz podczas diagnozy clipem, zakłada układ wtrysk diesel, kontrola defektów, błąd DF176.

8. Na przełomie dwóch tygodni auto już dwa razy mi nie zapaliło od strzała, kręciłem, kręciłem i cisza.

 

Diagnoza:

1. Regenerowałem w sierpniu wtryskiwacze, wszystkie 4y sprawdzone, dwie końcówki wymienione, reszta ok (w serwisie BOSCHA).

2. Wymieniona kompletna pompa wtryskowa na nową, nie regenerowaną.

3. Standardowo wymieniony filtr paliwa na nowy.

 

Co może być przyczyną tych problemów? Szukając informacji o błędzie DF176 znalazłem że może być to problem z sterownikiem a raczej kondensatorami sterującymi wtryskami, ktoś, coś się wypowie?

 

Proszę o pomoc w tym temacie, moje pomysły się wyczerpały.

Pozdrawiam.

 

Silnik 1,9 dCi 102 KM

Rok 2002

post-91855-0-48150700-1486291451_thumb.jpg

post-91855-0-80681700-1486291623_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było powodem wymiany pompy wtryskowej ??

Stosujesz dobre paliwo ??

Dodawaj olej 2T do paliwa ,

Padły końcówki wtrysku, prawdopodobnie te nie zmienione

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienione zostały dwie, a dwie były ok, sprawdzane wszystkie 4y na testach, auto w sumie już po regeneracji wtrysków nie chodziło tak jak kilkanaście miesięcy temu, chodziło głośniej, bardziej twardo. Zastanawia mnie błąd DF176 którego wcześniej, przy uszkodzonych dwóch końcówkach nie było. Czasami też jest tak, że auto jest bardzo żwawe, komputer pokazuje mniejsze spalanie, auto chodzi bardziej miękko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro silnik nie chodził jak powinien, to należy reklamować usługę .

Nie odpowiadasz na pytania .

Nie jestem duchem świętym, abym wiedział co było robione, bez odpowiedzi

Silnik sprawny - powinien chodzić jak zegarek, niezależnie od temperatury na zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pompa dość mocno ciekła przy przebiegu ok.200.000 km, tzn.prawdopodobnie że auto ma 2X tyle km.

Po wymianie zaworków ( tylko oryginały ), regulacji ciśnień i jeżeli w dalszym ciągu będzie ten objaw (Na zimnym silniku auto zaczęło dymić na niebiesko, dość gęsto. Jak się zagrzeje, dymienie powoli ustaje ) to trzeba sprawdzić EGR, turbinę i szczelność układu dolotowego, odmę .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dinek27 jeśli kopci na niebiesko to znaczy że spala olej silnikowy,na zimnym to widać,więc turbo pewnie puszcza - ale nie może to być

powodem nierównej,głośnej pracy i braku mocy - czyli musiałbyś mieć przy tym jeszcze inne uszkodzenia np.przestawiony rozrząd ,może uszkodzenie elektryczne.Dobrze by było zrobić pomiar ciśnienia na tłokach aby wykluczyć uszkodzenia ich,pierścieni,cylindra,zaworów, które mogło powstać wskutek jazdy na lejących wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz telefon do ręki i działasz. mechanik krosno

Gdzie wymieniałeś 2 końcówki wtrysku ? Może warto im udowodnić, że zrobili fuszerkę ? { 1. Regenerowałem w sierpniu wtryskiwacze, wszystkie 4y sprawdzone, dwie końcówki wymienione, reszta ok (w serwisie BOSCHA ) }

Nie zapomnij o odmie olejowej i jej drożności,

Warto zobaczyć na panewki i sprawdzić ciśnienie oleju na gorącym silniku ( pompa oleju ), jeżeli chcesz jeszcze trochę pojeździć,Zatarcie turbiny i silnika 1.9dc

Na każdym cylindrze ok. 28 baròw - b.ważne że wszędzie jednakowo Jaka powinna być kompresja na cylindrach?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki wymieniałem w autoryzowanym serwisie Boscha SPECSERVICE BOSCH w Krośnie. Odma drożna w 100% na pewno, czyszczona jak robiłem turbo. Przy odpalaniu auta na zimnym od jakiegoś czasu kilkukrotnie mignie na sekundę "alladynek" czyli ikonka od oleju i napis service, ale tylko jak jest zimny silnik, jak się zagrzeje troszkę już nie miga. Ponadto mechanicy w Krośnie nie mają pojęcia o silnikach DCI z tego co widzę a już na pewno nie, jeśli chodzi o francuzy..

Edytowane przez dinek27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, czyli to ostatnie ostrzeżenia przed awarią panewek. Nikt Tobie nic nie mówił w tej kwestii.

Twój silnik ma > 350.000 km . ASO Reno - gdzie jest najbliżej - tam jedź - skoro nie masz kumatego mechanika, będziesz miał gwarancję. Nie zwlekaj, bo narobisz sobie Bigosu . Auto jak i inne urządzenia - kupuje się tych marek do których ma się swobodny dostęp do serwisu - to podstawa

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którego roku auto ? w jakim jest stanie ogólnym - to wiesz TY. Ile lat chcesz nim jeździć ??

Wymiana panewek + nowa pompa oleju - to nie są duże koszty, jeżeli wał jest dobry.

Jest to typowa robota, niezależnie od marki

Zaworki wtrysków, regulacje wtryskiwaczy - wykonaj w ASO, a panewki u mechanika kumatego .

W sumie powinieneś się zmieścić w 3000 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!