Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpnięcia + błąd


bacablue

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś podczas przyśpieszania auto dwa razy szarpnęło, a przy ruszaniu ze skrzyżowania zapalił się klucz i stop z komunikatem ryzyko awarii silnika. Po chwili został sam klucz i komunikat skontroluj esp. Po chwili wszystko zgasło. Co to znaczy? Auto przez dwa tygodnie jeździło trasy dwa razy dziennie po 1 kilometr. Dopiero dziś trasa 60 kilometrów. Pozdrawiam i proszę o pomoc. Pacjent to Megane III Grandtour 1.5dCI 110KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto dopiero kupione ?

Wcześniej niż 2 tygodnie , pracował poprawnie ??

Diesel z Fap - nie lubi krótkich jazd w długim czasie !!!!

Czy silnik przymulał ???

Auto należy przegonić w momencie jak zaczyna przymulać

Prawdopodobnie zatkany FAP.

Wizyta w ASO Reno - konieczna - dojazd na lawecie,

Nie uruchamiać silnika

Olej, płyn chłodzący jest OK ??

Rozruch był bez problemu ?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto dopiero kupione ?

Od kwietnia moje

Wcześniej niż 2 tygodnie , pracował poprawnie ??

Raczej tak

Diesel z Fap - nie lubi krótkich jazd w długim czasie !!!!

Czy silnik przymulał ???

Ciężko stwierdzić

Auto należy przegonić w momencie jak zaczyna przymulać

Prawdopodobnie zatkany FAP.

Wizyta w ASO Reno - konieczna - dojazd na lawecie,

Nie uruchamiać silnika

Cały czas działał

Olej, płyn chłodzący jest OK ??

Tak

Rozruch był bez problemu ?

Cały czas działał

Komunikat ryzyko awarii silnika, klucz, stop zapaliły się na chwilę i zgasły po nich sam klucz i skontroluj ESP po czym też zgasły. Stało się to podczas ruszania ze skrzyżowania, wcześniej jak jechałem przy dodawaniu gazu tak jakby się przytkał tak ze dwa trzy razy.

Edytowane przez bacablue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Zachwycony jesteś chyba ty, bo już liczysz na kolejne wstawienie swojego linka...

 

A wystarczyło nie straszyć tylko napisać by się podpiął pod CLIP.

FAP nie wypala się tutaj, jak w "starych" dCi, więc raczej przez dwa tygodnie się nie skasztanił.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dziękuję za odpowiedzi.

Od tego skrzyżowania przegoniłem autko, w drodze powrotnej po trasie parę kilometrów a następnie na tempomacie około 30 kilometrów z prędkością 60 km/h. Miałem wrażenie, że co chwilę tak jakby z pod spodu auta było słychać załączające się wypalanie dpf. Proszę się nie śmiać - coś było słychać. Spalanie chwilowe też falowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wypalania DPF w tym silniku nie słyszysz. Bo oddzielny wtryskiwacz robi swoją robotę i nawet nie trzeba ze stała prędkością jechać. Co najwyżej możesz zauważyć wzrost chwilowego spalania.

Jak do tej pory, na przejechanych prawie 50 kkm zauważyłem może ze dwa, trzy razy taki stan.

Taki DPF to naprawdę fajna rzecz.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie nie wzrasta w sensie, że na kompie nie widać wzrostu chwilowego, spada jednak zasięg, a po wypaleniu z powrotem rośnie. Jak najbardziej dla wprawnego ucha słychać moment wypalania przy małych prędkościach - dźwięk jest bardziej basowy. Podpięcie pod Clip rozjaśni sytuację, nie ma co gdybać.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze na głowę nie upadłem, żebym słuchał, kiedy się FAP wypala.

Podczas jazdy nie słychać. Na postoju tez nie zwracam uwagi czy się wypala czy nie.

Jakby to był metaliczny łomot, to na pewno bym napisał, że słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak pisze Kataryniarz, dźwięk wydechu jest bardziej basowy.

Clip powinien wskazać gdzie jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Wszystko grało do dzisiaj. A tak się cieszyłem. Zrobiłem abs, ostatnio hamulec ręczny. Tak mi się wydaje,że przez ostatnie dwa tygodnie jazdy głównie po 2 x 1 kilometr dziennie podmuliły FAP-a.

 

Dodano: 25 lut 2017 - 10:13

Witam.

No i stało się :(

Podczas wyjazdu, gdy wrzucałem 6 na autostradzie wywaliło błędy j/w ale już nie zgasły. Do tego silnik zaczął pracować na trzech garach. Zjazd z autostrady i postój z oczekiwaniem na lawetę. Zanim przyjechała odpaliłem auto co by odparować szyby i o dziwo znów działa na 4 cylindrach. Kółko po placu i powrót na 3 cylindry + błędy. Na lawetę wjechał i zjechał do garażu sam. A to chamstwo. Co teraz?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!