Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektronika + Wskaźnik paliwa wariuje 1.6 dci


blazejowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od 2 miesięcy jestem posiadaczem Megane Kombi 2012 r. 1.6 DCI 130km KM. Od początku jego użytkowania natrafiam na dziwne zjawiska:

od początku mam problem z pulsującymi światłami. Czy samochód zimny czy ciepły zmiana biegów lub przegazowanie powoduje mignięcie jakbym komuś mrugał światłami mijania - diagnoza ASO - tak ma być.

od jakiegoś tygodnia mam problem z silniczkiem podnoszenia szyby lewej przedniej. Powiedzmy Otwieram szybę pięc razy i kolejny raz już nie reaguje, trzeba odczekać jakiś czas i potem znowu działa. Ponadto raz szyby - bez znaczenia które, działają szybko płynnie a raz się wloką do góry lub na dół nie mając siły.

Ponadto mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Mam zasięg 200 km i aktywne 2 kreski na wyświetlaczu elektronicznym, przejadę 10 km i zapala się rezerwa i zasięg 90 a po chwili zasięg już jest nie do odczytania. Samo zatrzymanie pojazdu np na światłach powoduje, że zasięg wraca do 190 km i ponownie świecą się 2 kreski. Inny przykład to tankuje samochód - zasięg 560 km i aktywne 4 kreski na wyświetlaczu, przejadę 130 km - a zasięg 510 km i aktywne 3 kreski, następnie rano wsiadam do auta i z zasięgu 510 km zrobił się 420 km i aktywne były ponownie 4 kreski.

Wcześniej nie miałem takich przebojów. Posiadałem tez megane iii PH1 106 km i tam żadne z tych zjawisk nie zachodzi.

Czy miał ktoś do czynienia z w/w problemami ? Jestem umówiony do ASO - ale widząc ich podejście do klienta obawiam się diagnozy - tak to działa...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam GS3 2011 rok z tym silnikiem, ten objaw ze światłami to zaobserwowałem u siebie ale tylko jak rano odpalę zimny silnik. Reszty objawów nie mam. Ciekawa sprawa z tymi światłami .

 

Sent from Galaxy Note 4

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pracuje non stop. Co tez mnie zaniepokoilo. Poinformowalem o tym ASO. Oczywiście powiedzieli ze ten silnik tak ma. Pompa paliwa ma pracowac caly czas na zaplonie. Mozesz sprawdzic rano przez jaki czas (ile sekund) pompa pracuje?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Rano przyszedłem do auta. Kartę miałem w kieszeni, bo mam hands free. Przycisk start, podgrzał świece i odpalił. Nawet dobrze pompy nie słyszałem.

 

Sent from Galaxy Note 4

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator testowany w serwisie wynik, dobry + doładuj. Próbowałem doładować prostownikiem ale po 2 minutach zapaliła się kontrolka że naładowany. Nie mam żadnego problemu z odpaleniem samochodu nawet przy ostatnich 20 stopniowych mrozach

Widzę ąe masz 1.5 DCI 110km KM, u kolegi z dokładnie tym silnikiem sprawdzałem działanie pompy i rano pracowała ok 50 sek i się wyłączyła. Karta została wyciągnięta i ponownie włożona i wtedy pompa działała tylko 5 sekund i się wyłączyła.

W poprzednim aucie Megane III 106 km KM, pompa zawsze działała 2 sekundy

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też odpalał przy mrozach, ale nie ładował się do 100 % tylko do 70% i pulsowały światła, wymieniłem i jak na razie nie widzę żeby pulsowały, może minimalnie. W serwisie też pokazało wynik dobry doładuj i cięcie, nie chciał się ładować. Ja nie mierzyłem czasu, ale pompa się włącza i wyłącza za jakiś czas.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chyba będe musiał kupić nowy akumulator i sprawdzić to. Co do pompy to u mnie działa cały czas, moge czekać 5 10 minut i ciągle pracuje, a wg mnie powinna tylko podpompować, a pracować ciągle dopiero po uruchomieniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zapłon po jakimś czasie u mnie się wyłącza mimo włożonej karty jeśli nie odpalę auta a u Ciebie chodzi cały czas? Może w 1.6 jest inaczej tu człowieku co roku to inaczej :-) To są fajne samochody, ale zależy jak były serwisowane przez poprzedniego właściciela. Ja mam u mnie też 83000 km, a co chwile wychodzi coś nowego. Najlepiej jakbyś go zdiagnozował przez CLIPA, tam wyjdą wszystkie kwiatki.

Edytowane przez kowalikd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się wyłącza też coś koło 10 min, ja bym się tego nie czepiał. Ja kupiłem taki jak miałem exide EFB 70 ah 720 prądu. Masz start stop i np nawigację, grzane fotele, dużo wyposażenia? Może też regulator napięcia Ci padł, ale jeśli masz dużo elektroniki i wyposażenia to przy słabym akumulatorze światłą przygasają, przynajmniej ja tak miałem. Co do tego wskaźnika paliwa to dziwne, może masz jakiś błąd, najlepiej sprawdzić pod Clipem, chyba, że akumulator powoduje, że komputer się resetuje i wyświetla takie głupoty...

Edytowane przez kowalikd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!