Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Seria problemów, wypadanie zapłonu cyl.4


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Borykam się z jakimś parszywym problemem w mojej megane II 2003 1.6 16V.

Zaczęło się od wymiany sprężyn zawieszenia przedniego. Auto jeździło, nie było z nim żadnego problemu, nie pojawiały się błędy.

Wjechałem do garażu aby wymienić sobie sprężyny. Auto stało w garażu 4 dni. Raz podlewarowane z lewej, raz z prawej. (trochę długo, wiem, ale nie miałem zbytnio czasu, poza tym miałem auto zastępcze i się nie spieszyłem). Poskładałem, odpaliłem, wyjechałem z garażu. Przejechałem 200m i bach, miga kontrolka check engine, auto zaczęło szarpać, zero mocy. Ledwo podjechałem z powrotem pod górkę do domu. Zaparkowałem pod garażem, aby go otworzyć, zanim wróciłem do auta aby wjechać to obroty spadły tak nisko, że auto zgasło, zapaliłem je jeszcze raz i zdiagnozowałem na szybko ELM bo tylko to miałem pod ręką. Diagnoza - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze (P0304)

Auto zgasło. Auto nie chciało odpalić raz, drugi, trzeci. Zostawiłem na pół godziny, wróciłem, odpaliło. Wjechałem do garażu.

 

Przełożyłem miejscami cewki 4 z 3 i 1 z 2. Diagnoza - dalej wypadanie zapłonu na cyl. 4. Wstawiłem zatem dwie nowe świece na cylindry 4 i 1. Diagnoza - w dalszym ciągu wypadanie zapłonu cylindra 4. Zgłupiałem.

 

Dlaczego auto zesr**o się od stania w garażu? Lub co mogło się uszkodzić, przy wymianie sprężyn, co powodowałoby wypadanie zapłony cylindra 4. I dlaczego w pewnym momencie auto przestało odpalać, skoro rzekomo problem jest tylko z cylindrem 4, na pozostałych 3 powinno odpalać bez problemu.

Auto pracuje nierówno od samego momentu odpalenia. Po 30-40 sekundach zaczyna migać check engine, spaliny strasznie śmierdzą jajem -czyt. siarką.

 

Paliwa jest pół baku, przejeździłem już na tym samym baku paliwa ze 150km i nie było problemu.

Cewek fabrycznych już dawno nie ma. Są dwie denso i dwie jakieś tam inne.

 

Czyżby nagle od tak umarł wtryskiwacz?

Liczę na jakieś nowe poszlaki, bo auta zastępczego już nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pracy silnika odłączałeś 4 cewkę? Później jak zamieniłeś miejscami znowu ją odłączałeś, żeby sprawdzić czy jest różnica w pracy. Wg mnie masz walniętą cewkę. Też mam ELM i mimo iż cewkę mam wymienioną i silnik pracuje już normalnie cały czas mam tą samą informacje o wypadaniu zapłonu jak była uszkodzona cewka. Jak zamieniałem cewki to też błąd się nie zmieniał wskazując ten sam cylinder. Odpal i po kolei odłączaj cewki i zobacz czy na którejś nie chodzi i podmień cewkę. Jak dalej nie będzie dobrze pracował to będziesz musiał szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosłem cewke na 4 cylindrze i owszem, tu jest problem, ale podmiana na inną a nawet wymiana na nową nic nie dała. Dalej to samo.

Zaglądanie do wtryskiwaczy to już niestety zadanie poza moje umiejętności..

Jestem w du*ie, samochodem nie da się jechać bo gaśnie co jakiś czas.

 

Dodano: 11 lut 2017 - 23:02

Już po perypetiach. Meganka nie była niczemu winna. Tłumaczę o co chodziło - tak dla potomnych.

Kiedy już nadzieja we mnie powoli gasła i szykowałem się powoli do wymiany wtrysków, postanowiłem sprawdzić ciśnienie paliwa dochodzące do listwy zasilającej wtryski (ten wężyk pokręcony podpięty poniżej 4 cylindra) Zdjąłem go, wsadziłem do słoika, a kolega zakręcił rozrusznikiem.

Ciśnienie paliwa było jak najbardziej w porządku, paliwo tryskało ciśnieniem roboczym. Napryskałem tego paliwa cały litrowy słoik, aby zobaczyć, czy pompa podaje cały czas prawidłowo. I podawała prawidłowo.

Jednak to co się ukazało moim oczom (mówię tu o zawartości słoika) przyprawiło mnie o zdumienie.

1/5 litrowego słoika to była WODA.

Musiałem spuścić pół baku paliwa (bo tyle było) aż do samego dna. Kupiłem nowe paliwo na innej stacji i wlałem do baku. Wszystkie problemy zniknęły, auto chodzi idealnie.

Spuszczanie paliwa z baku Megane II jest bardzo ciężkie - pompy paliwa z baku nie da rady wymontować domowym sposobem, jest tam wielki plastikowy pierścień o średnicy 20cm, który jest mega mocno zakręcony i nie ma jak włożyć rąk aby go odkręcić. Zrobienie zwory na przekaźniku od pompy też jest ciężkie, bo trzeba się dostać do skrzynki bezpieczników pod maską, a co za tym idzie zdemontować akumulator, podstawę akumulatora, odsunąć ECU i kupę wiązek. Dramat.

 

Już mówię jak NAJPROŚCIEJ spuścić paliwo z baku Megane II.

Kolega przyniósł chińskiego auto-coma (komputer diagnostyczny) i na samym zapłonie poprzez wielokrotne wykonanie "testu przekaźnika pompy" spuściłem około 30 litrów paliwa. Po prostu uruchamialiśmy komputerem samą pompę paliwa :) Paliwo zlatywało tym wężykiem zasilającym listwę wtryskową. Bez rozbierania czegokolwiek.

 

A WIĘC, JEŻELI MACIE PROBLEM Z WYPADANIEM ZAPŁONU (NAWET NA JEDNYM CYLINDRZE) I PRZYCZYNĄ NIE SĄ ŚWIECE ANI CEWKI, CZY TEŻ COKOLWIEK INNEGO. SPUŚĆCIE TROCHĘ PALIWA DO SŁOIKA I ZOBACZCIE W JAKIM JEST STANIE.

PONIŻEJ DODAM ZDJĘCIE TEGO JAK TO WYGLĄDAŁO U MNIE

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 10, jasno mówi o zasadach wklejania zdjęć :!: -Prezes

 

To wytrącone na dnie słoika to woda. 1/5 objętości.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!