Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
Krzysztof

Megane I phI Zbyt niska temperatura płynu chłodzącego

Recommended Posts

Krzysztof    0

Podczas jazdy wskażnik temperetury płynu chłodzącego wskazuje temperaturę bardzo niską. Jeżeli silnik chodzi na biegu jałowym wskazania są poprawne (wskazówka w połowie skali), natomiast w czasie jazdy nie. Czy to uszkodzony termostat? Czy też w czasie jazdy jest tak duże chłodzenie powietrzem?

Dotyczy Renaul Megane 1,6 z 1996r.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lewy    10

Witam!

Zdecydowanie termostat zaciął się w pozycji otwartej. Jak stoisz, to powietrze nie przepływa przez chłodnicę i silnik ma szansę się nagrzać. Jacąc ciągle się chłodzi. Podczas jazdy gdy temp. spada termostat powinien przymknąć duzy obieg (ten z chłodnicą) a gdy wzrośie to otworzyc. I tak w kółko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szmelman    0

Witam

Mam ten sam problem. Jak temu zaradzić? Wymienić termostat, czy jest jakaś inna rada? W lato było ok, ale jak się zaczęło ostatnio robić trochę chłodniej to wskazówka nie trzyma poziomu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lewy    10

Pewnie termostat otwiera sie przy zbyt niskiej temp. Nie wiem czy to sie jakoś naprawia? Raczej trzeba wymienić na nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Witam!

Proponuję zrobić taki mały test - nalezy obserwować wskazania temperatury

Jedziemy normalnie, wysprzęglamy i jedziemy na luzie, jeżeli temperatura po kilku sekundach zacznie gwałtownie spadać na 100% termostat jest do wymiany. Taki sam test można wykonać puszczając auto z górki.

Dotatkowo nalezy zaobserwować jak długo silnik osiąga właściwą temperaturę.

Zwykle po przejechaniu 2-5 km silnik powinien nagrzać sie odpowiednio.

Jeżeli temperatura będzie osiągana po przejechaniu wiekszej odległości to również wskazuje na termostat. Ale równie dobrze może być tak, że na zimnym silniku termostat pracuje poprawnie, czyli jest zamknięty aż do uzyskania odpowiedniej temperatury i wtedy się otwiera i pozostaje w takim stanie aż silnik nie zostanie wyłączony i nie ostygnie.

I jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Obserwować wskazania temperatury na nagrzanym silniku, najlepiej w czasie jazdy. Gwałtowne dodanie gazu powinno spowodaować najpierw gwałtowny spadek temp. a potem jej wzrost, ujęcie gazu spadek i powolny wzrost.

Jeżeli obserwacje się potwierdzą należy wymienić termostat i nie ma na co czekać.

Robi się co raz chłodniej, silnik się będzie rozgrzewał dłużej, a tym samym spalał więcej benzyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzychu    21

U mnie albo nawala czujnik temperatury albo termostat, jak jade autostrada to mam ciut wyzsza temperature niz norma. Wskazania gwaltowanie sie zmieniaja, ale jak daje mocno gazu to idzie zaraz do gory temp. Dziwne rzeczy mi pokazuje, spadki wzrosty, plyn nie jest w stanie tak szybko zmienic swoja temperature chyba, ze jest powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

U mnie natomiast jak jadę tak 120-140 km/h temp silnika jest ciut wyższa, może 2-3 grubości wskazówki :mrgreen:. Uważam, że tak może być i to jest logiczne.

Natomiast to o czym Ty piszesz wskazuje raczej na skokową pracę termostatu, przycinanie, albo rzeczywiście masz jakieś "obce" powietrze w układzie, choć mocno w to wątpię.

Sprawdził bym

1) poziom płynu - tak się dzieje jak jest go mało

2) termostat

3) czujnik temperatury

Dokładnie w takiej kolejności.

Raczej nie powinno to mieć znaczenia czy silnik benzynowy czy dizel, zasada pracy układu chłodzenia jest identyczna i powinien zachowywać sie identycznie.

 

Acha jakby układ był zapowietrzony to raczej nie miałbyś grzania w kabinie, albo bardzo słabe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzychu    21

Dodam tylko, jako ciekawostke, ze czasami wlaczenie klimy na postoju powoduje nagly skok wskazania temperatury, czasami wraca do normy a czasami nie. A przeciez po wlaczeniu klimy wentylator chodzi na wolnym biegu wiec temperatura powinna byc nizsza a nie gwaltowanie rosnac. Nie mniej sytuacja jest troche dziwna, pisalem juz o tym w innym temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rtomicze    0

No wlasnie, tez mam taki problem jak Panowie powyżej i mam tym samym pytanko, czy mozna ten termostat jakos naprawic, tzn rozkrecic jego obudowe i przeczyscic. Moze zabrudził się kanał i przez to termostat sie zacina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
banekx    1

nowy termostat:) po co starego bubla meczyc? jesli okaze sie ze regenerowany termostat wciaz nie dziala poprawnie to sobie tylko dolozycie 2 razy wiecej roboty:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Delongi    0

a umnie jest odwrotnie. Same problemy z tym autem jak było dobrze to było a jak się zaczęło sypać to lawinowo. Na biegu jałowym trzyma temperaturę na 2 kresce nie ważne ile będzie chodził. Jak tylko ruszę zaraz wskakuje na środkową popracuje na prakingu parę minut spada. Grzeje w środku dobrze sprawdzałem dotykowo temp. przewodów od chłodnicy troche chyba na zimny ten silnik megane 1,4 8v. termostat nowy. No i co wy na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kazet    0

Gdzieś w połowie skali włącza sie chyba wentylator, dlatego temperatura moze spadać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prezes    39
Gdzieś w połowie skali włącza sie chyba wentylator, dlatego temperatura moze spadać.

 

To raczej jest bardzo oczywiste :!: Chyba nie sądzisz, że koledzy piszący powyżej nie mają o tym pojęcia że jak wiatrak się włączy to im temperatura i wskazanie spadnie - nie pisz dla samej idei pisania ;-)

 

W moim przypadku wentylator dostaje impuls do odpalenia przy czwartej kresce licząc od dołu co przekłada się na konkretną temp.

O_wietlenie_015.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155
W moim przypadku wentylator dostaje impuls do odpalenia przy czwartej kresce licząc od dołu co przekłada się na konkretną temp.

U mnie jest dokładnie tak samo.

Po włączeniu wentylatora temp. spada do 3-ej kreski a wentylator się wyłącza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×