Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt niska temperatura płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ja ostanio wymienilem termostat w mojej Megance, poniewaz temperatura utrzymywala sie mniej wiecej 2 milimetry ponad 2 kreske (zdjecie powyzej), po wymianie na nowy (stary faktycznie mial dziwna uszczelke), temperatura podniolsa sie i wacha sie, dochodzi do 3 kreski i widac ze otwiera sie termostat poniewaz wskazówka opada tak z 3 milimetry i znowu sie podnosi, i potem znowu opada.

I moje pytanie, czy u was też tak jest?? bo wydaje mi sie ze termostat powinien chodzic chyba troche plynniej. Wiem ze czujnik temperatury jest zaraz za termostatem,ale raczej nie powinno byc takiej skokowej pracy. Co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po wczorajszym też chyba czeka mnie wymiana :-/

Zawiesił się gnojek :evil: Młotkiem go i nie pomogło ;-)

Wskazanie między 1 a 2 kreską :evil:

Muszę przyznać, że w środku jakby nie odczułem aby było mniejsze grzanie.

Zrobiłem wczoraj trasę około 500 km i cieplutko miałem. Temp. na zewnątrz zmieniała się od -2 do +2 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle DrNO, ze termostat nie pracuje tak, ze jest calkowicie zamkniety, albo calkowicie otwarty(ma za duza bezwladdnosc mechaniczna), i watpie zeby byl w stanie wykonac skok o 7 mm, a do tego jest jeszcze trzymany przez sprężyne, wydaje mi sie ze jego przesfit jest zalezy od temperatury cieczy chlodzacej, i np 89 stopni powoduje ze zaczyna sie otwierac.

Ale musze przyznac ze jak jechalem ostatnio w pelni zaladowanym wozem (5 osob i pelny bagaznik) w dalsza trase to wskazowka stala jak wryta na wysokosci 3 kreski i tak powinno byc ;-)

Tak wiec wydaje mi sie ze do pracy mam za blisko i jade za wolno i dlatego tak mi wskazoweczka skacze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś się na producentach termostatów - pomijam cenę - zaproponowano mi dwa ;-)

1. VERNET

2. WAHLER

Przyznam, że wskazano mi, który z nich lepszy ale czekam na wasze opinie :mrgreen:

 

Na rynku jest bardzo wielu producentów termostatów. Nie jest to aż tak bardzo skomplikowane urządzenie, że marka producenta może odgrywać tu zasadniczą rolę. VERNET to firma francuska, a WAHLER niemiecka. W produkcji termostatów obie sa dobre i porównywalne cenowo jak i jakościowo. Bardzo dobre termostaty produkuje też znana z jakości firma GEATES. Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam

Ja ostanio wymienilem termostat w mojej Megance, poniewaz temperatura utrzymywala sie mniej wiecej 2 milimetry ponad 2 kreske (zdjecie powyzej), po wymianie na nowy (stary faktycznie mial dziwna uszczelke), temperatura podniolsa sie i wacha sie, dochodzi do 3 kreski i widac ze otwiera sie termostat poniewaz wskazówka opada tak z 3 milimetry i znowu sie podnosi, i potem znowu opada.

I moje pytanie, czy u was też tak jest?? bo wydaje mi sie ze termostat powinien chodzic chyba troche plynniej. Wiem ze czujnik temperatury jest zaraz za termostatem,ale raczej nie powinno byc takiej skokowej pracy. Co wy na to??

 

Ja też wyminiłem termostat, kupiłem VERNET. Przed wymianą wskazówka podnosiła się ok 2mm nad drugą kreskę, a teraz jak silnik się nagrzeje prawidłowo do 3 kreski to wskazówka opada też do ok. 2 mm nad drugą kreskę, a poźniej wacha się pomiedzy tym pozimem a ok 1 mm przed 3 kreską. Czy ten nowy termostat jest walnięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam termostat WAHLERA (ten niemiecki) choć faktycznie francuski w niczym mu nie ustepuje. Co do częstych wahań na wskaźniku nie jest to skutek otwarcia termostatu lecz załączenia wentylatora. Otwarcie i zamknięcie termostatu raczej na desce nie zauważysz, mniej więcej jest to tak że temp "idąc" w góre podczas otwarcia termostatu na chwilke przystanie (ale nie opadnie) potem ped powietrza utrzymuje ją w normie, podnosi sie dalej na postoju (np korki) a opada po załączeniu wentylatora (sprawdź, otwórz wtedy maske). Jadąc z dłuuuugiej góry w zimie , temp. może spaść troszke poniżej normy, wtedy zamknie sie termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to skutek otwarcia termostatu lecz załączenia wentylatora.

Tu się kolega myli - u mnie wentyl stoi a wyraźnie widać kiedy otwiera duży obieg - opada wskazówka a za chwilę jak się termostat zamyka znowu idzie w górę :!:

Do zadziałania wentyla to musiałaby dojść do 4-tej kreski w moim przypadku. Tak normalnie to cały czas po środku skali ciutkę z dołu jak się otwiera term. a ciutkę do góry jak się zamyka i tak cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne co najmniej w korkach. Czyli jak? chłodzi się samo bez pędu powietrza? Nie widziałem tak wydajnego układu w autach osobowych tym bardziej benzynowych, nawet w zimie. A jadąc nie jesteś wstanie zweryfikować kiedy Ci sie wentylator włącza (szum powietrza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bo od tego mam wskaźnik na desce i wiem kiedy ma się włączyć i wtedy się włącza :!: Szumu powietrza nie przeszkadza bo mam zamknięte okna ;-) w lecie też. Nie wiem jak ty ale ja czuję że silnik ma większe obciążenie bo włączył się wentylator a on sporo bierze na rozruchu - starcie, ale może ja dłużej śmigam autkami od ciebie ;-)

Zanim się włączy w korku przy takich temp. to też sporo czasu mija - nie sprawdzałem z zegarkiem ;-) :-P :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja od czasu jak wymienilem termostat tez mam takie wachania. tzn jak w drodze do pracy i na innych krotkich odcinkach idzie to zauwazyc, wskazowka porusza sie tak pomiedzu 2,5 a 3 kreska,ale jak jade w trasie to po pewnym czasie wszytsko sie stabilizuje i wskazowka stoi jak wryta na 3 kresce. wydaje mi sie ze bardzo mylace jest to iz czyjnik temperatury znajduje sie zaraz obok termostatu i jesli on sie otwiera i wlatuje schlodzony plyn to czujnik to zaraz wykrywa, a to nie znaczy ze plyn w silniku ma taka temperature, wydaje mi sie ze ten czujnik powinien byc umieszczony gdzies dalej, tam gdzie 2 obiegi zdaza sie juz wymieszac. Ale nie wiem z jakiegos powodu konstruktorzy zamontowali do wlasnie tam ;-)

Aha a termostat wymienilem na VERNET wiec mysle ze pracuje dobrze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!