Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt niska temperatura płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

A ja z innej beczki, skoro jest już wklejone zdjęcie. Czy ktoś orientuje się jaką temperaturę ma (powinien mieć płyn chłodzący) przy pierwszej, drugiej, i kolejnych kreskach?

 

Zrobiłem prosty test. Według dialogysa dla 80 stopni opór czujnika powinien wynosić między 300 a 370 omów a dla 90 stopni między 210 a 270. Odpiąłem więc zieloną wtyczkę i do jej wtyków, między zielony i czarny kabelek, podłączyłem rezystor 330 omów a potem 220 omów. Dla 330 omów wskazówka zatrzymała się na drugiej kresce a dla 220 była mniej więcej na trzech czwartych między drugą a trzecią kreską. Czy to możliwe, że kreski są co 15 stopni, tj. 65-80-95-110-125? A może co 10 stopni, tj. 70-80-90-100-110?

post-17555-1254218804_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam odświeżę troszkę temat termostatu i temperatury cieczy chłodzącej.

Mam przyjemność jeździć 2 megankami jedna 96 90KM druga 97 75KM rok obie 1.6 :)

 

Meganka z 97 trzyma się praktycznie ciągle pomiędzy 3 i 4 kreską nie ważne czy jadę w mieście czy poza miastem.

 

Meganka z 96 na trasie jest ok 2-3 mm pod 3 kreską a w mieście dość szybko osiąga 4 kreskę a następnie spada w wyniku załączenia wentylatora do 3.

 

Obie meganki posiadają tej samej firmy termostat (na tą chwile nie pamiętam jaki)

Wiecie co może być spowodowane takimi wahaniami między jednym a drugim autem?? Osobiście mnie denerwuje, że ta z 96 ma takie wahania. Mogę dodać jeszcze, że ta z 96 nie startuje z 1 kreski tylko w połowie 1 a drugiej, czy czujnik może być uszkodzony??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To równie dobrze może być "wina" samego czujnika temperatury, jak termostatu, a dodatkowo, moim zdaniem, ta druga '96 ma pewnie wymaga przeczyszczenia układu chłodzącego.

To że termostaty są tej samej firmy nic nie znaczy i tym bym się nie sugerował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm jak proponujesz wyczyścić?? sama wymiana płynu domyślam się, że nie wystarczy... mogę przepłukać wodą z pod kranu 2-3 razy, wydmuchać wodę sprężonym powietrzem, następnie nalać płyn i powinno być OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musisz wydmuchiwać, wystarczy jak zlejesz wodą zagrzejesz i wypuścisz wodę (zimną). Operację możesz powtórzyć, choć to już powinno wystarczyć. Możesz też kupić specjalny płyn do czyszczenia instrukcja jest na opakowaniu. Potem odpowietrzyć układ i patrzeć co się dzieje. Przy okazji możesz wymienić termostat albo go przynajmniej sprawdzić, czy otwiera się płynnie czy skokowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki, tak zrobię na dniach. Termostat powinien być dobry, rok temu zmieniałem po raz pierwszy i gdzieś po kilku miesiącach ponownie i dokładnie taka sama temperatura.

Jeszcze tylko zapytam żebym już szukać nie musiał, gdzie jest korek spustowy, czy od chłodnicy wąż odkręcić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!

Dziś zrobiłem trasą około 60km moją Meganką.Prędkośc około 90km/h, temperatura na zewnątrz około -5.Silnik nagrzał mi się tylko do poziomu widocznego na zdjęciu przez około godziny jazdy (dodam, że momentami nawet wskazówka spadła o te 2mm i była równo z druga kreską.)

thumb_hosting_zdjec_1390322357__img_20140121_081343.jpg

Wydaje mi się, że to za mało i że termostat jest do wymiany. Zgadza się? Dodam, że przez całą godzinę jazdy miałem włączony nawiew na szybę na ostatnim biegu i temperatura nawiewu na maksa i nie dośc, że w aucie co prawda było ciepło, ale nie za gorąco to w dodatku przez tą godzinę mi nawet szyby do końca nie odmarzły:(

Edytowane przez Raus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładać nowego wątku zadam pytanie więc tu. Teraz jak mróz jest około -11 temperatura w drodze do pracy rośnie jakoś powoli. Tzn. Mam około 9km w miescie, w korkach nie stoję ogrzewanie na czerwone a dmuchawa na 2, po przejechaniu trasy wskazowka jest na 1/3 skali moze troche ponad wąż górny i brzeg chlodnicy letni ale cała chłodnica zimna i dolny wąż także. Czy mam jakiś oroblem z termostatem czy po takiej drodze gruby wąż może już być ciepły. Czy jakbym na wolnych odpalił i po ruszeniu wskazówki z pozycji zimny, wąż do chlodnicy zacznie się ciepły to termostat do wymiany? Czy poprostu przy takiej trasie samochód się nie nagrzeje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączając ogrzewanie bezpośrednio po odpaleniu silnika fundujesz mu dodatkowe odbieranie ciepła. Dzięki temu silnik nagrzewa się dłużej. Termostatu bym tu nie winił. On działa niezależnie od temperatury otoczenia. 9km to trochę dużo, ale wygląda na to, że jednak silnik nie nagrzewa się na tym odcinku.

Jeśli chcesz sprawdzić termostat to odpal silnik, zostaw auto na luzie bez włączonego ogrzewania i zobacz czy się nagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak napisałeś. Przejechałem kilka km do sklepu ogrzewanie na pozycji zimne i wskazówka doszła prawie do połowy (4 kreska ) i potem się utrzymywała z delikatnymi spadkami przy szybkiej jeździe. Więc czynnikiem chlodzącym rzeczywiscie jest nagrzewnica <szukaj>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!