Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt niska temperatura płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Podczas jazdy wskażnik temperetury płynu chłodzącego wskazuje temperaturę bardzo niską. Jeżeli silnik chodzi na biegu jałowym wskazania są poprawne (wskazówka w połowie skali), natomiast w czasie jazdy nie. Czy to uszkodzony termostat? Czy też w czasie jazdy jest tak duże chłodzenie powietrzem?

Dotyczy Renaul Megane 1,6 z 1996r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zdecydowanie termostat zaciął się w pozycji otwartej. Jak stoisz, to powietrze nie przepływa przez chłodnicę i silnik ma szansę się nagrzać. Jacąc ciągle się chłodzi. Podczas jazdy gdy temp. spada termostat powinien przymknąć duzy obieg (ten z chłodnicą) a gdy wzrośie to otworzyc. I tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Proponuję zrobić taki mały test - nalezy obserwować wskazania temperatury

Jedziemy normalnie, wysprzęglamy i jedziemy na luzie, jeżeli temperatura po kilku sekundach zacznie gwałtownie spadać na 100% termostat jest do wymiany. Taki sam test można wykonać puszczając auto z górki.

Dotatkowo nalezy zaobserwować jak długo silnik osiąga właściwą temperaturę.

Zwykle po przejechaniu 2-5 km silnik powinien nagrzać sie odpowiednio.

Jeżeli temperatura będzie osiągana po przejechaniu wiekszej odległości to również wskazuje na termostat. Ale równie dobrze może być tak, że na zimnym silniku termostat pracuje poprawnie, czyli jest zamknięty aż do uzyskania odpowiedniej temperatury i wtedy się otwiera i pozostaje w takim stanie aż silnik nie zostanie wyłączony i nie ostygnie.

I jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Obserwować wskazania temperatury na nagrzanym silniku, najlepiej w czasie jazdy. Gwałtowne dodanie gazu powinno spowodaować najpierw gwałtowny spadek temp. a potem jej wzrost, ujęcie gazu spadek i powolny wzrost.

Jeżeli obserwacje się potwierdzą należy wymienić termostat i nie ma na co czekać.

Robi się co raz chłodniej, silnik się będzie rozgrzewał dłużej, a tym samym spalał więcej benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie albo nawala czujnik temperatury albo termostat, jak jade autostrada to mam ciut wyzsza temperature niz norma. Wskazania gwaltowanie sie zmieniaja, ale jak daje mocno gazu to idzie zaraz do gory temp. Dziwne rzeczy mi pokazuje, spadki wzrosty, plyn nie jest w stanie tak szybko zmienic swoja temperature chyba, ze jest powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast jak jadę tak 120-140 km/h temp silnika jest ciut wyższa, może 2-3 grubości wskazówki :mrgreen:. Uważam, że tak może być i to jest logiczne.

Natomiast to o czym Ty piszesz wskazuje raczej na skokową pracę termostatu, przycinanie, albo rzeczywiście masz jakieś "obce" powietrze w układzie, choć mocno w to wątpię.

Sprawdził bym

1) poziom płynu - tak się dzieje jak jest go mało

2) termostat

3) czujnik temperatury

Dokładnie w takiej kolejności.

Raczej nie powinno to mieć znaczenia czy silnik benzynowy czy dizel, zasada pracy układu chłodzenia jest identyczna i powinien zachowywać sie identycznie.

 

Acha jakby układ był zapowietrzony to raczej nie miałbyś grzania w kabinie, albo bardzo słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, jako ciekawostke, ze czasami wlaczenie klimy na postoju powoduje nagly skok wskazania temperatury, czasami wraca do normy a czasami nie. A przeciez po wlaczeniu klimy wentylator chodzi na wolnym biegu wiec temperatura powinna byc nizsza a nie gwaltowanie rosnac. Nie mniej sytuacja jest troche dziwna, pisalem juz o tym w innym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

a umnie jest odwrotnie. Same problemy z tym autem jak było dobrze to było a jak się zaczęło sypać to lawinowo. Na biegu jałowym trzyma temperaturę na 2 kresce nie ważne ile będzie chodził. Jak tylko ruszę zaraz wskakuje na środkową popracuje na prakingu parę minut spada. Grzeje w środku dobrze sprawdzałem dotykowo temp. przewodów od chłodnicy troche chyba na zimny ten silnik megane 1,4 8v. termostat nowy. No i co wy na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w połowie skali włącza sie chyba wentylator, dlatego temperatura moze spadać.

 

To raczej jest bardzo oczywiste :!: Chyba nie sądzisz, że koledzy piszący powyżej nie mają o tym pojęcia że jak wiatrak się włączy to im temperatura i wskazanie spadnie - nie pisz dla samej idei pisania ;-)

 

W moim przypadku wentylator dostaje impuls do odpalenia przy czwartej kresce licząc od dołu co przekłada się na konkretną temp.

O_wietlenie_015.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku wentylator dostaje impuls do odpalenia przy czwartej kresce licząc od dołu co przekłada się na konkretną temp.

U mnie jest dokładnie tak samo.

Po włączeniu wentylatora temp. spada do 3-ej kreski a wentylator się wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!