Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zgrzyty - jazda na wstecznym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

przybyłem z zapytaniem co może być powodem mojego problemu.

Zacznę od samego początku:

Pewnego dnia dostrzegłem dziurę w końcowym tłumiku, dałem do pospawania tłumik (był wyciągany i spawany poza pojazdem) po kilku dniach zaczęły się problemy (nie wiem czy ma to związek w ogóle z tym tłumikiem)

Kiedy włączę bieg wsteczny i cofam w pewnym momencie (i też nie zawsze) słychać dziwne trzeszczenie (jakby coś ocierało się o coś lub coś podobnego - taki nieprzyjemny dźwięk) owe hałasy pojawiają się tylko i wyłącznie podczas jazdy do tyłu - jadąc do przodu na każdym biegu niczego takiego nie słychać - żadnych problemów.

Proszę o jakąś podpowiedź i wskazówkę gdzie mogę szukać źródła problemu i czym to jest powodowane.

Może ktoś miał podobny, bądź taki sam problem.

Za każdą sugestię serdecznie dziękuję.

Dla ścisłości: Renaul Megane I rocznik 2001 silnik 1.4.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Choć odpowiedzi na ten temat nie było to chciałbym go odnowić, bo mam bardzo podobny problem. U mnie wygląda to następująco:

Dziwny dźwięk jest odczuwalny i słyszalny praktycznie w 2 sytuacjach:

1. Cofanie - nawet przy delikatnym puszczaniu pedału sprzęgła słychać bardzo dziwny dźwięk. Gdy tylko ruszę do tyłu i auto zacznie jechać słychać z prawej strony, z przodu bardzo nie przyjemny nieprzyjemny dźwięk, który przenosi się na karoserię (nie zależnie od tego czy koła są skręcone czy ustawione prosto). 

2. "Hamowanie silnikiem" - przeważnie na 1 i 2 biegu gdy gwałtownie przyśpieszę i odpuszczę pedał gazu, a obroty spadną do okolic wolnych obrotów.

 

Dodam, że wszystkie 3 poduszki w przeciągu ostatnich 1.5 miesiąca zostały wymienione. Co prawda jestem umówiony z mechanikiem, bo mi osobiście brakuje już pomysłów. Jednak chciałbym mieć jakiś punkt zaczepienia co może być przyczyną, żeby nie dać się niepotrzebnie wkręcić w dodatkowe koszty...

To co przychodzi mi do głowy:

1. Półoś prawa (przegub tzw. wew., który jest nie wymienialny niewymienialny).

2. Łożysko podpory półosi. 

3. Źle ustawiony silnik na poduszkach.

4. Tarcza sprzęgła - choć moim zdaniem, prawdopodobieństwo tego wynosi max 1%.

 

Liczę na waszą pomoc i ewentualne sugestie co do przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!