Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
HELLDAN24

Megane II phI Szybko padający naładowany akumulator przy uruchamianiu silnika.

Recommended Posts

HELLDAN24    2

Witam Wszystkich !

Od pewnego czasu borykam się z problem odpaleniem samochodu po nocy, przyzwyczaiłem się podładowywaniu go w zimniejsze dni,

jednakże sprawa jest dosyć kłopotliwa bo akumulator rozładowuje się szybko w różnych sytuacjach, przykłady poniżej.

1. Samochód zaparkowany wieczorem, akumulator naładowany, rano zakręci 3-4 sek. i koniec, później już nie ma sił.

2. Po dłuższej jeździe, zatrzymałem się przy sklepie, zgasiłem silnik, zostawiłem dmuchawę włączoną na 10 minut, samochód nie odpala.

3. Dzisiaj pokazał się problem z wtryskami, pomyślałem, że może słabe aku, naładowałem (13,8V) samochód zakręcił trzy razy, na resztę nie miał sił, akumulator rozładowany.

Wcześniej pamiętam, że jeżeli pojawiał się problem z odpaleniem silnika, rozrusznik kręcił przez bardzo długo, nawet parę minut, dając szanse na odpalenie, dziś wystarczy nawet przy naładowany akumulatorze zakręcić kilka sekund i akumulator rozładowany totalnie bez próby kręcenia, elektryka od razu gaśnie.

Pomiar obciążenia w spoczynku wynosi w granicach normy do 0,03. Alternator sprawny.

Proszę o wskazówki gdzie mogę doszukiwać się rozwiązania problemu. Bardzo dziękuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mireczek01    55

Akumulator masz do wymiany. Jeżeli uważasz, że jest sprawny, a problem tkwi gdzieś indziej to podmień z innego samochodu i zobaczysz czy jest różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
karllo    37

A w jakim stanie jest akumulator, ile ma lat... może trzeba sprawdzić jego stan tak naprawdę a nie miernikiem napięcia, to że trzyma napięcie i go doładowujesz nie zawsze świadczy o jego dobrym stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lufa    1

Jeżeli alternator sprawny czemu ładujesz akumulator ? Wymień / podmień baterię i znajdziesz odpowiedź.

To co opisałeś wskazuje na zużyty akumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marekwodniak    10

Sprawdz ile pobiera prądu na postoju może coś doi akumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lufa    1

Pomiar obciążenia w spoczynku wynosi w granicach normy do 0,03

Bez zastrzeżeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marekwodniak    10

Podjedz tam gdzie sprzedają akumulatory mają przyrząd to go za darmo sprawdzą .Kolega wyżej pisze pobór w stanie spoczynku ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aston76    135

HELLDAN24 a jaki kolor ma elektrolit i przypadkiem nie masz białego nalotu na płytach w celach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
HELLDAN24    2
Posted (edited)

Cześć Wszystkim raz jeszcze.

 

Dziękuje za żywe zainteresowanie tematem,

odwiedziłem elektryka samochodowego, bo z akumulatorem było coraz gorzej, nawet kilkugodzinne podładowywanie nie specjalnie przynosiło efekt zamierzony,

choć muszę przyznać że napięcie było w granicach normy nawet w czasie poddawania się aku przy kręceniu.

 

Elektryk zobaczywszy schowaną w samochodzie Centrę Futurę skrzywił się niewyraźnie.Z Prądu rozruchu 720A zostało 451A czyli niezbyt wiele. Jako że Diesel potrzebuje kopa na rozruch taka wartość to dużo za mało.

 

Dla potomnych opisze jedynie objawy zbyt niskiej pojemności akumulatora:

 

1. Napięcie akumulatora w granicach normy.

2. Zapalone światła przez 5-10 minut na wyłączonych silniku powodują unieruchomienie samochodu.

3. Podobnie z dmuchawą.

4. Prąd spoczynkowy w normie (0,03)

5. Akumulator padający po nocy.

6. Dłuższe kręcenie niż 8 sekund powoduje rozładowanie aku.

 

Jeszcze chciałbym Was zapytać, czy w przypadku tego akumulatora jest możliwa regeneracja tzn. uzupełnienie elektrolitu? Czy jest to rzeczywiście skuteczne ? Czy da radę jeszcze odzyskać jakiś grosz sprzedając go do mniejszego samochodu ? Pozdrawiam

 

Aku: FUTURA 72AH 720A

Edited by HELLDAN24

Share this post


Link to post
Share on other sites
droopy    30

Jeśli akumulator jest zasiarczony to jego regeneracja nie ma większego sensu. Musiałbyś wylać elektrolit, wypełnić aku wodą destylowaną, naładować, wylać wodę, nalać nowej, naładować, wylać...i tak dobrych kilka razy powtarzać, a po ostatnim wylaniu wody dokładnie osuszyć i zalać świeżym elektrolitem o odpowiedniej gęstości, a i tak nie ma pewności, że będzie dobrze działał.

Co do sprzedaży to wątpię. Ja osobiście w życiu bym nie kupił używanego akumulatora, chyba że od zaufanego znajomego, bo nie mam innego wyjścia, ale chociaż wiem mniej więcej co kupuję.

Jak chcesz odzyskać kasę to rozbij i sprzedaj płytki ołowiane na złomie :notacrook: ale wtedy zapłacisz kaucję przy kupnie nowego aku bo nie oddasz starego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aston76    135

Czy da radę jeszcze odzyskać jakiś grosz sprzedając go do mniejszego samochodu ? Pozdrawiam

Wątpię aby ktoś chciał kupić taki akumulator. Futura ma to do siebie, że pada po gwarancji (3lata) i dlatego lepsza jest Centra plus, bo dłużej działa (ma inną budowę płyt niż futura).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Narky    1

Zużyty akumulator. Ale zobacz też styki na nim. Przez słaby styk mogą dziać się różne rzeczy np. słabe odpalanie ( tzn raz odpali raz nie )i brak ładowania jak odpalony :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×