Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III 1.4TCE 2011 VF1KZ1V0645668223


valgrind

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, co sądzicie o poniższej ofercie?

Mój odnośnik

Rok 2011, ze Szwajcarii, ogłoszenie widziałem już we wrześniu 2016, jest książka (it, de, fr), serwis co 30kkm (wymiana oleju silnikowego!).

W opisie cytuje "Megane z silnikiem benzynowym bardzo ekonomicznym i dość dynamicznym". Chyba powinno być odwrotnie :)

 

Szwajcarska igiełka :)

Edytowane przez valgrind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymaga zadnego wkładu finansowego. Możliwość sprawdzenia auta na dowolnej stacji technicznej lub salonie samochodowym koszty poktywa kupujący

To zapytaj że jeżeli twierdzi że jest perfekt samochód i nie trzeba wkładu finansowego to czy jak pojedziecie gdzieś na sprawdzenie i wyjdzie że coś jest nie tak to czy wtedy on zapłaci za dany przegląd?

Pewnie powie że nie... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też właśnie myślę zrobić. Umawiamy się następująco: jedziemy na "prześwietlenie" jak wyjdzie ok to ja płacę i kupuję, jeśli nie płaci sprzedająca. Na bank sprzedająca się wykręci.

Czy też zauważyliście że fotel kierowcy ma rozdarcie poszycia?

 

1.4 TCE jest podobno projektowany na 250k km. To silnik od nissana, rozrząd na łańcuchu, brak hydrauliki zaworów, pod LPG trzeba lubryfikacje założyć i do tego kontrola luzów zaworowych co 30k km.

Sprawdzenie tych luzów to koszt niemały bo oczywiście trzeba rozpiąć rozrząd itp. Co do silnika to opinie tutaj są różne: od euforii do sceptycyzmu.

 

Jakie macie porównania tego silnika do chociażby 1.4 TSI, 1.6 THP, inne z turbo?

Co do spalania to chyba oczywiste. Jeśli turbo wpompuje więcej powietrza do żeby się najefektywniej spaliło to trzeba dać więcej paliwa (stosunek stechiometryczny 14.7/1). Turbo w zasadzie

pompuje cały czas, od niskich obrotów, a poniżej 1500 obr. w praktyce benzyną się nie jeździ. Czy ten 1.4 TCE daje radę w kombi z kompletem pasażerów.

Jak się ma do 1.6. Czy różnica jest zauważalna?

 

Dodano: 21 lut 2017 - 10:38

Kolejna sprawa. Zauważyliście że oprócz tego ogłoszenia (sprzedająca Kasia) w tej samej scenerii (kostka brukowa, drzewa, krzaki, brama, brama, otoczenie) jest też oferta

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-ka-titanium-ID6ylJmf.html#3a94578be6

ale wystawiona już przez "Jasia". Auto również ze Szwajcarii. Nawet maja tą samą datę wystawienia ogłoszenia 19.02.2017 (hurtem taniej?).

Obie oferty maja Fakturę VAT.

Również mają dopisaną identyczną formułkę, cytuję

"Możliwość sprawdzenia samochodu na dowolnej stacji diagnostycznej,lub salonie samochodowym koszty pokrywa kupujący."

Kasia i Jasiu w jednym żyli domku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Sprawdzenie luzów zaworowych to koszt niemały bo oczywiście trzeba rozpiąć rozrząd itp " - wielka bzdura.

Kontrola nie wymaga rozpięcia rozrządu, dopiero regulacja luzów - wymaga

Auto Kasi - to wielka mina, jest od 0,5 roku w ofercie, szkoda czasu i zdrowia.

Każde auto sprowadzone do sprzedaży - to złom, wielki bubel, gdyż sprawne, nie bite - to kosztuje znacznie więcej

Poczytaj;Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Sprawdzenie luzów zaworowych to koszt niemały bo oczywiście trzeba rozpiąć rozrząd itp " - wielka bzdura.

Kontrola nie wymaga rozpięcia rozrządu, dopiero regulacja luzów - wymaga

 

Zgadza się, nieprecyzyjnie napisałem. Jednak w przypadku LPG (m.in. jakość gazu) kontrola = regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jednak w przypadku LPG (m.in. jakość gazu) kontrola = regulacja " - ponowna bzdura. Poczytaj trochę forum.

Podaj przykłady na Twoją tezę.

Regulacja, przy prawidłowej eksploatacji - to dopiero przy > 150.000 km przebiegu

Poczytaj ;Silnik do gazu

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja, przy prawidłowej eksploatacji - to dopiero przy > 150.000 km przebiegu

Poczytaj ;Silnik do gazu

Sprawdziłem, nikt tu nie napisał, że regulował zawory, także ta teza też niekoniecznie musi być prawdziwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jednak w przypadku LPG (m.in. jakość gazu) kontrola = regulacja " - ponowna bzdura. Poczytaj trochę forum.

Podaj przykłady na Twoją tezę.

Regulacja, przy prawidłowej eksploatacji - to dopiero przy > 150.000 km przebiegu

Poczytaj ;Silnik do gazu

Czytałem ten wątek wcześniej, teoretyków sporo z gatunku: ktoś ma kolegę, którego kolega ma LPG, a jego najlepszy kolega jest akurat mechanikiem samochodowym, itp.

W hondach kontrola zaworów co 60k km, w mojej KIA ceed co 90k km. Moja KIA ma ok. 160k km i zawory po kontroli na granicy (jazda tylko na benzynie).

Interwały dotyczą benzyny, która jak wszystkim wiadomo posiada dodatki "smarujące" jak kiedyś dodatek ołowiu.

Niestety LPG nie ma takich dodatków, a japońskie zwłaszcza głowice/zawory są temperaturowo wyliczone na benzyne. Zalej sobie ON albo inna benzynę niż Pb95 i podziel się z nami swoimi doświadczeniami.

Czy również wtedy będziesz regulował zawory po 150k km?

Skoro silnik 1.4 TCE H4J od nissana, a w Lagunach III popularny silnik M4R 140KM również od nissana ma problemy z LPG (jakie pewnie się domyślasz, a może nawet o nich również czytałeś)

to chyba nie trudno się domyślić.

Nie mówię NIE dla LPG i tego silnika, jestem tylko ostrożny w osądach.

 

Dodano: 21 lut 2017 - 17:53

Sprawdziłem, nikt tu nie napisał, że regulował zawory, także ta teza też niekoniecznie musi być prawdziwa.

A spotkałeś tu kogoś z silnikiem 1.4TCE H4J z LPG i przebiegiem powyżej 100k km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutną podstawą jest, aby dobrze dobrać, zainstalować i zestroić instalację LPG u znających się w tym temacie ludzi !!!

Jeżeli regulacja byłaby co okres kontroli - to auto to by miało taki duży popyt ??

Silnik poddany do instalowania LPG powinien być w nienagannym stanie technicznym,

Takie same obawy były w przypadku Toyot, Mazdy 6. Wszystkie te auta są kupowane i zakłada się w nich LPG.

Megan 1,4 TCe - jest trudno dostępny na naszym rynku i jak tylko dobry egzemplarz się pokaże jest kupowany i ma wysoką cenę, znacznie wyższą niż odpowiednik np; 1,5 dci.

W przypadku regulacji zaworów; większość tzw.szklanek podlega zamianie miejscami, tylko parę szklanek trzeba dokupić lub zeszlifować setne części milimetra tej części szklanki która styka się z trzonkiem zaworu thumb_hosting_zdjec_1487700639__szklanka_-_popychacz.jpg

Szereg silników 1,4 TCE - jest poddawana czipowaniu

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eżeli regulacja byłaby co okres kontroli - to auto to by miało taki duży popyt ??

Taki sam popyt jak każde inne auto tej klasy z małym, doładowanym silnikiem na pośrednim wtrysku.

Są lepsze silniki do LPG jak ociężała (1500kg) Astra IV 1.4T czy 1.4 T-Jet we Bravo/Tipo (to chyba wszystko w tej klasie), przynajmniej w nich kontroli/regulacji zaworów nie trzeba robić (przynajmniej dopóki wystarczy hydrauliki).

 

Dodano: 21 lut 2017 - 21:03

Takie same obawy były w przypadku Toyot, Mazdy 6. Wszystkie te auta są kupowane i zakłada się w nich LPG.

Do każdego auta da się założyć gaz tylko nie zawsze ma to sens (opłacalność). Nie bez powodu istnieje tzw. czarna lista Prins'a (H4J jest tam wpisany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!