Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dymi na niebiesko po uruchomieniu silnika i nierówno pracuje


tomasz2609

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim fluencem 1.5 Dci 90 km 2011r. Otóż bardzo często zapychał mi się filtr cząstek stałych więc postanowiłem go usunąć fizycznie i programowo, by sprawdzić przyczynę i okazało się, ze przy rozruchu na zimnym silniku mocno dymi na błękitno niebieski kolor przez jakieś 8 sekund i nierówno pracuje. Na ciepłym silniku tego problemu nie ma tylko z rana jak odpalam. zmieniłem świece żarowe, ale nic nie pomogło zasilanie każda dostaje. układ paliwowy sprawdzony łącznie z wymianą filtra, również zrobiłem test przelewowy wtrysków i wyszedł prawidłowo. Auto ma przejechane 175 tyś. Zastanawiam się jeszcze nad turbina bądź nad uszczelniaczami zaworowymi, ale czy przy tym przebiegu mogły by się już kończyć? Znawców proszę o pomoc Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest możliwe ,przegrzany silnik ,czy byle jaki olej .Lub zmieniany rzadko.Ja miałem zajechany silnik z takim przebiegiem .Jak nie masz auta od nowości to nie wiadomo co się z nim działo.Znam takich co wymieniają olej co 3 lata .Bo ich zdaniem mało jeżdzą i nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym zaraz po odpaleniu to raczej zawory do zrobienia. Wpisz w google niebieski dym z rury wydechowej i dokładnie masz napisane co jest uszkodzone w zależności kiedy ten dym się pojawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy przy tym przebiegu mogły by się już kończyć?

Jesteś pewny przebiegu, masz go od nowości?

 

Dodano: 20 lut 2017 - 20:38

Kolego jak rzuci olej uzbierany w rurach to

Tak, oczywiście ale też podczas postoju olej spływa zużytymi uszczelniaczami zaworowymi do komory spalania i podczas rozruchu się wypala. To są nasze podpowiedzi na jego pytanie. I to właściciel musi sam wyciągnąć wnioski i dokładnie zbadać przyczynę.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto od nowości było użytkowane przez mojego ojca w firmie, której pracuje i odkupiłem je od firmy, bo co 3 lata zmieniają im samochody wiec przebieg i historia znana, bo ojciec dbał o to auto jak o swoje. zastanawiałem się nad turbem tylko ciężko to sprawdzić bo zawsze coś oleju się znajduje jak się zdejmie węza od intercoolera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma przejechane 175 tyś. Zastanawiam się jeszcze nad turbina bądź nad uszczelniaczami zaworowymi, ale czy przy tym przebiegu mogły by się już kończyć

 

Oczywiście że może. Wszystko zależy od eksploatacji.

 

Nie chcę źle wróżyć, bo różne jaja z dieslami przeżyłem i mógłbym długo opowiadać ale wiem jedno z własnego doświadczenia iż uszkodzony/często zapychający się/zużyty/ niewłaściwie wypalany filtr cząstek stałych wpływa znacząco na gospodarkę olejową silnika i niestety na smarowanie turbiny. Co może być objawem m.in dymienia. Ja po wycięciu dpf'a też na zimnym silniku miałem podobny objaw i jest to niby normalne choć niestety turbina też brała mi olej-właśnie przez to ustrojstwo i nie mogę jednoznacznie ocenić czy turbina czy sama kastracja była przyczyną dymienia.

 

Jeśli nie zauważasz znaczącego ubytku oleju to bym się aż nadto nie przejmował. Jednakże jeśli chcesz mieć spokojne sumienie to znajdź dobrego mechanika i po kolei: dokładne sprawdzenie turbo pod kątem wycieków, oleju w dolocie itd, pomiar sprężania na tłokach (wykluczysz uszczelniacze) itd...

Edytowane przez f1e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto codziennie jeździło w trasie jak miał go ojciec więc dpf miał gdzie się wypalać, moja jazda była mieszana w tygodniu po mieście do roboty i na weekend go przeganiałem po autostradzie. Jutro będę chciał sprawdzić ciśnienie na cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz już prawdopodobnie tego nowego DPFa z piątym wtryskiwaczem, więc nie sądzę by to on był powodem dymienia. Ten DPF nie musi wypalać się w trasie.

Ale najbezpieczniej będzie, jak podepniesz pod CLIP.

Widzę, ze z Brzeska jesteś (ja z Browarnej), więc wiem że w Węgrzcach jest mądry koleś, który ogarnia dobrze renówki. Może podjedź - kawałek masz, ale się dowiesz, bo w Brzesku NIE MA speców od renówek.

 

BTW - ja do swojego też leję olej, ale 2T i nie dymi na niebiesko.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!