Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dymi na niebiesko po uruchomieniu silnika i nierówno pracuje


tomasz2609

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie dobrze tutaj napisaliście kilka linijek wyżej. Z tymi filtrami cząstek stałych jest taki problem że jak zaczyna już puszczać turbina olej to niestety cierpi dpf - może to być problemem z zapychaniem. Z kolei jak dpf się zużyje lub tak jak pisaliście nie wypala się właściwie to może wpływać na całą gospodarkę olejową i niszczyć turbo (brak smarowania) ja akurat taki przypadek miałem u siebie. Dlatego wiele mechaników i speców od dpf'ow poleca wywalić to dziadostwo stosunkowo szybko żeby nie mieć problemów na przyszłość. Niestety taka to ekologia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o czym piszesz mogło się zdarzyć w starych typach DPF, gdzie dodatkowa dawka paliwa była podawana do cylindrów. Niewypalenie DPFa skutkowało rozrzedzonym olejem silnikowym zawierającym duże ilości paliwa.

Nowe DPF nie mają nic wspólnego z poprzednimi. Piąty wtryskiwacz paliwa w DPFie dopala resztki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2 razy się zatkał wyskakiwała kontrolka z dpf i komunikat ryzyko awarii silnika po usunięciu filtra już tego problemu nie ma i auto jest bardziej żwawe oraz spalanie tez minimalnie spadło, tylko to dymienie przy odpaleniu mnie irytuje i chcę dojść przyczyny dziś pojadę na clipa może wykryje jakieś błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo w sumie ten DPF jest bezobsługowy do jego śmierci technicznej, czyli całkowitego zapchania.

A to się powinno zdarzyć na pewno nie wcześniej niż IMHO po 200 kkm, w zależności od pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie FAP-a - to usunięcie skutku a nie przyczyny.

To też oznacza, że silnik nie był prawidłowo eksploatowany.

 

Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór Spalania Trafia Olej Silnikowy.

Takie objawy mogą mieć parę przyczyn ;

-Awaria odmy olejowej,

-Niesprawne uszczelniacze zaworów,

-Zużycie gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych,

co skutkuje ;

-Awarią turbosprężarki ,

-Awarią EGR od nadmiaru oleju,

Warto poczytać ;Sporadyczny niebieski dym 1.9 DCI

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maju zeszłego roku dodałem temat wraz ze zdjęciem w załączniku odnośnie kontrolki i komunikatu proszę oto link: Mój odnośnik

Kolego mrarek odpowiedziałeś mi wtedy ze to wina nie dopalonego dpfa i co dalej uważasz, że miałem bezobsługowego dpfa?

Mniejsza z tym, nie chce ciągnąc tematu dpfu gdyż go już nie ma, a problem tkwi w czymś innym.

Zastanawiam się nad wyciągnięciem wtrysków i dać ich do sprawdzenie, bo są najgorszej firmy Delphi, które często wysiadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tomasz2609, jeżeli chcesz jeszcze pojeździć tym autem to należy poddać go solidnej kontroli;

-stanu instalacji odmy olejowej i jej zaworu; patrz uwaga fuegos Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników ,

-wymianie uszczelniaczy zaworów,

-kontroli stanu turbiny i czyszczeniu EGR,

-oraz jeżeli wcześniejsze czynności nie pomogą, pomiar ciśnienia sprężania i ewentualnie wymiana pierścieni tłokowych,

 

Dodano: 22 lut 2017 - 11:45

W nowych filtrach ta kontrolka nie jest podłączona i nie zaświeci się.

Wyświetla się przy pełnym zapchaniu filtra -patrz jak u kolegi tomasz2609 Komunikat ryzyko awarii silnika i świecąca kontrolka

Proszę o trochę wysiłku, proszę poczytać o FAP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetla się przy pełnym zapchaniu filtra -patrz jak u kolegi tomasz2609 Komunikat ryzyko awarii silnika i świecąca kontrolka

Proszę o trochę wysiłku, proszę poczytać o FAP

Heh to akurat był mój temat w zeszłym roku i tomasz2609 to jestem ja.

Najpierw dam wtryskiwacze do sprawdzenia nie będę inwestował w nowe uszczelniacze i regeneracje turbiny jak akurat te podzespoły mogą być dobre.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowych filtrach ta kontrolka nie jest podłączona i nie zaświeci się

Nie do końca prawda. Pisząc to zasugerowałem się instrukcją obsługi która mówi, że kontrolka FAP jest nieaktywna oraz filmikiem z you toube o kontroli fap w meg III ph II z 2014 r. Poniżej screen z filmu.

post-4670-0-84964700-1487850904_thumb.jpg

Dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie test kontrolek i jak widać na załączonym poniżej zdjęciu kontrolka FAP jest podłączona i może się zaświecić.

post-4670-0-51810000-1487851028_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!