Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III


blake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W sobotę jadę po meganke 2009 rok, benzyna 110 KM 1.6 16V w przyszłości pod gaz. Mam parę pytań, ponieważ wcześniej miałem 1.5 dCi 110 KM, również ten sam rocznik 2009 no i w miarę to jechało.

Generalnie zależy mi żeby było blisko mocą do 110 KM dCi stad pytanie, porównując te dwa silniki będę czuł jakąś większą różnice w odczuciu mocy czy jednak będzie to niewielka różnica, której nawet nie zauważę ??

Dodam, że ten dCi dość głośno klekotał mi, to myślę, że benzyna będzie cichsza ... Proszę o jakieś sugestie.

Generalnie jeżdżę na miejscu, ale czasem lubię się szybciej przewieźć, czy pojechać na do miasta odległego o 100 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna 1.6 16V jest głośna w trasie zwłaszcza powyżej 100 km/h, w dodatku słaba elastyczność typowa dla wolnossącej benzyny. Po przesiadce z dCi 110 KM na 1.6 16V moim zdaniem będziesz czuł dyskomfort w osiągach, jak i hałasie. 1.5 dCi na postoju jest głośniejszy od benzyny, w trasie jest o wiele ciszej od 1.6 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocy nie było w dieslu i w tym 1.6 też jej nie będzie, reszta to takie subiektywne odczucia. Benzyna od razu rwie do przodu, dieselek dopiero jak zaskoczy turbina. Przyspieszenie do setki jest praktycznie takie samo, czyli porównywalne do przyspieszenia średniej wielkości kamienicy. Jedynie wyprzedzanie będzie przyjemniejsze w dieslu, bo tutaj moment obrotowy załatwia sprawę. Poza tym benzynki praktycznie nie słychać przy normalnej jeździe, czasami zerkam na obrotek, żeby sprawdzić, czy mi nie zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już sam nie wiem, co zrobić 110km dci czy 1.6 110km benza ;/ wydaję mi się, że jednak diesel będzie bardziej dynamiczny niż ta benza, dużo osób narzeka na 1,6 PB na głośny dźwięk, rzeźbienie biegami itd, natomiast 1.5 dci raczej rzadkość ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze w tym samochodzie jest lpg. Osiągów nadal nie ma, hałas aż boli ale w kieszeni zawsze coś szeleści.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blake - Odpowiedź jest prosta a trzeba ją zacząć od pytania:

1) Szukasz silnika dzięki któremu będziesz bardzo tanio jeździł i serwisował/naprawiał za śmieszne pieniądze?

Wybierasz 1.6 + LPG.

2) Kasa wydawana na paliwo i serwis/naprawy niema dla Ciebie znaczenia a liczy się cisza w trakcie jazdy i 1000 km na jednym baku? Wybierasz 1.5 dCi.

Ot cała filozofia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem MII, ale to ten sam silnik. Auto jest dosyć dynamiczne jak na tę moc (niska masa jak na kombi MII - 1210 kg). Wielki plus, że masz możliwość zamontowania LPG. Jazda wtedy jest bardzo tania. Minusem jest jazda powyżej 120 km/h - jest głośno a zużycie paliwa idzie mocno w górę. Po mieście idealnie, wtedy jest to dużo lepszy motor od diesla. Na krajówkach daje radę, jeśli się ostro nie jeździ. Wyprzedzanie w 4 osoby + pełen bagażnik to redukcja do 3. i faktycznie można szybko wyprzedzić ciężarówkę. W MII było 5 biegów, w MIII jest 6, ale obroty dużo nie zeszły w dół z tego, co czytałem. Także 100 km/h to 2700 obr./min (w MII 3000).

Diesel będzie bardziej cichy przy wyższych prędkościach, bardziej ekonomiczny, elastyczny (mniej redukowania) i teoretycznie przyjemniejszy.

Jeśli dużo jeździsz po mieście, albo trasy do 100 km/h, to bierz benzynę i zakładaj LPG u sprawdzonego gazownika. Jeśli jeździsz szybciej i na odcinkach przynajmniej choćby 10 km - bierz diesla.

Ogólnie - jeśli nie mamy dostępu do tańszego paliwa :notacrook: - to zdecydowanie polecam benzynę i zagazować.

1.6 i 1.5 są dobrze znanymi silnikami, więc mechanicy nie będą mieć problemów, żeby je ewentualnie naprawić. Z drugiej strony 1.6 rzadko się psuje. Jest to stara sprawdzona jednostka. 1.5 zostało dopracowane, ale to nadal diesel - sprzedawane są zazwyczaj z wysokimi przebiegami, są wyższe koszty napraw, nawet świece są dużo droższe.

Ogólnie:

- benzyna to redukcja i podwyższone wtedy spalanie, wyższy hałas podczas wyprzedzania i szybszej jazdy.

- diesel to bardziej cicha i ekonomiczniejsza jazda z wyższymi prędkościami.

Benzyna przyśpieszy tak samo jak diesel, ale dopiero gdy zredukujesz bieg (stąd większy hałas i spalanie). Jednak to LPG... Ekonomicznie wiele zmienia przy spokojnej jeździe. :) Ale ekonomia kończy się przy wyprzedzaniu, autostradach... Pytanie jak z cenami paliw w Londynie, jakie robisz trasy i czego oczekujesz od auta?

Kilka słów ode mnie: osobiście gdybym nie miał "darmowego" paliwa do diesla, to może i nie zmieniłbym auta. Ceny LPG w Polsce to jak jazda za darmo. Ale cisza w trasie jadąc dieslem jest naprawdę super i ja osobiście ten argument bardzo cenię (co weekend różne prywatne trasy). Mam diesla i jeżdżę w tygodniu 4 km w jedną stronę do pracy (przez Poznań), a nie odczuwam, żeby go to bolało - także taki argument można wsadzić między bajki, że codziennie musisz jeździć min. 30 km w jedną stronę. <zolta> Byle aby FAPa wypalić na jakiejś dłuższej trasie.

Odpowiedz sobie (i nam?) na te pytania, a to na pewno pomoże dobrać silnik. Pomijam kwestię, w jakim stanie są oglądane egzemplarze.

 

EDIT: sebastian_wifi streścił, co napisałem wyżej - gdyby komuś się nie chciało czytać moich wypocin. :D

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeżdżę dość często, na pewno do pracy w jedną stronę 6km co daje 12km z powrotem, jakieś zarywy o sklep itp. Lubię dość często pod wieczór (szczególnie weekendy) poszaleć na drodze są to odcinki po 30-50km przy dynamicznej jeździe :P Również miałem diesla wcześniej i nie widziałem żeby go coś bolało jak to mówią na podjazdach. Bardzo cenie sobie wyciszenie w trakcie jazdy, także benza odpada pod paroma względami, są jej plusy=tania eksploatacja pod każdym względem, ale jak to mówią, pieniądze to nie wszystko. Wybieram dieselka 110km :) dzieki za porady i pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mogliśmy pomóc. Oby wybór trafił na odpowiedni egzemplarz. :) Nie zapomnij się pochwalić, co kupisz, to tyle co możesz dla nas zrobić w podzięce. <piwko>

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FFR - Francuska Federacja Rugby

Link do opisu. Nie zabijajcie za zewnętrzną stronę, ale ładnie to jest opisane. Jednocześnie nie chcę łamać praw autorskich kopiując tekst.

blake, możesz poszukać, czy wszystko się zgadza w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!