Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dmucha z odmy i nierówna praca 1,9Dci 130KM


robertokot25

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda sprawa dotyczy Laguny II po lifcie 1,9Dci 130ps ale silnik ten sam i osprzęt podobny jak w megankach i scenikach i tak :

- po zdjęciu wężyka z odmy czuć dosyć mocne podmuchy (jak zatkam palcem odmę to po 20s. czuć spory napór ciśnienia) i leci lekka mgiełka na jałowych obrotach (silnik rozgrzany), jak odkręcę korek wlewu oleju to też dmucha i lekko pryska olejem (film poniżej) - czy to już świadczy o przedmuchach silnika- puszczają pierścienie itp.? możecie u siebie zerknąć czy też tak dmucha z odmy/korka oleju?

- występuje jeszcze takie zjawisko : jak się przy gazuję na postoju i obroty schodzą na 800 to silnik wpada w takie drgawki/czkawkę, zatelepanie, nierówną pracę trwa to może ze 2/3 sek. max. i się uspokaja - podglądałem na clipie i w momencie tych drgawek obroty spadają nawet do 750 i za chwilę wracają tak jak powinno być na 800 - błędów brak...przy tej czkawce na wolnych lekko przygasają światła wew. pojazdu i światła mijania.

 

- niższy wydatek powietrza niż zalecany

- inny kąt otwarcia EGR niż zalecany

- Offset EGR 799%

- różnica w ciśnieniu doładowania o około 100mbar wyższe niż zalecane na wolnych obrotach

 

 

kilka parametrów z clipa :

post-19969-0-22300600-1487957692_thumb.jpg

post-19969-0-63278700-1487957715_thumb.jpg

post-19969-0-32394100-1487957742_thumb.jpg

post-19969-0-00887300-1487957829_thumb.jpg

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy masz auto? Czy sprawdzałeś przebieg?

Co było robione ostatnio?

Jakie zużycie paliwa? Jaki kolor spalin ?

Nadmierne dmuchanie i pryskanie olejem,( na jałowych obrotach ) to efekt przedmuchów do skrzyni korbowej

a stąd przez odmę do EGR, turbiny i FAP-a co prowadzi do awarii.

Jak wygląda to dmuchanie przy wzroście obrotów ??

Wg.mnie wygląda na zapieczone pierścienie co najmniej.

 

Można by zastosować na próbę olej Valvoline Synpower MST C4 5W30

(Pierwsza formuła oleju wydłużająca żywotność silnika — syntetyczny olej silnikowy klasy Premium o formule opracowanej w celu spełnienia wymogów silnika o dużym przebiegu.

Dzięki specjalnym dodatkom, takim jak specjalne środki konserwujące uszczelki oraz środki oczyszczające, produkty MaxLife regenerują kluczowe części silnika, wydłużając jego żywotność.)

 

Nierówna praca silnika - trzeba przeczyścić przepływomierz ( duże ilości par oleju )

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Auto mam ponad pół roku zrobiłem około 10tys. km.. co do przebiegu to niby się zgadza według ASO

- w zasadzie wymieniłem tylko czujnik ciśnienia doładowania

- zużycie paliwa w trasie około 5/5,5L... jazda mieszana sporo odcinków krótkich (silnik niedogrzany) około 7-7,5L

- brak niebieskiego i czarnego dymu (czasem puści trochę białego przy mocnym bucie - płynu chłodzącego nie ubywa), ale oleju trochę ubywa cały czas, przy wymianie miałem zalane na maxa - 6 kresek na bagnecie, po 10tys. zeszło za około 2/3kreski na bagnecie - trochę sączy się też chyba z uszczelki miski, zaworek odmy też pewnie już nie ma membrany (muszę zerknąć)

- co do dmuchania po zwiększeniu obrotów muszę jeszcze zerknąć ale jak kiedyś gazowałem na postoju i ktoś patrzył to nie było zmian.. dmuchało tak samo

- luzu na wirniku turbiny nie ma, auto dopala od pierwszego (stoi cały czas pod chmurką) FAP wypala się co około 500-700km

Właśnie tak myślałem żeby przeczyścić przepustnicę(elektroniczna), EGR i przepływkę (może pracować w złym zakresie i nie wywalać błędów?) na początek, muszę też zobaczyć na wygląda membrana w zaworku odmy, co do wtrysków - korekty jeszcze w normie? co do dmuchania może zrobić płukankę przy wymianie oleju? Obecnie zalany jest Elfem 5w30 Full Tech do silników z FAP

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki zużycia paliwa - poprawne,

Kolor spalin - poprawne,

Rozruch, wtryski - poprawne,

Turbina, Fap - poprawne

Z racji, że auto kupione używane (co ile km była wymiana oleju ) z płukanką bym się wstrzymał a skrócił okres wymiany Valvoline Synpower MST C4 5W30 ( RN0720 )

Możliwe, że zapieczone pierścienie olejowe w związku z nieprawidłową wydłużoną wymianą oleju lub niewłaściwą eksploatację auta z turbiną (delikatnie przy rozruchu i chłodzenie turbiny przy gaszeniu )

 

Wymienić olej i filtr, jeździć delikatnie i obserwować, chyba że ubytki oleju będą znaczne, wówczas konieczność wymiany pierścieni

Zdiagnozować membrana zaworka odmy, drożność przewodów odmy i magistrali olejowej turbiny, tankować na sprawdzonych stacjach, dodawać olej 2T do paliwa

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!