Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik zaczął kopcić na biało i stracił moc


waldek79

Rekomendowane odpowiedzi

W dzień awarii palił bez problemu i u pierwszego mechanika było ok został zgaszony od razu po pokazaniu się komunikatu o braku oleju bo zdolny mechanik się nie domyślił że to jest taki efekt że jak turbina pada to zjada olej i do momentu wyświetlenia komunikatu był gazowany, po tym został zgaszony i zostawiony do rana a rano u mechanika okazało się że niema prądu po chwilowej próbie odszukania gdzie jest prąd okazało się że nie ma przejścia na tym bezpieczniku więc stwierdził mechanik że padł bezpiecznik to więc pobiegłem do sklepu i kupiłem nowy który po włożeniu się spalił i dalej z tym mechanikiem żeśmy odpuścili i stwierdziłem że go zaholuję do swojego mechanika a ten też rozkłada ręce nie wie co jest przyczyną a bezpiecznik się nie da zamontować bo cały czas jest zwarcie

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam stwierdzasz że jest zwarcie, trzeba go poszukać... niezbyt trudne zajęcie ale jednak wymagające podstawowej wiedzy.

Z tego dużego bezpiecznika idzie na dwie strony, jedna zasila całą elektrykę a drugi idzie do rozrusznika i alternatora. Gdzieś najprawdopodobniej plus dotyka do masy. Możesz też sam "idąc" po kablach (oglądając je) i może znajdziesz gdzie dotyka do masy.

Jeśli sam średnio się na tym znasz a twój tzw: mechanik nie ma elektryka to go poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam panowie forumowicze wracając do tego tematu dalej jestem bez samochodu bo mechanik nie może odnaleźć gdzie jest zwarcie i co jest jego przyczyną . awarie mechaniczne naprawione bo przyczyną dymienia była turbina urwany wirnik no ale dalej stoi proszę o jakieś pomysły może pomogę jakoś mechanikowi

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ten bezpiecznik ze zdjęcia powinien mieć wartość dla diesla 400 A.

Jeżeli go pali w momencie zakładania to należałoby sprawdzić gruby przewód idący do rozrusznika czy nie jest przetarty i nie styka się z masą. To samo z grubym przewodem do alternatora. Jeżeli przewody są ok to odkręć gruby przewód od rozrusznika i zakładaj bezpiecznik. Jeżeli go nie spali to szukaj zwarcia w rozruszniku. Podobnie postąp z przewodem od alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził czy można zakręcić wałem - kluczem przez śrubę na kole pasowym. Być może poprzedni mechanik zatarł silnik, co nie jest trudne jak olej był wyssany przez turbine. Teraz bezpiecznik się pali, bo rozrusznik nie może ruszyć zatartego wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mechanik stwierdza ze silnik chodzi bo robił od razu wymianę rozrządu i zaglądał do dołu czyli odkręcał misę olejową no i jak mu mówiłem ze coś może być z rozrusznikiem bo słyszałem że te modele mają tendencje do blokowania się rozrusznika na kole że się blokują razem to stwierdził że go wyjmował i sprawdzał na krótko to działa normalnie ponoć zmieniał jakiś moduł i też nic

 

Dodano: 25 kwi 2017 - 22:54

jeszcze zmienił nawet alternator i dalej nic

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze problem z białym dymem,to remont silnika tj. przede wszystkim wymiana pierscieni (to pierscienie olejowe nie wytrzymują i następuje wystrzelenie białego dymu,czytaj oleju),po drugie u mnie w Scenicu II ,pewnie i u Ciebie popdobnie jest w bagazniku schowana żółta rączka blokady ręcznego,trzeba ją pociągnąć , albo rozłączyć kostkę elektryki ręcznego pod autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!