Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mało płynu chłodniczego - co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno miałem wymieniany silnik i mechanik dolał mi trochę płynu chłodniczego bo już go prawie nie było. Zauważyłem, że nadal jest go za mało - nie wiem czy za mało dolał czy wycieka, w każdym razie trzeba go uzupełnić. Poczytałem trochę na forum i generalnie z tego co wiem są różne typy płynów chłodniczych. Nie wiem teraz czy mogę dolać obojętnie jaki czy jakiś specjalny musi być oraz czy mogę go dolać czy muszę całkiem wymienić?

Druga kwestia jest taka, że po jeździe, ze zbiorniczka płynu chłodniczego słyszę jakby się ulatniało powietrze. Może inaczej - na górnej szczelinie tego pojemnika słyszę jakby płyn po ciśnieniem chciał się wydostać na zewnątrz. Widać malutkie bąbelki na zewnątrz pojemnika. Może być tak, że płyn paruje i przeciska się przez szczelinę, przez co go ubywa? Da się może jakoś uszczelnić taki pojemnik lub wymienić tylko sam pojemnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma wycieków pod autem, nie ma charakterystycznych nalotów na złączach to istnieje prawdopodobieństwo, że płyn dostaje się do komory spalania. Tym bardziej, że piszesz o wydostawaniu się ze zbiorniczka. Nie masz białych spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod autem nie ma wycieków. Raczej nie zauważyłem białych spalin. Dzisiaj jeszcze zwrócę na to uwagę.

Co jeśli się płyn dostaje do komory spalania? Co zaradzić na tą całą sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od uszczelnienia układu chłodzenia. Tam nie powinno być żadnej "szczeliny" czy innej nieszczelności. W układzie chłodzenia podczas jego pracy powstaje nadciśnienie, dlatego wypycha przez każdą nieszczelność płyn lub opary płynu.

Przepraszam, wnioskuję, że za bardzo "nie znasz się na motoryzacji" dlatego proponuję jednak udać się do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga kwestia jest taka, że po jeździe, ze zbiorniczka płynu chłodniczego słyszę jakby się ulatniało powietrze. Może inaczej - na górnej szczelinie tego pojemnika słyszę jakby płyn po ciśnieniem chciał się wydostać na zewnątrz.

Syczenie może wskazywać, że masz niesprawny korek na zbiorniku wyrównawczym. Przy sprawnym korku na gorącym silniku węże do chłodnicy powinny być wyraźnie twardsze niż na zimnym silniku i wtedy płynu może powoli ubywać na skutek normalnego odparowania wody.

I być może w czasie jazdy poziom płynu rośnie i jest wyrzucany przez korek. Jak był silnik wymieniany, to musiał być spuszczony płyn z układu, a więc i z chłodnicy (na której prawdopodobnie nie ma odpowietrzenia). W takim układzie zaraz po napełnieniu układu w chłodnicy powstaje duży pęcherz powietrza, który może na początku, po nagrzaniu chłodnicy doprowadzić do częściowej utraty płynu (przez korek), w tym czasie dochodzi też do częściowego odpowietrzenia chłodnicy i to miejsce zajmuje płyn, co powoduje opadnięcie płynu, po wychłodzeniu chłodnicy. Sprawdzaj i uzupełniaj poziom płynu na zimnym silniku i nie dolewaj płynu powyżej połowy między kraskami MAX i MIN i obserwuj jak się zachowuje poziom płynu na zimnym silniku. Na początku może go nieznacznie ubywać, w miarę jak się będzie kurczył pęcherz powietrza w zimnej chłodnicy. Zjawisko to nie miałoby miejsca gdyby na chłodnicy był odpowietrznik. Ten pęcherz powietrza jest celowo zostawiony, aby nagrzewając się szybciej stworzył ciśnienia w układzie chłodzenia.

Nie wiem teraz czy mogę dolać obojętnie jaki czy jakiś specjalny musi być oraz czy mogę go dolać czy muszę całkiem wymienić?

Teraz idzie lato, to możesz dolać wody destylowanej lub przegotowanej - to zawsze możesz. Na temat mieszania płynów nie wypowiadam się, ja w układzie meganki mam oryginalny płyn jaki Renault leje producent. Na wiosnę ubytki uzupełniam wodą, a na jesieni dolewam oryginalnego koncentratu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boję się destylowanej albo przegotowanej dodać. Przy takie małej ilości płynu chłodniczego chyba by się rozrzedził i mogło by się coś stać. Tak czytałem. W instrukcji Megane znajdę jakis rekomendowany do auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji Megane znajdę jakis rekomendowany do auta?

Nie wiem czy rekomendowany, ale na pewno ten którym napełniają układ w fabryce. Dlaczego się boisz wody destylowanej lub przegotowanej (pozbawionej kamienia)? Przecież koncentrat kupowany w ASO rozcieńcza się wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, co do uciekania powietrza i "syczenia" to okazało się, że pojemnik na płyn ma niewielkie pęknięcie z góry. Jest sens to jakoś czymś zabezpieczyć? Nie wiem, choćby Super Glue się w tą szczelinę wciśnie.

Edytowane przez deha21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!