Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - Kontrakty serwisowe i przedłużenie gwarancji


chucky80

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, zero nie, zamiast 1 miało być 2

Pierwsze przepłukanie w celu eliminacji wszystkiego czego nie wyłapał filtr i magnesy. Potem faktycznie co 8-10k km.

Po 2k zmieniasz olej? Hmm, ale tak się robiło chyba w maluchach i polonezach, że tam rzeczywiście szły wióry przy docieraniu. W nowoczesnych silnikach czegoś takiego nie ma.

Dodano: 07 mar 2017 - 17:33

teraz pytanie czy wlać to samo co jest teraz czy już iść w coś z wyższej półki lub ten ELF niemiecki, o którym piszecie.

Tak naprawdę nie masz dużego wyboru. Musi to być olej o normie RN0710. Takie oleje są dwa, od Elfa i od Liqui Moly http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-2110-Liqui-Moly-Leichtlauf-High-Tech-5W40-5L.html

Liqui Moly jest wyprodukowany w Niemczech a Elf produkowany na rynek niemiecki. Nie wiem czy jest w tym jakaś różnica. Ja bym się trzymał fabrycznego Elfa i zmieniał co 8-10k. Wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem pakiet do 60tyś/4lat (gwarancja+serwis) za darmo przy zakupie. Teoretycznie miało być za 699zł, ale w końcu dostałem za darmo.

Ja uważam że warto, bo przegląd kosztuje 800/900 pln (zależy od miasta).

Ja mam zamiar wymieniać olej 1 na rok - i muszę się dowiedzieć ile u nas by kosztowało jakbym swój olej przywiózł.

Do tej pory lałem ELF'a z niemieckiego rynku (do Laguny GT) i nigdy nie miałem problemu (wymiana 1 na rok/10 tyś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w lutym 2018 też zapłacę za olej, w sensie przywiozę swój niemiecki. Pamiętajcie żeby nie przeciągać oleju do 15k już nie mówiąc o 30k km. Ten olej Elfowy jest hydrokrakowany.

Tyle że niemiecki Elf to też hydrokrak, tak samo jak polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywista sprawa, że tu i tu to HC. Niemiecki podobno z jakiś względów lepszy. Nie wiem z jakich. Być może to czyste placebo olejowe i między polskim a niemieckim nie ma żadnej różnicy jakościowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, od ładnych paru lat jeżdżę nowymi autami zachodnimi i nie zmieniałem oleju po 1 czy 2 tys. Samochody od razu dostawały w palnik i spokojnie dolatywaly do 200.000, no poza skoda bo tdi brał olej miło 5 litrów od wymiany do wymiany,

Ford absolutnie żadnych problemów i ile oleju wlane tyle zlane. Podobnie Megane żony, wymieniłem olej po 15 tys, akurat wypadł rok bo samochód 90% przebiegu ma w mieście i wtedy instrukcja nakazuje zmianę po tym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sorry, jak są to spoko.

 

Jak ktoś chce wlewać pełen syntetyk na bazie PAO IV to jest taki olej AMSOIL 5W40 European Car Formula Full Saps. Spełnia normę RN0710. To już jest prawdziwy, wysokiej jakości olej syntetyczny. Chyba 40 złotych za litr, więc zapłacimy ~200 złotych za sam olej. Taki plus, że na takim oleju możemy te 30k km przejechać lub rok czasu, co wypadnie pierwsze.

 

Moje osobiste zdanie to lepiej lać tego Elfa hydrokraka i zmieniać co 8-10k. AMSOIL bym polecał tym kto rocznie robi dużo kilometrów, powyżej 10k km.

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem ze olej niemiecki nie wymaga dolewek.Nie spala się tak jak Polski podkreślam że wiem to z doświadczenia. Tak samo jak płyny i proszki do prania. Polskie są rozcieńczane Niemieckie nie.

 

Dodaje Program przeglądów o którym pisałem wyżej, jak widać dokupienie serwisu jest opłacalne i to nie tylko wymiana filtrów i oleju.

post-93138-0-81365600-1488967382_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem ze olej niemiecki nie wymaga dolewek.Nie spala się tak jak Polski podkreślam że wiem to z doświadczenia.

Mała ciekawostka, jest tutaj kilka użytkowników 1.2 TCe którzy przed przebiegiem 10 tyś km zgłaszali poważne zużycie oleju (tak samo w Nissanach). Silniki były zalane jeszcze fabrycznym olejem. Zatem o ile jest różnica między olejem na rynek zachodni a Europe wschodnią, to jak widać losowe zdarzenie czy silnik 1.2 TCe będzie palił olej, czy nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem jak kupowałem samochód to przegląd kosztuje 800-950pln - czyli jeśli mnie przez 4 lata wykonają 4 to w sumie musiałbym zapłacić 3600plm - pakiet przedłużenia gwarancji+przeglądy (4lata/60 tyś) kosztował jak zamawiałem samochód 1699pln - czyli nawet jakby trzeba kupić to i tak się opłaca.

A jak jeszcze dostałem go w cenie to już w ogóle jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!