Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wariujące obroty po wciśnięciu hamulca


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czasu borykam się z problemem "wariujących" obrotów po wciśnięciu hamulca. Dokładnie to obroty rosną by opaść bardzo nisko. Nie powoduje to gaśnięcia motoru! Czy wie ktoś może jak sprawdzić czy zawór zwrotny podciśnienia jest sprawny??? Dlaczego zawór? Otóż zrobiłem pewne doświadczenie polegające na tym że zdjąłem wtyczkę z przewodem od podciśnienia i zaślepiłem kawałkiem gumowej rękawiczki otwór.Połączyłem jak powinno być. Następnie naciskałem hamulec ile wlezie. Fakt hamulec był twardniał szybko ale nie występowały "wariujące" obroty. Prosiłbym aby ktoś z kolegów wypowiedział się w temacie. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjąłem wtyczkę z przewodem od podciśnienia i zaślepiłem kawałkiem gumowej rękawiczki otwór.

Przepraszam, ale nie jarzę - o jakiej wtyczce i przewodzie podciśnienia, oraz jakim zaworze podciśnienia piszesz?. Pytam, bo też mam problemy z obrotami na zimnym silniku, ale po ruszeniu pedału gazu i nie mogę dojść przyczyny, czasem wystąpi takie tyknięcie, jakby złapał lub puścił przekaźnik i obroty się normują, ale nie umie wyłapać źródła tego tyknięcia.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do serwa wchodzi zawór zwrotny podciśnienia firmy ATE. Połączony jest takim mocnym przewodem i wtyczką z oringiem w kolektor dolotowy. Nie jestem mechanikiem tłumaczę jak umiem. U mnie obroty falują po wciśnięciu hamulca.

 

 

Duperelka oring który się zakłada na takiej szybkozłączce Norma. Uszczelnienie w kolektorze dolotowym i obroty niewiele falują. Fakt może servo po 18 latach też coś szwankuje ale nawet pedał hamulca twardszy. Zachęcam do wymiany tego oringu. Wymiana banalnie prosta tak jak w moim modelu.

Edytowane przez Marek38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie ogólnie auto wariowało z obrotami, raz duże raz małe. Czasem potrafił się zdusić przy ruszaniu. Wymieniłem przepustnicę na kupioną na szrocie. Dwa dni było spoko. A potem znowu to samo. Znalazłem gościa, chyba w Legnicy, ogłasza się na olx, regeneruje przepustnice. Koszt 180zł, z tego co pamiętam. Facet mówił że mają one wadę fabryczną. Po tym zabiegu auto odzyskało życie. Obroty trzymają się równo. Nawet myślałem że zapłon mi wypada bo takie były objawy, podmieniałem cewki i nic. Po naprawie przepustnicy wszystko się uspokoiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!