Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II CC


pawel400

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.

Po 6 latach przerwy od Meganki (sprzedałem swoją w 2011 roku) szukam jakiegoś fajnego samochodu na miasto, jako drugi w rodzinie :)

Padło na Megane CC :)

Znalazłem dwa ogłoszenia, są z mojego miasta więc nie muszę daleko jeździć :)

1. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-cabrio-ID6yEwBH.html#f7d4f7f053

Byłem widziałem, akumulator rozładowany więc nie odpaliła i dużo nie zobaczyłem :) Lakier wyglądał ok, nie zauważyłem, żeby był gdzieś malowany. Ni miałem czujnika grubości lakieru, więc jak coś to muszę jechać drugi raz i pomierzyć. Opony ładne, na 2-3 lata starczą. Silnik wyglądał na suchy, może tylko trochę się pocił pod pokrywą zaworów. Środek miał jakieś oznaki zużycia, szczególnie uchwyty od zamykania drzwi (ale to standard), fotele też trochę już miały boki wygniecione, ale to samo miałem w poprzedniej Megance przy tym przebiegu, więc to mnie nie dziwi :)

2. http://allegro.pl/show_item.php?item=6740257766#f7d4f7f053

Tu już odpaliłem, ale nie jeździłem, bo stała zastawiona samochodami :)

Miernikiem ją sprawdziłem, miała około 230 um na prawych drzwiach i tylnym błotniku. Próg po tej stronie miał około 50-70 um. Reszta samochodu w granicach 120-140 um. Silnik suchy, ale też tak jakby z pokrywy zaworów się pociła. Środek zdecydowanie mniej zniszczony, niż w tej z punktu 1. Dach się ładnie rozkładał i składał. Zastanawiające dla mnie jest jedno przy tym egzemplarzu :) Miała ślady farby w kolorze nadwozia na lewym nadkolu obok otworu do wymiany żarówki. Ślad wyglądał mniej więcej tak jakby ktoś rękawiczką ubrudzoną w farbie odcisnął na plastiku pięść :)

To tak na szybko oglądając obydwie sztuki. Jeżeli chodzi o silnik, to mi pasuje, miałem taki poprzednio i wiem czego się spodziewać :) Powiedzcie mi tylko na co szczególnie zwracać uwagę przy dachu, jak go dokładnie sprawdzić? Ewentualnie jeżeli coś dziwnego wam się rzuca w oczy ze zdjęć to też chętnie posłucham :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi fajny. No i oba są chyba w max wyposażeniu.

Ja mam nieco gorsze, chyba się sprowadza do gorszego radia i spryskiwaczy reflektorów - tutaj radiowo jest "wypas".

No ale ja mam czarny z czerwoną skórą - dłuuugo takiego szukałem :)

 

Reszta co do tych przedstawionych propozycji, to już na miejscu do sprawdzenia pod kątem stanu technicznego - ze zdjęć wiele wyczytać się nie da.

Ale wyglądają raczej OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadza się, jeżeli chodzi o wyposażenie to raczej jest max, jedynie w pierwszym nie ma xenonów. Osobiście przemawia za mną bardziej ten drugi, jedyny minus w tym przypadku to jest to, że ma on zimowe opony na stalowych felgach. Wygląda to bardzo kiepsko :) ale felgi można zawsze dokupić, tylko że to kolejny koszt, zaraz po zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Ten drugi jest na stalówkach i z takimi sobie kołpakami.

Ale wciąż mi się podoba.

Zweryfikuj przebieg po VIN, jak zapewne wiesz w każdym serwisie Renault (nieoficjalnie) mogą to sprawdzić.

 

Co do dachu to trudno powiedzieć jak go sprawdzić, bo mój działa idealnie - czyli gładko, chicho i bez zacięć.

I chyba tak powinno być, więc o ile tak jest w tych egzemplarzach, to nie masz się jak do działania dachu przyczepić :)

Jednak uwaga jak szukałem swojego.

W przypadku zamykania dachu w jednym zamykały się automatycznie szyby, a w innym nie i trzeba zamykać z guzika ( tego do tego przeznaczonego zamykającego/otwierającego wszystkie szyby na raz).

Pewnie to kwestia jakiejś konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna uwaga

proponuje jak będziesz kupował pojechać na stację diagnostyczna i niech sprawdzą go dokładnie łącznie ze światłami

przednie błotniki plastik i nie sprawdzisz, czy malowany

może się okazać, że był bity i ktoś zmienił lampy na anglika bo taniej, a EU ciężko kupić w dobrej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach nie widzę naklejek na tylnej części progów. Ze względu na wielkość naklejek (naklejone są bardzo małe) to nie widać tych pod tylna boczną szybą. Pisałeś, że błotnik robiony więc pewnie dlatego ich nie ma. Sprawdź dokładnie tył ponieważ z cabrio najważniejsza część to tyłek. Jak źle go poskładali po mocniejszym uderzeniu to może być problem z uszczelnieniem dachu. Nie mówiąc o tym, że jak do remontu wyciągali dach i na nowo wszystko składali to zrobili to dobrze (jak wiedzieli, że idzie na handel to robili tak aby na tą chwilę działało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uznam, że według mnie wszystko jest w stanie akceptowalnym, to oczywiście jadę na stacje diagnostyczną :)

W tej srebrnej obstawiam, że był dzwon w lewy bok + tył. Na progu widziałem jakby źle przytartą szpachle :) W bagażniku jak otworzyłem była pleśń na wykładzinie i rolecie oraz krople wody na pompie od dachu. Podobno to przez to, że stoi ona tak od jesieni i nie była otwierana, ani odpalana, ale właśnie bardziej obstawiam strzał w lewy tył i złe spasowanie.

Byłem oglądałem jeszcze raz obydwie sztuki. Czerwona odpada definitywnie. W lepszym świetle zauważyłem że miała malowane przednie słupki przy szybie i wymienianą szybę przednią. Słupki były tak "fachowo" zrobione ze uszczelka jest pomalowana farbą na całej długości słupków. Nawet nie sprawdzałem już dalej, dla mnie w przypadku kabrioletu kombinowanie przy szybie oznacza dla niego koniec.

Srebrna po dokładniejszych oględzinach okazała się raczej nie robiona. Pomiar wykazał wszystkie elementy na poziomie 130-140 um. Śruby od przednich błotników, drzwi, maski itd nie mają śladów odkręcania.

Mechanicznie silnik jest lekko przypocony z pokrywy zaworów. Z silnika dochodzi takie delikatne, ciche "cykanie" która ustaje po wciśnięciu sprzęgła, więc pewnie będzie ono do roboty. Z bardziej niepokojących rzeczy jest jakiś problem z poduszką pasażera. Na włączonym silniku, przekręciłem pokrętło od wyłączania poduszki pasażera na pozycje OFF i w tym momencie zapaliła się kontrolka poduszki powietrznej i SERVICE. Po włączeniu poduszki, kontrolki dalej się świeciły. Dopiero ponowne uruchomienie silnika spowodowało że kontrolki zgasły. Trochę mi się to gryzie z brakiem śladów napraw blacharskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!