Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie przy hamowaniu, dojeżdzaniu do świateł,skrzyżowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Megane I phII 1.4 16V (95km KM). Od jakiegoś czasu mam problem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub świateł po naciśnięciu sprzęgła i hamowaniu auto gaśnie. Po zgaśnięciu nie chce odpalić, czasami pomaga naciśnięcie pedału gazu wtedy odpali. Jak już odpali to czasami po dodaniu gazu na którymkolwiek biegu silnik się dusi, a jak nacisnę sprzęgło to obroty wzrastają do 3tys. Problem występuje co jakiś czas, zdarza się że 2-4 dni jeżdżę i nic się nie dzieje. Auto benzyna/gaz - problem pojawia się i na benzynie i na gazie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane 1.4 16v są 4 cewki zapłonowe, wydaje mi się że jakby któraś była do wymiany to auto by nierówno chodziło ale by nie gasło. W weekend sprawdzę czujnik położenia wału korbowego i przeczyszczę przepustnicę i silniczek krokowy może coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że 1.4 ma 4 cewki, bo mam taki silnik, tyle że w MII ;) . Takie objawy miałem w 1.6 - na początku auto gasło przy dojeździe do skrzyżowań, tak jak piszesz, a problemy z nierówną pracą zaczęły się dopiero po jakimś czasie - pomogła wymiana cewki. Ale tak jak piszecie przyczyny mogą być różne - przepustnica, czujniki, cewka, świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend przeczyściłem przepustnicę i silniczek krokowy - było na nich trochę nagaru. Poskłądałem wszystko, podłączyłem akumulator i uruchomiłem silnik żeby się zaadaptował silnik krokowy i przepustnica. Silnik chodził na wolnych obrotach aż załączył się wentylator chłodnicy - obroty się wyregulowały. Teraz problem polega na tym, że jak zapalam zimny silnik i jadę do pracy to po rozgrzaniu silnika obroty na biegu jałowym są za wysokie ok 1000obr/min. Jak zgaszę auto i od razu zapale na rozgrzanym już silniku to wszystko wraca do normy i obroty spadają do 750 obr/min. Jaka może być przyczyna tego że jak ruszam na zimnym silniku to nawet po rozgrzaniu obroty są za wysokie, a jak zapalę auto już na rozgrzanym silniku to wszystko jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też dużo bym dał za rozwikłanie tej zagadki.

Jak zgaszę auto i od razu zapale na rozgrzanym już silniku to wszystko wraca do normy i obroty spadają do 750 obr/min.

U mnie występuje coś takiego również na zimnym silniku. Z tym że u mnie obroty jadą do góry, dopiero po ruszeniu przepustnicą. Po wyłączeniu silnika i jego ponownym uruchomieniu, obroty są normalne znowu tylko do ruszenia przepustnicy, na ciepłym silniku ten problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że to jakiś czujnik źle działa. Spróbuję jeszcze raz odłączyć akumulator, po chwili podłączyć i znów zapalić auto żeby pochodziło na wolnych obrotach do zagrzania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znów zapalić auto żeby pochodziło na wolnych obrotach do zagrzania silnika.

Po co? Włącz zapłon, nie uruchamiaj rozrusznika, wyłącz po jakiś 10-15 sek. Odczekaj 10-25 sekund i powtórz. Znowu odczekaj 10-15 i spróbuj zapalić, Oczywiście najpierw odłącz akumulator na parę minut. Pojeździj 2-3 dni, silnik się musi nagrzewać się do normalnej temperatury pracy, jak dalej będzie problem wyjmij silniczek krokowy spryskaj go dobrze WD i wytrzyj, możesz spróbować wykręcić trzpień, tylko ostrożnie.

Potem ponownie przyucz, po odpięciu akumulatora. Przy okazji sprawdź uszczelkę silniczka. Ją też możesz przetrzeć szmatką nawilżoną WD, razem z gniazdem silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że obroty spadają i wracają do normy ale dopiero jak przejadę ok 20km. Temperaturę 90 stopni uzyskuję już po ok 5 km ale po 20 dopiero wszystko wraca do normy. Czy to nie za długi czas? Po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego zrobiłem dopiero 100km, może trzeba dłużej pojeździć żeby komputer wyregulował obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę dopiero 4 dni. Pojeżdżę dłużej może się poprawi.

 

Dodano: 27 mar 2017 - 09:37

Po ponad tygodniowym jeżdżeniu autem nic się nie zmieniło. Obroty spadają do poprawnej wartości ale dopiero po dłuższej podróży. W weekend wymienię świece bo już 50tys mają przejechane i posprawdzam wszystkie wtyczki od czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!