Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokre i brudne cewki i świece zapłonowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z zapłonem w Renault Scenic I PHII 2000r. Silnik benzyna 1.6 16V z instalacją LPG.

W listopadzie wymieniłem świece i cewki zapłonowe. W ubiegłym tygodniu auto zaczęło mocno tracić na mocy i szarpać podczas przyspieszania, zwłaszcza na LPG.

Wykręciłem cewki zapłonowe i dwie z nich (stojąc przodem do auta - dwie od prawej strony) są mocno zabrudzone a ostatnia mocno mokra.

Za pomocą kompresora wydmuchałem wilgoć i pył. Wymieniłem cewkę na inną (używana z listopadowej wymiany) i auto pracuje trochę lepiej.

W listopadzie cewki były wymienione na używane, zdemontowane z innego auta.

Planowałem zakup nowych cewek Beru lub Delphi. Jednak montaż nowych cewek obecnie mija się z celem, skoro dostaje się tam woda i po jakimś czasie problem

będzie ten sam.

Skąd pojawia się tam wilgoć i osad widoczny na zdjęciach?

Sprawdzałem osłony, uszczelki podszybia itp. z zewnątrz nie widać oznak aby w deszczowe dni coś przeciekało na silnik.

post-74429-0-31417300-1489688224_thumb.jpg

post-74429-0-03613600-1489688234_thumb.jpg

post-74429-0-09321400-1489688310_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda cewka ma uszczelkę, jednak widocznie dwie cewki od prawej strony nie bardzo hamują dopływ wody. Świece praktycznie również nadają się do wymiany po 4 miesiącach.

Jak temu zapobiec? Niektórzy piszą o uszczelnieniu sylikonem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten brązowy nalot to na 100% puszczająca uszczelka na cewce i idzie tam wilgoć. Trochę dziwne bo beru mają dobre te uszczelki i z tego co pamiętam nie są tradycyjne oringi jak w innych firmach. Ja tam silikonem bym nic nie robił, spróbuj podjechać do jakiegoś gazowania lub sklepu z częściami do ciągników tam może pomogą Tobie dobrać uszczelkę podobną olejoodporną itd cena będzie śmieszna(0,50).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. Poszukam jakiejś dodatkowej uszczelki do cewki.

Dziś lekko padał deszcz. Zanim wyjechałem w trasę, podnoszę maskę, a tam śladowe ilości wody na plastikowej osłonie przy prawej cewce (załączone zdj).

Stąd wniosek, że woda prawdopodobnie dostaje się gdzieś z podszybia. Wyczyściłem boczne otwory odprowadzające wodę. Sprawdziłem uszczelki i plastikową część podszybia.

Nie widać żeby gdzieś coś odstawało tak aby woda leciała do środka.

post-74429-0-38488300-1489771627_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim na cewkach w górnej części (w rowkach) powinny być oringi, a na obydwóch cewkach na zdjęciach ich nie ma. Nie wiem jak w scenicu, bo w megance jak jest pokrywa silnika zamknięta, to na silnik (na cewki) może się tylko dostać płyn do spryskiwaczy, jak trójnik na wężach do spryskiwaczy, będzie ciekł między pokrywą komory silnika, a wygłuszeniem pokrywy.

Osłony silnika od spodu nie mam, ale górę silnika zawsze mam suchą.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu chyba nie ma jeśli chodzi o dużą plastikową osłonę.

Więc miedzy innymi tędy dostaje się brud i woda.

TAaaaa... szczególnie woda na cewki... :mrgreen: :mrgreen: musiałby go chyba myć w jeziorze...

 

woda prawdopodobnie dostaje się gdzieś z podszybia

I tu tkwi problem, znajomy co ma pierwszą wersję scenica miał/ma (nie wiem nie śledziłem dalej tematu) ten sam problem, z tego co pamiętam to mówił że nad tą cewką jest połączenie podszybia lub są śruby i tamtędy dostaje się woda. Jakoś to uszczelniał ale co to dało i co musiał zrobić to musisz już poszukać, nie wiem czy pisał o tym na tym forum ale pisał coś o tym problemie na forum dotyczącym stricte scenica.

Samo założenie oringów nie rozwiąże głównego problemu czyli wlewania się wody na cewki ale w razie uszczelni od przypadkowej wody wlewającej się, która i tak odparuje. U ciebie od dłuższego czasu się tam wlewała i mamy teraz taki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karllo jak ktoś jeździ po bułeczki 1km w kółeczku to silnik będzie zawsze czysty... W pracy robię około 15tyś km miesięcznie i na prawdę brud i wilgoć dostaje się w najmniej oczekiwane miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ma może nie ma tego nie wiem, ostatnio wymieniłem świece w benzynie 1.2 vw. Ku mojemu zdziwieniu cewki były całe w syfie z drzew i już lekko zaśniedziały. Silnik od góry ma osłonę lecz brak osłony od spodu auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie jeździcie i jak jeździcie. Ja w żadnym posiadanym samochodzie nie miałem osłon silnika od spodu, a osłonę silnika od góry miałem tylko w corolli, ale ją zaraz zdemontowałem, żeby wtryskiwacze gazowe i cewki zapłonowe miału lepszy komfort cieplny i silniki były jedynie przykurzone.

A do osłon silnika od spodu dostałem alergii, jak zobaczyłem BMW oskalpowane przy cofaniu przez opadniętą osłonę dolną silnika - oderwany cały przód od lewego do prawego koła. Teraz żałuję, że nie zrobiłem wtedy fotki z tego zdarzenia, a kierowca tego BMW był tak zdeprymowany, że nie bardzo wiedział jak to się stało, a z nerwów usiłował odkręcać śruby w prawą stronę. Ja na początku też nie umiałem skojarzyć jak to się stało, ale jak zidentyfikowałem w zerwanych elementach dolną osłonę silnika, to byłem w domu.

Dosyć często widzę pod samochodami jadącymi przede mną, takie powiewające osłony, ale nigdy nie spodziewałem się, że może ona narobić tyle szkód, dlatego radzę od czasu do czasu schylić się i sprawdzić czy coś nie wisi od dołu.

Ja to często robię, ze względu na układ wydechowy, bo w mojej megance ma tendencję do opadania jak się obejmy na składaniach poluzują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urwane osłony to lenistwo kierowców. Żeby takowa urwać trzeba naprawdę natrudzić jeżeli jest dobrze przymocowana, bo mechanicy też potrafią inteligentnie urwać wszystko i mieć to głęboko... Co do komory silnika to kałuże, jazda po błocie bądź po trawie itp... powodują mocne zabrudzenia. U mnie w Scenicu po wjechaniu w kałuże woda przedostaje się w okolice filtra paliwa i często widać na górnej części filtra że jest cały mokry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!