Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety na tych zdemontowanych uszczelkach nie ma loga producenta są to jedynie domniemania, że to hiszpańska Ajusa, gdyż silnik był produkowany w Hiszpanii.

Pozostaje jednak kwestia taka, że na oryginalnych częściach nigdy nie ma nazwy lub logo producenta danej części wyprodukowanej dla innej firmy - producenta samochodu, czyli Ajusa mogła wyprodukować uszczelkę wybijając na uszczelce kod części Renault.

post-16747-0-62443600-1490600120_thumb.jpg

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zachowaj uszczelkę z pod głowicy nie czyść jej. Kliknij do mnie na PW.

Postaram się zachować uszczelkę. Będziemy w kontakcie

 

Dodano: 07 kwi 2017 - 20:56

Auto naprawione - mechanik wymienił mi uszczelkę pod głowicą, łańcuch rozrządu, olej, płyn chłodniczy. Dziś mija już tydzień od naprawy - przejechałem ok 500km - wszystko działa prawidłowo, brak ubywania płynu chłodniczego. U mnie na całe szczęście skończyło się tylko na uszczelce pod głowicą. Niestety mechanik mimo mojej prośby gdzieś podział uszczelkę. Udało mi się jednak zrobić zdjęcie mojego bloku po zdjęciu głowicy (na zdjęciu widać że jeden cylinder jest "umyty" przez płyn chłodniczy). Wszystko wskazuje ze roczniki 2009, 2010 mają wadliwą uszczelkę AJUSA. Chciałbym bardzo podziękować koledze WITMAN za całą pomoc oraz bardzo fachowe wskazówki i porady.

post-33982-0-65083400-1491594950_thumb.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze to szybko reagować na wszelkie niedomagania i komunikaty z silnika, kontrolować płyn, szczególnie w okresie zimy i mrozów, a w razie takich problemów nie uruchamiać silnika i kierować się do dobrego warsztatu.

  • Smutny 1
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztowała Cię ta "przyjemność" i dlaczego łańcuch poszedł do wymiany, był rozciągnięty, czy po prostu przy okazji?

1850 zł - łańcuch wymieniłem ponieważ mechanik zasugerował po oględzinach że jest taka konieczność z powodu sporego rozciągnięcia (mój przebieg 136 000 km)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Megane Kombi 1,4tce 2012 od nowości moje, przebieg 172tys.km.Notuję każde tankowanie i serwisowanie.Zwykle mam przebiegi 80 % trasa, 20% miasto..Serwis tylko w ASO.

Olej zmieniam co 15 tys.,paliwo Shell VP 95, zużycie od 6,24 l/100km - trasa zgodnie z przepisami do 11,61 l/100km autostrady z lawetą z zabytkowym autem na niej - 1300kg,jeżdżę spokojnie bo często używam zabytkowych aut i rajcuje mnie spokojna jazda...Tankuję zawsze do pełna do pierwszego odbicia na tej samej stacji zwykle...wchodzi od 48 do 56 litrów...Jestem matematykiem.

W ciągu 3,5 roku pokonałem 155tys. km i oddałem przed 1,5 rokiem auto synowi- zrobił w tym czasie 15 tys. km ..

Wymieniono mi na gwarancji lampkę tablicy, skorodował pseudochrom na lampie p/mgielnej ,obicie fotela kierowcy po 2 latach, po 4 latach amortyzatory klapy bagażnika,klocki przód po 120 tys. tył po 60tys.Poza tym nic nie wymieniałem poza normalnymi przeglądami. ..

Po 130tys.km przez minutę silnik się przegrzał z powodu korozji obejmy przewodu chłodnicy, zareagowałem natychmiast w odpowiedni sposób.Po ok. 1,5 roku od tego obserwowałem niewielki ubytek płynu .Wykluczono wycieki na przewodach, serwis kazał jeździć i dolewać.Przed miesiącem (syn jeździ tylko po mieście kilka km do pracy , korki,, rzadko trasa okazjonalnie mieści się w 10-11 l/100) zaczęło ubywać szybkim tempem, w ciągu 1000 km dolano łącznie 4 litry płynu. Pękł izolator na 2 cylindrze w świecy i postawiono rozpoznanie po zdjęciu głowicy - pęknięcie wzdłużne tulei cylindra w połowie długości,mogę ew. dołączyć fotkę jak ktoś jest zainteresowany.Wszystkie parametry silnika- sprężanie ,itd prawidłowe,osprzęt w idealnym stanie,etc.Silnik zakonserwowałem i leży na strychu...

Kupiłem na szrocie silnik słupek z przebiegiem połowę mniejszym i syn go już testuje. relacja wkrótce.

Mam już chyba 4 megankę, teraz 2,0 GT kombi 220KM 1,5 roku, przebieg 68 tys.km i pali jak smok co jest oczywiste przy tej mocy i pojemności - zużycie od 7,36 l/100km do 13,26 l/100km z lawetą 1500km na autostradzie.Najczęściej 9-10 l/100km ...nadal notuję wszystkie tankowania,olej zmieniam co 10 tys.km

Pozdrawiam wszystkich fanów mega

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazdą w korkach, jazdą w mieście - można znacznie szybciej przegrzać silnik ( przez nieuwagę ) aniżeli na trasie. Latem w korkach, często muszę się ratować włączając ogrzewanie, aby zwiększyć intensywność chłodzenia i nie dopuścić do przegrzania silnika.

Pytanie zasadnicze ; w jaki sposób płyn był dolewany ?????? i w jakich momentach pracy silnika ????

 

Poziom wiedzy personelu w tym ASO jest zatrważający ( polecenie dolewania płynu chłodzącego, pęknięty izolator na 2 cylindrze w świecy ) - zmień jak najszybciej ASO, jak chcesz poprawnie eksploatować pojazdy

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E no bez przesady, obecnie chłodzenie jest na tyle wydajne że nie trzeba włączać ogrzewania w lato. To nie jest fiat 125p ani czinkol żeby pomagac się chodzić silnikowi. Ale mamy kolejny przypadek uszkodzonej uszczelki lub od razu pękniętej tuleji co stawia ten silnik w niezadobrym świetle. Najlepsze silniki turbo chyba produkuje obecnie fiat tjet a poten ford (chodz tu wadą jest odkładanie sie oleju na zaworach ssacych, coraz większy problem, pomaga dołożenie dodatkowego separatora oleju w układzie.

 

Mam pytanie jak przegrałeś silnik to temp na wskazniku wzrosła i miałeś kontolke?

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natychmiast zadzwonił alarm i zatrzymałem się a wskaźnik jak pisałem skoczył na biegun górny północny..

a co do fiata 125 to mam 1300ccm odrestaurowanego i jeżdżę nim w sezonie rajdowym rocznie po ok. 3 tys.km i nigdy mi się nie przegrzał a wręcz jest czasem niedogrzany bo ma na stałe wentylator- oryginalnie

 

Dodano: 03 maj 2017 - 21:41

ciekawe czy da się zrobić nową tuleję, jak w starych autach??Mam możliwości warsztatowe,ciekawe czy ktoś przerabiał temat.Nowy silnik w renault regenorowany 15 tys. PLN a nowy nowy 26tys.pln. Niestety nie znam się na nowoczesnych silnikach.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, ktoś już dorabiał tuleje u jakiegoś mechanika/rzemieślnika w Gdańsku czy Gdyni. Problemem jest to, że tuleje te są pokryte nicasilem i podobno w UK jest jedna firma co nanosi tą powłokę i kosztuje to dużo $$$$. Dorobiona tulej nie wiem czy miała tą powłokę (chyba nic o tym nie pisał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsta kontrola poziomu płynu chłodniczego w układzie to jedno a ważniejsze jest nie dopuścić do przegrzania. Jakie mogą być przyczyny przegrzania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!