Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbiór problemów technicznych


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno dostałem auto Renault Megane I (phI chyba) z 1997roku, przebieg 230tys km, benzyna-gaz, silnik 1.6 (90 KM). Na początku chciałbym zaznaczyć że żaden ze mnie mechanik i moja wiedza w tym zakresie jest bardzo ograniczona, ale posiadając auto z tak dużą ilością usterek, oddając je do warsztatu chyba musiałbym zostawić je w rozliczeniu :lol:. Postanowiłem więc się czegoś nauczyć i spróbować przywrócić je do stanu bezpiecznego użytkowania (w miarę możliwości). Dysponuję kanałem i podstawowymi narzędziami. A oto moja lista pytań i problemów:

1. (pic.1) Wydaje mi się że w miejscu akumulatora brakuje jakiejś zaślepki żeby nie wpadała do niego woda podczas deszczu ? Na allegro znalazłem osłonę do Megane II ze zintegrowanymi kratkami ale do Megane I nie widzę, jak wygląda i gdzie można to kupić?

2. (pic.2) Od filtra powietrza wychodzi rura, która tak jest umieszczona pod maską jak na zdjęciu, za cholerę nie wiem gdzie ją podłączyć, nie ma tam nigdzie na nią miejsca :huh: mógłby ktoś z was podesłać zdjęcie w którym miejscu się ją podłącza?

3. Samochód pracuje nie równo na benzynie na wolnych obrotach i jeździ strasznie mułowato, wolno przyspiesza a po mocniejszym wciśnięciu gazu "pierdzi" (jutro spróbuje to nagrać i wrzucić). Wymieniałem świece, czyściłem silnik krokowy i przepustnice, wymieniłem filtr powietrza, niewiele to pomogło, tyle że już tak często nie gaśnie na światłach. Po przekroczeniu 2,5 tys obrotów i przełączeniu się na gaz samochód staje się znacznie zrywniejszy i przyspiesza bez problemu.

4.Jadąc na gazie jeżeli wyhamuję auto do zera gaśnie lub obroty wahają się pomiędzy 500 a 1000 a później gaśnie. Czuję się jak debil gazując na światłach żeby nie zgasł a młode dresiki w starych beemkach myślą że chcę się ścigać :oops: .Jeśli auto nawet ledwo się toczy to obroty trzymają się na przyzwoitym poziomie (700), filtr gazu wymieniony.

5.Jakiekolwiek włączenie świateł lub nawiewu zazwyczaj gasi auto podczas zatrzymania z włączonym silnikiem, światła włączam dopiero podczas jazdy. <_<

Jakieś pomysły co można z tym wszystkim zrobić? Jak to naprawić?

post-99368-0-57574300-1490255497_thumb.jpg

post-99368-0-05203900-1490255504_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z tego co widzę, to część tej kratki która jest nad akumulatorem jest wycięta w miejscu, gdzie masz rurkę do spryskiwaczy. Normalnie to woda spływa kanalikiem obok akumulatora.

2 Na końcu tej rury powinno być takie plastikowe kolanko - wlot powietrza. Przykręcone jest ono do tego metalowego uchwytu nad tą rurą.

 

Odpowiedzi na resztę pytań pewnie gdzieś znajdą się po przeszukaniu forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu kratki ,nad akumulatorem ,powinna być rynienka plastikowa i woda nie spływa na aku.

Mam taki cały element podszybia do zbycia, jak jesteś zainteresowany to pisz na PW.

Brakuje jeszcze gumowej uszczelki na krawędzi blach przegrody czołowej .Podobna uszczelka jest na przodzie komory silnika ,przed chłodnicą,też jej nie masz.

Edytowane przez 11348
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do punktu 3 to może zawory jeszcze warto wyregulować? Nie słyszysz klekotu silnika? Pierdzenie natomiast to dość nieprecyzyjne pojęcie :D Powiedziałbym, że gdzieś jest dziura w wydechu, ale może masz na myśli inny dźwięk. Swoją drogą poważniejsza dziura w wydechu jak najbardziej może trochę przymulić auto.

W punkcie 4 gaśnięcie może być dalszą przyczyną właśnie tych zaworów, ale warto podjechać też do gazownika i sprawdzić jak się ma regulacja instalacji. Druga sprawa to w jakim stanie jest reduktor? Jaki filtr gazu wymieniłeś? Nie wiem jaką masz instalację, mogą być dwa filtry, fazy ciekłej i lotnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do punktu 3 to może zawory jeszcze warto wyregulować? Nie słyszysz klekotu silnika? Pierdzenie natomiast to dość nieprecyzyjne pojęcie :D Powiedziałbym, że gdzieś jest dziura w wydechu, ale może masz na myśli inny dźwięk. Swoją drogą poważniejsza dziura w wydechu jak najbardziej może trochę przymulić auto.

 

Dziś wziąłem się za regulacje zaworów na podstawie http://megane.com.pl/topic/29707-how-to-regulacja-luzu-zaworowego-k7m/ operacja przebiegła pomyślnie luzy skasowane ogólnie rzecz biorąc żadnej poprawy. Dziury w wydechu też brak, sprawdzałem dokładnie na kanale. Macie może jeszcze jakieś pomysły ? Co do gazu to faktycznie są dwa filtry wymięnię drugi i zobaczymy czy coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.1. Znalazłem winowajcę "pierdzenia" podczas dodawania gazu. Nie wiem jak wcześniej mogłem tego nie zauważyć, uszczelka (o ile tak można nazwać to coś wygląda bardziej jak kit) na przepustnicy oderwała się (pic.3). Niczym McGyver zrobiłem nową z dentki rowerowej i taśmy izolacyjnej i sprawdza się bez zarzutu, auto zrobiło się dość ciche w porównaniu z tym co było przed tą operacją, jest nieco zrywniejsze. Wahania są znacznie mniejsze lecz obroty na gazie nadal są nie równe i wciąż samochód jest w stanie zgasnąć na światłach. Wygląda to mniej więcej tak: zatrzymuję się obroty 700, po ~1 min 700-600, po 1,5 min 700-500 i zgasł.

 

3.2 Nie wiem czy czegoś nie popsułem jak majstrowałem pod maską, zdarzyło mi się w ciągu ostatnich 2 dni że samochód zgasł mi 3 razy podczas jazdy bez najmniejszego powodu ot tak po prostu z wysokich obrotów na 0. Proszę o rady to że gaśnie podczas jazdy sprawia że wyłącza się wspomaganie, hamulce ledwo działają i samochód robi się niebezpieczny w użytkowaniu.

 

6. Co oznaczają kółeczka na liczniku zanim zaczyta się przebieg? czasami są wszystkie (pic.4) a czasami nie (pic.5) pod spodem jak mniemam widnieje napis oil i pokazuje aktualny poziom oleju?

post-99368-0-22422000-1490830724_thumb.jpg

post-99368-0-64710000-1490830731_thumb.jpg

post-99368-0-86284700-1490830739_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Chciałem się podzielić rozwiązaniem problemów otóż problem z obrotami, gaśnięciem podczas jazdy, muleniem auta, głośną pracą to wina zabrudzonego czujnika położenia wału, a odnośnie gazu to poprostu zła regulacja. Po wyczyszczeniu zmiana jest kolosalna :!: Pokusiłem się nawet przed tym zabiegiem o jazdę do mechanika ale jak zaczął wymyślać możliwe problemy i ceny naprawy :bash: to zrezygnowałem. Czas pracy 15min, koszt tyle co benzyna ekstrakcyjna i szmatka czyli 7zł <ok>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!