Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane w 1.6 16v Przygasa na zimnym silniku i gaśnie


Kucharzyk86

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem niedawno megane 2 1.6 16v

Megi na zimnym silniku traci obroty i gaśnie jak ruszysz to jakieś 400 m ma strasznego móła

Wymieniłem świece i cewki

Przeczyscilem przepustnice byłem u elektryka podpiąć pod komputer i nie ma bledu zadnego

Mechanik rozkłada ręce może ktoś podpowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam chyba podobny problem co Ty Kucharzyk86, mam to samo auto i jak zastawie samochód na polu i chciałbym go odpalić po dłuższym postoju, gdy silnik jest zimny to renia ma takiego muła, że jak bym chciał od razu ruszyć z miejsca nawet na sprzęgle to auto gaśnie jak by nie mogło wejść na obroty, dopiero jak przejadę z 50 metrów to auto normalnie zaczyna pracować.

 

Zauważyłem że obroty po zapaleniu są około 500 obr/min jak chce ruszyć i na sprzęgle to obroty spadają do 0, a auto wgl się nie rusza i bum gaśnie. Następnie gdy chce go zapalić jeszcze raz to tak jak by coś nie domagało, słychać taki świst od pasków (okolice rozrządu i alternatora) i też ma problem wejść na obroty. Teraz nie jestem tego pewien ale, jak nawet przyczyniam pedał gazu to dopiero po jakimś czasie auto reaguje. Nie wiem czy to czasem nie jest wina koła faz, bo czasami mu się udawało zaskrzypieć i odrazy po zapaleniu zgasnąć(tak jak to jest na jakimś filmiku na yt), potem myślałem że to jest problem z elektrozaworem faz. Przeczytałem też na forum zęby odpiąć go i sprawdzić czy jest jakaś różnica, tak też zrobiłem. Moje odczucie jest takie że chyba nie ma różnicy prócz komunikatu na komputerze i lampki service. Powiedziano mi również że to lubi olej więc dolałem no i od tego momentu nie skrzypi ale mam problemy z ruszaniem na zimnym silniku. Nie wiem czy ten typ tak ma, bo nie kojarzę żeby w tamtym roku miał takie problemy.

 

Zastanawiam się czy winna jest ta zębatka która nie była wymieniana przy robieniu rozrządu przy 180tys. km, aktualnie mam 194 tys. km czy winowajca jest jakiś inny czynnik.

Głowica wymieniana(błąd mechanika), na nowo uszczelniona, czujnik wałka korbowego jak i rozrządu wymienione na nowe, wymienione filtry oleju/powietrza/kabinowy oraz olej, paliwowy niestety nie bo w tej wersji jest na pompie.

Moje pytanie jest takie z czym to może być związane, ten brak mocy i ciężki rozruch, na clipie brak błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!