Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczący pasek oraz wyciek oleju.


gj_t

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

To mój pierwszy post na forum i niestety w sprawie problemu z moim pierwszym autem, które kupiłem w ubiegłym roku: Renault Megane I Hatchback 1.6 (75 KM), rocznik 1996, aktualny przebieg: ok. 221 tys. km.

 

Rzecz dotyczy dwóch spraw:

1. Wycieku oleju z silnika. Sam wyciek nie jest duży, ale jako, że jest to moje pierwsze auto i nie mam żadnego doświadczenia w zakresie motoryzacji, to wolę zainteresować się tym tematem i poradzić mądrzejszych, by problem nie okazał się z czasem poważniejszy.

W załączeniu zamieszczam zdjęcia, jak dziś wyglądał silnik z zaznaczonym na czerwono miejscem, z którego wydaje mi się, że jest wyciek. Silnik został kilka dni temu umyty, zgodnie z poleceniem właściciela warsztatu, do którego oddałem auto. Niestety był umyty w innym zakładzie i nie został wyczyszczony również od dołu, więc ciężko było (wtedy) określić dokładne źródło wycieku, ponieważ olej był widoczny w wielu miejscach. Od góry był natomiast suchy i nie było widać żadnych śladów, aż do dziś. Wygląda na to, że źródło wycieku jest pod tą srebrną pokrywą (i leci na układ wydechowy, a później kilka kropel ląduje na chodniku). Przyznam szczerze, że boję się ją próbować odkręcić z uwagi na stan śrub (dolną już wcześniej ktoś zerwał albo sama odpadła...). Dlatego chciałbym się Was poradzić, co może być źródłem tak umiejscowionego wycieku? Dodam jeszcze, że nie zauważyłem na bagnecie, by oleju ubywało - zawsze jest w granicach górnej (maksymalnej kreski), a często ją nieznacznie przekracza. Sam oleju jeszcze nie dolewałem (chociaż dziennie jeżdżę niewiele - ok. 20 km).