FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic III phI
Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF Doposażenie pojazdu w taką kontrolkę

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic III phI
  • Silnik:1,5 dci 110KM FAP
  • Przebieg (tys.km):148

Napisano 03 kwiecień 2017 - 22:16

Niedawno nabyłem scenika III z silnikiem 1,5 dci 110 KM z FAP. Większość mojej jazdy to miasto i dlatego postanowiłem założyć dodatkową kontrolkę sygnalizującą wypalanie filtra. Po prostu chciałbym by po rozpoczęciu wypalania nie przerywać tego procesu. Normalnie jest to dosyć trudne do zaobserwowania ale jak kontrolka zaświeci to wiemy na pewno, że ten proces zachodzi. Wprawdzie w FAP-ie z piątym wtryskiwaczem można przerywać proces wypalania ale jak będę wiedział, że do końca pozostało kilka minut to po prostu nie zgaszę silnika by doprowadzić do końca to wypalanie.
Sam montaż kontrolki jest bardzo prosty i zajmie poniżej godziny. Tymczasowo na próbę kontrolkę umieściłem przy drzwiach kierowcy jak widać to na poniższym zdjęciu.
Załączony plik  kontrolka DPF.jpg (275,88 KB)
Ilość pobrań: 61

Sama kontrolka to np. niebieska diodka na 12 V z rezystorem ok. 100 omów by ograniczyć jej jasność.
Podłączyłem ją do cewki elektrozaworu dostarczającego paliwo do piątego wtryskiwacza. Jest on przykręcony do bloku silnika powyżej rozrusznika.
By było łatwiej dojść to można wypiąć wtyczkę i do fioletowego przewodu podłączyłem plus diodki. Jest na nim napięcie 12 V po uruchomieniu silnika. Drugi brązowy przewód to masa sterowana sterownikiem silnika. Do tego przewodu podłączyłem minus diody. Na poniższym zdjęciu widać elektrozawór ale jeszcze bez podłączonych przewodów.
Załączony plik  elektrozawór DPF.jpg (318,13 KB)
Ilość pobrań: 69

Dzisiaj miałem okazję zaobserwować działanie kontrolki podczas wypalania filtra. Akurat byłem w trasie a wypalanie trwało 9 minut. Kontrolka cały czas to sygnalizowała.
Załączony plik  świecenie kontrolki DPF.jpg (203,76 KB)
Ilość pobrań: 47

Z tego co zauważyłem to nie słychać jakiejś większej różnicy w pracy silnika jak i też nie wzrosło znacząco chwilowe spalanie ale to akurat trudno ocenić bo warunki jazdy były zmienne. U mnie wypalanie występuje średnio co 800 - 1000 km.
Jest to rozwiązanie tymczasowe bo docelowo kontrolka wyląduje w wyświetlaczu i w miejscu kontrolki FAP tylko świecić będzie na inny kolor niż czerwony. Oczywiście kontrolka fabryczna nie będzie usunięta.
2

Sprawdź:

Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 03 kwiecień 2017 - 22:20

No ciekawe rozwiązanie.
Sam jestem ciekaw co ile się u mnie wypala. Chyba skopiuję Twój pomysł.
A którędy wpuściłeś kable do wnętrza?


BTW - a co zrobiłeś z poprzednimi SC?? :mrgreen:
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic III phI
  • Silnik:1,5 dci 110KM FAP
  • Przebieg (tys.km):148

Napisano 03 kwiecień 2017 - 22:50

Kable doraźnie puszczone przy lewym nadkolu i do kabiny pod uszczelką drzwi. Z zewnątrz nic nie widać jedynie po otwarciu drzwi widoczny jest krótki odcinek przewodu. Jest to rozwiązanie chwilowe dla sprawdzenia działania. Teraz obczaję którędy puścić przewody na stałe do licznika.
A poprzednim scenikiem jeździ córka.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 03 kwiecień 2017 - 23:06

Bardzo fajne rozwiązanie. Dioda świeci cały czas, czy miga?
Wersja Bose?
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic III phI
  • Silnik:1,5 dci 110KM FAP
  • Przebieg (tys.km):148

Napisano 04 kwiecień 2017 - 07:15

Dioda świeci światłem ciągłym. Przy uruchomianiu silnika występuje krótkie mignięcie diodki.
A wersja to chyba run-tech.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 05 kwiecień 2017 - 19:31

Zdejmowałeś osłonę silnika? Bo rozumiem, że nie ma innego podejścia?
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic III phI
  • Silnik:1,5 dci 110KM FAP
  • Przebieg (tys.km):148

Napisano 05 kwiecień 2017 - 20:00

Osłony silnika nie trzeba zdejmować. Jeżeli chodzi o dojście do elektrozaworu to wystarczy podnieść maskę i zobaczysz elektrozawór przykręcony do bloku silnika nad rozrusznikiem. Rozrusznik w tym silniku jest z przodu. Wypinasz z zaworu wtyczkę, do przewodów z wtyczki dolutowujesz swoje dwa przewody do zasilania kontrolki. Nawet nie trzeba odłączać akumulatora. Poniżej zdjęcie komory silnika z pewnego oddalenia na którym lepiej widać umiejscowienie zaworu paliwa.

Załączone pliki


1

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 12 kwiecień 2017 - 20:52

Super - dziękuję.
Postaram się to jak najszybciej zamontować.
Chce sprawdzić jak wypala się w FAP, mając spaliny z 2T.

Dodano: 12 kwi 2017 - 19:52
@aniewa

Poszedłem Twoim tropem i dziś też zamontowałem kontrolkę.
Z moimi kowalskimi ręcami zajęło mi to nieco więcej niż godzinę, bo dostęp lutownicą do wtyczki jest słaby.
Ale ostatecznie jest zrobione - zastosowałem rezystor 470 Ohm i też ładnie świeci.
Umieściłem kontrolkę obok gniazda zapalniczki. Kabelek niestety przez nadkole i drzwi.
Że działa to wiem, bo podczas testowania układu dioda 1x błyśnie.
Teraz patrzeć kiedy się załączy.

Dziękuję za pomysłowe rozwiązanie!

Dołączona grafika
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic III phI
  • Silnik:1,5 dci 110KM FAP
  • Przebieg (tys.km):148

Napisano 12 kwiecień 2017 - 22:23

Widzę, że woltomierz masz w tym samym miejscu co ja. Skąd podciągnąłeś zasilanie do niego? Ja podpiąłem się pod lampkę w schowku pasażera i po włożeniu dłoni za klamkę od razu pokazuje napięcie i nie gaśnie podczas rozruchu silnika.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 12 kwiecień 2017 - 22:26

Tymczasowo z gniazda zapalniczki, bo będę docelowo ciągnął z akumulatora.
Ale porównując z wskaźnikiem OBDII to różnicę mam na -0,1V niż pokazuje ładowanie.
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Krzychos 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-lipiec 13
  • Skąd:Błonie
  • Auto:Megane III Grandtour GT
  • Silnik:1.9 dCi 160KM
  • Przebieg (tys.km):90irośnie

Napisano 13 kwiecień 2017 - 12:05

Wyświetl postUżytkownik aniewa dnia 03 kwiecień 2017 - 22:16 napisał

Jest to rozwiązanie tymczasowe bo docelowo kontrolka wyląduje w wyświetlaczu i w miejscu kontrolki FAP tylko świecić będzie na inny kolor niż czerwony. Oczywiście kontrolka fabryczna nie będzie usunięta.


Cześć, mam pytanie czy nie da się podłączyć tej diody właśnie w miejsce fabrycznej kontrolki filtra, która jest na desce rozdzielczej?
Pytam ponieważ w swojej MIII mam "w polu" prędkościomierza analogowego (wersja GT/ GTline) właśnie tę kontrolkę od filtra ale chyba fabrycznie niepodłączoną bo nigdy nie zaobserwowałem by choćby mignęła. Sam filtr wypala się bo widać to w raportach z Clip-a.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 13 kwiecień 2017 - 12:37

Ona chyba powinna sygnalizować błąd wypalania, więc nie wiem czy warto zamieniać, bo w razie "W" nie będzie informacji.
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic III phI
  • Silnik:1,5 dci 110KM FAP
  • Przebieg (tys.km):148

Napisano 13 kwiecień 2017 - 13:19

Ja planuję dołożyć obok fabrycznej kontrolki swoją kontrolkę w innym kolorze tak by wypalanie filtra świeciło na np. na pomarańczowo lub żółto a błąd tak jak to fabryka wymyśliła czyli czerwono. Miejsca w wyświetlaczu scenica wystarczy, wcześniej któryś z userów dokładał białą kontrolkę do sygnalizacji zaświecenia świateł dziennych obok fabrycznej zielonej kontrolki pozycyjnych. W meganie pewnie też miejsce się znajdzie obok fabrycznej kontrolki FAP.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Krzychos 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-lipiec 13
  • Skąd:Błonie
  • Auto:Megane III Grandtour GT
  • Silnik:1.9 dCi 160KM
  • Przebieg (tys.km):90irośnie

Napisano 13 kwiecień 2017 - 13:49

a mi chodzi o to czy konkretnie nie da się tego podłączyć do tej fabrycznej kontrolki, która "w zegarach " jest ale nigdy nie świeci.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   cinas 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-listopad 10
  • Skąd:Kaczory
  • Auto:Scenic III / Scenic III
  • Silnik:1.5
  • Przebieg (tys.km):60 / 51

Napisano 13 kwiecień 2017 - 13:52

Krzychu można , ale należy ingerować w ścieżki w liczniku
Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryka/elektronika - kontakt pw. www.tele-elektro-bis.pl
0


Udostępnij ten temat:


  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: [email protected]. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting www :: Symfony2 developer :: Blog mechatronika :: Książka pojazdu (beta)