Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF


Rekomendowane odpowiedzi

To inaczej zrobić można, wypalanie niech pokazuje kontrolka od filtra na liczniku (ta niewykorzystana), a kontrolkę od awarii dorobić dodatkową. Te filtry są dość trwałe i jest szansa, że kontrolka od błędu nigdy się nie zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 to jest myśl, tylko jak to fizycznie wykonać? Czyli ta kontrolka pod kontrolką "STOP" to jest na wypadek awarii filtra a nie sygnalizacja wypalenia. To całe szczęście, że przez 4 lata ani razu mi nie "mrugnęła".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie pewnie dałoby się to wykonać ale czy to dobry pomysł by czerwona kontrolka prze 10 minut waliła po oczach? Wolałbym bardziej przyjazny kolor. Obok fabrycznej diodki wywiercić mały otwór, włożyć zieloną diodę co z czerwonym tłem ikony da żółty kolor na wyświetlaczu. Można dać rezystor około 270-330 omów by nie raziło po oczach. Co najważniejsze nie ingerujesz w elektrykę licznika.

Gdybyś koniecznie chciał wykorzystać tylko tę jedną fabryczną diodę to można dać jej drugie swoje zasilanie oddzielając napięcia za pomocą dwóch diod jednokierunkowych. Konieczne cięcie ścieżek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kontrolka się pierwszy raz zapaliła podczas jazdy - świeciła ok. 4 minut.

Zapisałem kilometry i teraz obserwuję kiedy się następny raz pojawi na dłużej, bo czasem (rzadko) zapala się na 10-15 sekund po zgaszeniu silnika.

 

Ale dziś podczas jazdy zapaliła się na niecałą minutę, a od ostatniego wypalania minęło ok. 250 km.

aniewa miałeś tak kiedykolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, po wypaleniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zapaliła się podczas jazdy na kilka sekund.

Po zgaszeniu silnika potrafi czasem zapalić się na kilka sekund ale to związane jest z tym, że na zgaszonym silniku cewka elektrozaworu połączona jest na stałe z masą poprzez sterownik silnika a nie zawsze od razu rozłączy się + po zapłonie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podłączyłem kontrolkę FAP do licznika. Czynności do wykonania:

1- wyjęcie licznika. Wychodzi podobnie jak w scenicu II tylko ciężej schodzą osłony i więcej wtyczek do odpięcia.

2- należy zdjąć czarną spodnią obudowę licznika

3- nie ma możliwości zainstalowania diody obok czerwonej fabrycznej. Wywierciłem otwór 5 mm w tulei prowadzącej światło do ikony wyświetlacza.

post-4670-0-77353000-1493654011_thumb.jpg

post-4670-0-91102000-1493653502_thumb.jpg

 

poniżejszybka wyświetlacza z ikonami

post-4670-0-72012600-1493654341_thumb.jpg

 

poniżej widok diody wewnątrz tulei doprowdzającej światło do ikony DPF. Diodka jest domalowana gdyż nie zrobiłem zdjęcia po jej umiesczeniu, ale tak to wygląda w rzeczywistości.

post-4670-0-07438200-1493653596_thumb.jpg

 

poniżej wyprowadzenie przewodów z licznika

post-4670-0-27184000-1493654064_thumb.jpg

 

A tak to wygląda w samochodzie. Po zgaszeniu silnika czasem świeci prze kilka sekund.

Awaria układu DPF to ikonogram jest podświetlony na czerwono przez fabryczną diodę natomiast wypalanie podświetlane będzie na niebiesko.

post-4670-0-05781200-1493654550_thumb.jpg

 

Pozostało mi jeszcze przeprowadzić przewód z komory silnika do kabiny bo na razie mam prowizorkę puszczoną przez nadkole i uszczelkę drzwi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy pomysł.

 

Dodano: 02 maj 2017 - 09:12

2017-05-02

No i dziś kolejne wypalanie DPF.

Od poprzedniego przejechany dystans raptem 497 km (8 dni), trasa 50/50 (miasto/nie miasto).

Wypalanie przez ok. 6 minut.

Wypalało przez jakieś 3 minuty, zgasło na chwilę i znowu zaczęło wypalać.

Mam nadzieję, że to normalny objaw <_<

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nie miała baba kłopotu..." ;)

 

PS.

Mieliście rację, ostatnio zaparkowałem, a filtr jeszcze się wypalał. Poczekałem specjalnie na parkingu do końca i faktycznie silnik przy wypalaniu inaczej pracuje, czego w czasie jazdy nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na sposób wypalania "starych" DPFów to my naprawdę nie mamy kłopotów :)

Pytanie tylko jak długo, bo nic nie jest wieczne :(

Mój DPF zbliża się do oryginalnych 174 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj założyłem kontrolkę w liczniku a dzisiaj miałem okazję sprawdzić jej działanie w praktyce. Polecam montaż jej w liczniku, naprawdę bardzo wygodny wgląd w proces wypalania. Od ostatniej regeneracji przejechane 630 km, głównie miasto.

Z tego co zauważyłem to wzrosło średnie chwilowe spalanie o ok. 1-1,5 L. Co ciekawe po puszczeniu nogi z gazu pokazuje chwilowe spalanie 0 l/100km, to tak jakby nie uwzględniało piątego wtryskiwacza przy zdjętej nodze z gazu. Podczas jazdy nie widać jakiegoś większego kopcenia, za samochodem czyściutko.

Wypalało przez jakieś 3 minuty, zgasło na chwilę i znowu zaczęło wypalać.

Mam nadzieję, że to normalny objaw

U mnie kontrolka zgasła na chwilę jak jechałem bez gazu hamując silnikiem. Po dodaniu gazu wypalanie wróciło.

Tak jak kolega kataryniarz napisał "nie mała baba kłopotów" ale dzięki temu można zweryfikować wile mitów na temat wypalanie DPF. No i fajnie wiedzieć kiedy takie coś się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mogę już coś więcej napisać o wypalaniu.

Zacząłem notować wypalania w dniu 2017-04-24. Od tego czasu do dziś filtr miał się wypalać 10x. Średnio wypala się co 310 km.

Wydaje mi się to zbyt częste, więc zaprzestałem na chwilę dolewać 2T do paliwa. Raczej to nie pomogło, bo te same dystanse są między wypaleniami.

Aktualnie zalałem V-power z Shella, bez dodatku 2T. Będę obserwował, ale coś mam podejrzenia, że FAP jest już mocno zatkany.

Auto ma oryginalne 176 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Skoro Szanowny Kolega podejrzewa, że FAP jest mocno zatkany to ile tam może się znajdować gram sadzy? Ja podłączając co jakiś czas kompa pod moją Megi mam od 13 do 16 gram sadzy. FAP się wypala - info z programu diagnostycznego ile razy i kiedy ostatnio.

Edytowane przez bacablue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia ile może być sadzy.

Mój mech, który zajmuje się autem nie podłączał mi jeszcze nigdy CLIPa do SCIII. Mówi mi, żebym mu zostawił auto na eksperymentowanie, ale nie mam na to czasu.

Wydaje mi się, że - skoro Aniewa pisał o przebiegu ok. 900 - 1000 km między wypaleniami - musi być mocno zatkany. Zastanawiam się nad zapodaniem bezpośrednio do DPFa środka czyszczącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!