Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Megane 3 1.6V 101KM 157K km kkm. Po rutynowej kontroli zauważyłem śladowe ilości oleju w zbiorniku wyrównawczym. Olej wygląda dobrze. Płynu jak i oleju jak dla mnie nie ubywa. Silnik normalnie pracuje już ponad 100km od zauważenia tego faktu. Aby nie panikować pytam czy mieliście już takie problemy. Czy ten silnik jest taki wadliwy czy najzywczajniej mam pecha. Przejechałem samochodem od zakupu 7K Km kkm wymieniając płyn i olej. Czy ten egzemplarz posiada chłodnice oleju? A może to termostat? Dzisiaj napewno zaopatrzę się w test CO2 i napiszę o wynikach.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum hasła, uszczelka termostatu, może, właśnie w niej problem.

Jak już tak nadgorliwie "poprawiacie" wpisy, to róbcie to dobrze, warto się też podpisać...panowie moderatorzy. :)

 

PS

Słuszna uwaga - poprawiłem

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pominąłem istotny fakt ubycia płynu chłodniczego około miesiąca temu. Również podczas rutynowej kontroli zauważyłem, że tak jakby było go miej. Dolałem około 200ml. A to widzę główny objaw tej uszczelki termostatu.

Z tym, że po dolaniu go nie ubyło, aż do wczoraj gdy zobaczyłem ślady oleju. Czy jest możliwość, że przez nieszczelność termostatu mógł do płynu dostać się olej?

 

...

Wymieniłem termostat razem z uszczelką. Zalałem wody destylowanej do układu i tak jeździłem tydzień, następnie zalano płyn i odpowietrzono układ. Przejechałem już po wymianie termostatu około 2kkm - płynu w ogóle nie ubyło, olej jest prawidłowy i również go nie ubyło. Natomiast w zbiorniku wyrównawczym na samej powierzchni pływa minimalny osad, nie przejmuje się tym, gdyż myślę, że może mieć na to wpływ nieumycie zbiornika - jest brudny i może na ściankach został olej z przed wymiany, oraz może nie spuszczony został do końca cały płyn. W każdym razie jak przyjdzie czas na wymianę oleju, wymienię ponownie płyn chłodniczy razem ze zbiornikiem.

 

EDIT. Użyłem preparatu BIO DEGREASER i żadnych śladów oleju w zbiorniku.

Edytowane przez LesterFyssas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!