Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gasnący silnik podczas jazdy


Adalbertus

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sobie Renault Megane I 2.0 Classic. Podczas jazdy, przy dawaniu na luz (np. przy redukcji biegów) przed skrzyżowaniem, zakrętem itp. zdarza się, że silnik gaśnie. Objawia się to lekkim falowaniem obrotów w górę i w dół i nagle gaśnie. Nigdy nie wiadomo, kiedy się to może zdarzyć. Zarówno na początku jazdy (jeszcze nie rozgrany silnik) jak i po dłuższej jeździe. Żaden mechanik mi nie pomógł, bo akurat, gdy któryś z nich odbył jazdę próbną, to silnik mu nie gasł. A mnie gaśnie czasem raz w ciągu dnia, czasem 3 razy a czasem w ogóle jest OK. Wymieniłem silniczek krokowy na nowy i nic to nie pomogło. Ratujcie, może ktoś zna rozwiązanie problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik należy poddać gruntownemu przeglądowi.

Powody falowania obrotów silnika ;

- stan filtra paliwa, powietrza,

- stan jakości zatankowanego paliwa ,

- kontrola świec lub ich wymiana,

- kontrola cewek; przebicia na cewkach zapłonowych, (jakiego producenta cewki ??),

- kontrola szczelności układu dolotowego, szczególnie kolektora ssącego,

- przeczyszczenie przepustnicy, stan oringu, stan potencjometru przepustnicy,

- kontrola szczelność układu paliwowego, czy nie ma wycieków, nie łapie lewego powietrza ,

- kontrola styków, złączek, kostek - wszystkich podzespołów elektrycznych silnika; KONTAKT 60 ,

- jeżeli było dużo jazd po mieście lub na krótkich dystansach - przegonić furę, dać po garach,

- kontrola luzów zaworowych,

- kontrola sond,

- kontrola czujnika temperatury cieczy chłodzącej

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszelkie uwagi. W zasadzie wszystko, o czym piszecie miałem robione (mam nowe Bosch). Dzisiaj jeden z mechaników doradził, bym wymienił potencjometr przepustnicy. Warto? Dam radę sam to wymienić, czy czekają mnie jakieś nieespodzianki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy uszkodzenia potencjometru przepustnicy, to najczęściej zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości obrotowej silnika .

Przed wymianą potencjometru przepustnicy, sprawdź napięcia i zmiany rezystancji. Napięcie zasilania powinno wynosić 5V.

Natomiast, kiedy mierzymy napięcie lub rezystancję zmieniając położenie przepustnicy, powinniśmy spodziewać się liniowego przyrostu pomiędzy 0,5- 5V ( w przypadku mierzenia rezystancji wartości będą inne dla różnych typów czujników). Ważne jest natomiast to, aby wartości zmieniały się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia czujnika. Nagłe przeskoki wartości oznaczają, że oporowa warstwa potencjometru jest zużyta, czyli po prostu wytarta.

 

Przyczynę gaśnięcia i nierównej pracy silnika na wolnych obrotach rozwiązałem poruszając wtyczkami z boku komputera i po problemie. Zaśniedziały łącza .Błąd Injection Falut przy odpalaniu. Nie odpala! Pomocy

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!