Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem tu sporo tematów ale nie mogę znaleźć przyczyny.

Jakiś czas temu zauważyłem, że mam płynu chłodniczego lekko poniżej kreski minimum.

Nie mogłem odkręcić zapieczonego korka, próbowałem stukać młotkiem, obcęgami itd.... w końcu mechanik dał radę. Dolałem płynu pod kręskę maks. Przejechałem jakieś kilkadziesiąt km i płynu chłodniczego ubyło jakieś ze 2 cm (znajdował się bliżej kreski minimum niż maks). Dolałem z powrotem pod kreskę maks, przejechałem kilanaście km i znowu ta sama sytuacja- płynu chłodniczego znów ubyło ze 2 cm i jest ze 2 cm ponad kreską minimum.

 

Jakie mogą być powody? Sprawdzałem:

1. Płyn chłodniczy nie jest zanieczyszczony olejem, nie zbierają się pęcherze powietrza

2. Nie widzę jakichkolwiek wycieków na wężach, wszystko suche. Węże przy ciepłym silniku są takie pół na pół, nie są bardzo twarde, można je spokojnie ściskać, ale trochę twardsze niż na zimnym, gdzie można je całkowicie ścisnąć.

3. Brak kopcenia z wydechu. Poziom oleju nie wzrasta. Teraz nie wymieniałem 2 lata i 4 miesiące (jakieś 20 tys km) i jest jeszcze olej trochę ponad kreskę minimum (syntetyk). Jak co rok wymieniałem to mniej więcej zawsze trzymał poziom na bagnecie w połowie, tak jak zalewałem.

 

Co może być jeszcze przyczyną, że aż tak szybko ubywa? Raczej obserwacje nie wskazują na uszczelkę pod głowicą, zresztą wątpię- realny przebieg tu to ok. 112 tys km.

Od czego zacząć? Czy możliwe abym przy odkręcaniu korka go uszkodził i płyn wyparowywał? Raz faktycznie chwyciłem kluczem na ten środek korka który jest czarny i trochę ten środek mi się przekręcił. Dodam, że jak odkręcałem dziś korek przy ciepłym silniku (ale wyłączonym) to było przy odkręcaniu delikatne syknięcie.

 

Edit: Swoją drogą gdy było płynu chłodniczego poniżej kreski minimum i dolałem tak trochę wiecej niż połowa między min a max, to na oko weszło nie więcej niż z 200ml. A czytałem gdzieś, że mieści się ok. 5 l jak nie więcej. To gdzie ta reszta płynu?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie pod listwą wtryskową(z przodu silnika, jak patrzysz w komorę) wąż gumowy przechodzi w metalową rurkę(magistrala wodna), która to wchodzi do bloku silnika(równolegle do listwy wtryskowej).

Aby to zobaczyć należy zdemontować metalową osłonę nad listwą wtryskową.

Połączenie i uszczelnienie silnika i tejże rurki jest na gumowy oring.

Oring zapewne sparciał i następuje wyciek, którego nie widać. Należy to sprawdzić i najlepiej od razu go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten oring może się ogólnie nazywać aby znaleźć w sklepie internetowym?

 

Czy to jest ta osłona metalowa zaznaczona na czerwono?

 

thumb_hosting_zdjec_1491982555__czujnik.jpg

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie ta osłona. Ja kupiłam cała rurkę w zamienniku(w necie), ale wykorzystałam sam oring, gdyż rurka w zamienniku jest z tworzywa, a w aucie chyba aluminium.

Sam oring wystarczy, tylko trzeba by jego wymiar mieć lub dobrać na wzór, jak zdejmiesz go.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez kakat3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na znalezienie zewnętrznych nieszczelności, których nie umiem zlokalizować na pierwszy rzut oka, stosuję metodę sprężonego powietrza (do 2 bar) podłączonego do zbiorniczka wyrównawczego na niepracującym zimnym silniku i wtedy zaraz widać gdzie robi się mokro i nie ma obawy, że się poparzę przy zaglądaniu w zakamarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kakat3. Trafione w 100%. Dzisiaj przy okazji wymiany osłony przegubu mechanik patrzył tam na silnik i faktycznie tam gdzie wchodzi ta rurka widać wyciek. Po świętach będzie ten oring wymieniany. Dziękuję za skuteczną podpowiedź.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to cieszę się, że udało się zlokalizować :) ta nieszczelność też jest przyczyną zapowietrzania auta i podbijania temperatury(chwilowego przegrzewania silnika-bąbelki powietrza przy termostacie), mimo że nie ma wyraźnych ubytków płynu w układzie chłodzenia.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez kakat3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam jeszcze pytanko. Zamówiłem wg schematu w sklepie z uszczelnieniami technicznymi oring wg wymiarów. Czy ten oring łączący przewód układu chłodzenia z silnikiem to jest przestrzennie okrągłego kształtu czy kładąc go na desce powinien on być płaski? Bo wydawało mi się, że tak jak uszczelka powinien on być płaski, a oni zrobili mi taki kształt jakbym miał to np. nakładać na węża i przesuwać po nim. Czy ten oring ma wejść w jakiś rowek na wężu, bo kształt tak by na to wskazywał.

 

Czy ktoś orientuje się jakich rozmiarów klucz ma być by odkręcić osłonę silnika tą metalową? Rozumiem, jako że śruby są wewnątrz tej osłony więc trzeba klucz nasadowy na przedłużce? Czy trzeba jeszcze odkręcać alternator by się dostać do tego węża z oringiem? Mnie się wydaje, że odkręcenie tej osłony silnika niewiele da bo ten wąż chowa się aż za alternator?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring ma przekrój kołowy i wskakuje do rowka specjalnego na rurce. Klucz chyba 16, ale nie pamiętam dokładnie. Musi być na przedłużce. Alternatora nie odkręcasz. Po zdjęciu osłony (tylko) i odkręceniu śruby mocującej, rurkę wysuwasz, może być trochę oporu.

Edytowane przez kakat3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ok dziękuję.

 

Dodano: 03 cze 2017 - 11:32

Może ktoś sprawdzić ile śrub ma ta osłona metalowa wtryskiwaczy którą należy odkręcić? Tam są takie śruby schowane w takim tunelu głęboko w tej osłonie. Jaki tam rozmiar klucza wchodzi i czym to odkręcić bo mnie tam żaden klucz nie chce wejść gdyż śruby są schowane głęboko.

Czy przy wyjmowaniu tego węża i zmianie oringu, wyleci cały płyn chłodniczy i muszę nowy wlać od nowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz nasadowy na przedłużce, rozmiar 15-16-17(musisz dopasować- ja nie pamiętam rozmiaru). Są tam 2 śruby i dwa otwory, które widzisz. Płyn, oczywiście, uzupełnić i odpowietrzyć auto, gdyż sporo wyleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pilne.Zabrałem się za wymianę tego ringu.Wszystko pięknie do momentu gdy założyłem oring na waz Ale nie chce teraz ta rura wejść do bloku silnika na tyle żeby zgralo się oczko ze śruba mocująca rurę do bloku silnika.Rozumiem że ten oring ma przylegac do tego otworu w bloku silnika A nie wchodzić z rura do środka?

 

Już wiem w czym problem.Kupiłem uszczelkę z jakiegoś odporniejszego materiału i jest twardsze mniej plastyczna.Zna ktoś dobry sposób jak popracować nad nią aby się bardziej ścisnela ?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem bardziej miękką uszczelkę z tym że jest ciut cieńsza ale tym razem weszla z rurka do tego otworu silnika gdzie na tamtej sie opierala uszczelka o ten otwor.I teraz pytanie za 100pkt.Czy ta rura metalowa z uszczelka wchodzi do otworu silnika czy ma sie tylko opierac uszczelka o otwor?Bo jak wyjmowalem to niestety nie zaobserwowalem.

 

edit; Na tą chwilę przynajmniej na postoju nie widać by płyn wyciekał. Odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego włączyłem silnik obroty 2500-3000 + ogrzewanie. Po wychyleniu si wskazówki temp ciut ponad połowę wskaźnika włączył się wentylator na chwilę po czym wskazówka spadła ciut poniżej połowy i wentylator się wyłączył. Ale w momencie włączenia się go bardzo obniżył się poziom płynu chłodniczego w zbiorniku i już nie powrócił do poprzedniego poziomu. Gdzie ten płyn się zatem podział?

I jeszcze pytanie- odkręcałem tą śrubę na termostacie do odpowietrzenia układu, ale nie słychać żadnego syczenia ani nie ma wycieku płynu- a prawie całą odkręciłem- co jest nie tak? Proszę o pomoc.

 

Dodano: 20 cze 2017 - 17:50

Przejechałem kilka km plynu ubylo z 1cm w zbiorniku ale bardzo szybko sie podnosi wskazowka do polowy w jakies 5minut(czy przyczyną jest po prostu wcześniejsze rozgrzanie silnika- może trzeba spróbować jutro rano na zimnym?).Co to oznacza?Zapowietrzenie?Jak scisne gruby waz to bulgocze przy otwrtym zbiorniczku plynu.

 

Reasumując:

 

1. Czy ten wąż wchodzący do bloku silnika ma wejść z uszczelką w otwór czy tylko się opierać na tej uszczelce o ten otwór?

2. Przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego przegazowałem z 5 minut porządnie powyżej 3000 obrotów jednocześnie włączając na full ogrzewanie. Wskazówka podniosła się szybko do połowy ale nie ponad- więc wentylator się nie włączył.

Przy ściśnięciu węża grubego w zbiorniczku bulgocze. Jak przygazuję to widać w zbiorniku- obniża się poziom płynu tak z 1-1,5 cm, gdzieś jest on pobierany? Przy wyłączeniu silnika nie oddaje tego płynu z powrotem do zbiorniczka. CO jest grane?

 

No i niestety gdy silnik trochę ostygł płynu jest ledwo ponad minimum w zbiorniku. Gdy ściskam węża przy zakręconym korku bulgocze w zbiorniku i jakiś czas było też słychać jak korek upuszczał powietrze. Ale stan płynu się nie podniósł.

A może odkręcam nie właściwą śrubę na obudowie termostatu? Bo ani nie syczy ani nie leje się płyn tam. Tam są takie trzy śruby- dwie na jednej wysokości niżej i jedna pośrodku trochę wyżej i tą odkręcam.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!