Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu


onomatopeja

Rekomendowane odpowiedzi

Bry, ktoś mądry powie mi może, co jest nie tak?

 

Czasami na wolnych lub podczas jazdy z delikatnym gazem lekko szarpnie jakby własnie wypadł zapłon (czasami, rzadko).

Wg clipa cylinder 2 ma sporo wypadniętych zapłonów. Jechałem z podpiętym clipem do biedry :D ~1.5km

Dziwnie wielka jest też wartość spalania stukowego na tym cylindrze (w tym że nie wiem jak ją interpretować a internety milczą).

 

Pacjent to 1.4 TCe. Już mówię, że świece wymienione po zakupie auta jakieś 11 tyś km temu na beru, cewki oryginalne. Nie podmieniałem ich i ciężko mi będzie je podmienić, bo cewka 2 i 3 są zakryte dolotem od turbiny i trzaby go rozpiąć w 2 miejsach a nie wiem jak to zrobić (chyba że ktoś mi powie jak wypiąć oryginalne przetyczki reno z tych połączeń. Zdjęcie poniżej).

post-97997-0-62161000-1492950066_thumb.jpg

post-97997-0-77249100-1492950088_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którego roku auto, ile ma przebiegu ??

Trzeba w I kolejności wykręcić świece i je oglądnąć.

Warto zaznajomić się z tematem mimo że nie masz LPG ;Wymiana świec w silniku zasilanym LPG

Drugi etap - to zmiana przerwy - na mniejszą ,

Trzeci etap ; przegląd cewek,

Czwarty etap ; kontrola luzów zaworowych

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami na wolnych lub podczas jazdy z delikatnym gazem lekko szarpnie jakby własnie wypadł zapłon (czasami, rzadko)

Mam chyba ten sam problem, świece również nowe. Kiedyś po zapaleniu auta zaczęła mi migać kontrolka silnika ale po ok minucie zgasła. Do clipa nie mam dostępu ale Torque zczytał błąd "P0302: Cylinder Mistfire Detected".

Też myślałem o zamianie cewek ale po pierwsze nigdy tego nie robiłem i nie wiem czy czegoś nie popsuję:-) po drugie drugi cylinder to drugi z prawej czy z lewej się liczy? i po trzecie ta cholerna rura od turbo.

U mnie przyczyną może też być jakaś nieszczelność na dolocie bo czasem słyszę jakieś nienaturalne dźwięki zasysanego lub wydmuchiwanego powietrza ale tyle ile mogłem sprawdziłem i żadnej nieszczelności nie znalazłem.

No i zauważyłem też większe spalanie ostatnio o jakieś 0,5l/100km, podejrzewam, że też ma to jakiś związek z tym szarpaniem.

 

P0302 tyle znalazłem na temat mojego błędu.

Edytowane przez ArtiG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tej porze roku powinno być raczej mniejsze... więcej kilometrów zrobisz niż lato/zima.

Tłoki liczysz od strony skrzyni.

Nie wiem jak to wygląda dokładnie w 1.4tce ale w starszych typach nie była to specjalnie skomplikowana operacja, zdejmujesz osłonę silnika, odkręcasz śrubkę od cewki i ją wyjmujesz...

Nieszczelności najlepiej znajdziesz używając autostartu, jak nie masz to coś na alkocholu i psikasz na kolektor.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tłoki liczysz od strony skrzyni.

Ostatnio dobrze przyjrzałem się silnikowi 1.4 tce. Zauważyłem na pokrywie zaworów odwrotną numerację niż przyjęło się dla silników Renault tzn od strony rozrządu w kierunku skrzyni kolejno od 1-4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podepnę się pod temat.

Jestem posiadaczem Megane dopiero kilka dni i zauważyłem, że nieraz wyskakuje błąd taki jak koledze w poście powyżej. Podobne zachowanie, po odpaleniu samochód chwile chodzi nierówno. W późniejszej jeździe nie widzię jakichś większy zastrzeżeń.

Czy Panowie znaleźliście rozwiązanie błędu p0302? U mnie kontrolka check świeci chwile i zaraz gaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sprawdziłem wypadanie zapłonów w moich samochodach. Dwa razy po nocy stania w garażu - jeden samochód (przebieg jakieś 62 tys. km) 0-0-0-0, drugi dzień 1-0-1-0 (spalanie stukowe 985-1467-1704-1166 ). Drugi samochód (po chiptuningu, przebieg około 76 tys. km): 2-4-3-1, drugiego dnia 16-7-3-0 (spalanie stukowe 1573-2061-1729-1362 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość  użytkowników  tego  tematu  tylko   narzeka ,  a  żaden  nie  zabrał  się  do  roboty . 

Błąd  PO302 ,  to   oprócz  tych  elementów  które  wymieniłem  powyżej,  dołożył  bym  kontrolę  wtrysku  na  drugim  cylindrze

karek_7 . Jeżeli  podepniesz  clipa   to   dowiesz  się  na  100 %  co  boli  Twój  samochód  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problemy wypadania zapłonu na 2 lub 3 cylindrze często powiązane są z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku, a to oznacza tylko jedno, uszczelka pod głowicą, radzę nie bagatelizować tego problemu, gdyż może się to zakończyć pęknięciem cylindra !   

W początkowych stadiach tego problemu, nie ma co zaglądać do wnętrza komory spalania przez utwór świecy, tłok i świeca będzie wyglądać normalnie.

Właśnie niedawno mieliśmy na warsztacie autko z taką usterką, na szczęście to początkowe stadium, uszczelka pęknięta wyrzymała 246tys.km , cylinder ocalał, silnik sprawny już wszystko jeździ.

 

 

20171006_125218a.JPG

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie dowiesz się. Dowiesz sie tylko tego że JAK Ci coś w aucie przerywa to zaraz masz remont za kilka tyś. To, że ubywa płynu to wiadomo, że wina uszczelki w większości przypadków. Ale żeby od razu pękający cylinder? Nie jestem asem z mechaniki ale jelenia z siebie nie dam zrobić. Jak Ci przerywa dalej to sobie po prostu ogarnij cewki I świece A nie zaraz połowę silnika rozbierać do cholery. Tak wiem, złoty medal za odgrzanie  schabowego ale mam to gdzieś bo nie będę nowego tematu zaczynał ;)

I tak źle tak niedobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Renia08 napisał:

Ale żeby od razu pękający cylinder?

akurat w tym silniku tak się objawia zaniedbanie puszczającej UPG. W sumie w każdym aucie po napełnieniu płynem cylindra w momencie odpalenia albo pęknie tulej albo korba wyjdzie bokiem albo zablokuje silnik. Tutaj tuleje są na tyle słabe że poprostu pękają (lepsze to niż korba bokiem ;d). Ale to są przypadki ekstremalne - w tym że się zdarzają. 

 

Co do wypadania zapłonu na świecach ngk silnik chodził jak traktor, po wymianie na beru problem się skończył (w między czasie wymieniłem też cewki na nowe bo kupiłem oryginały w zarąbistej cenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje nie są słabe, tylko wynika to z technologii, blok jest aluminiowy, a tuleja jest żeliwna, pęka w wyniku szoku termicznego.

Ubytek płynu chłodzącego może doprowadzić do przegrzania się silnika w górnej części tulei jest wysoka temperatura, brak chłodzenia w tym miejscu może doprowadzić do pęknięcia, jest ono bardzo małe czasem niezauważalne gołym okoniem. 

Dlatego jeśli ubywa płynu to nie wolno doprowadzać do takiego niskiego stanu, aby się zaczął sinik przegrzewać.

Wszystkie współczesne silniki są tak wykonane.

W Fordach, Volvo, BMW, Mazdach tuleja pęka na całej długości i rozlatuje się praktycznie silnik.

W BMW doprowadza do całkowitej ruiny.

 

bmw.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!