Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem


QQ1989

Rekomendowane odpowiedzi

Kolektor wydechowy miałem wymieniany bo był pęknięty; sonda w kolektorze odmówiła posłuszeństwa więc też jest nowa. W związku z tym, że w serwisie twierdzili, że nie da się wymienić kolektora bez ściągania dolotowego i przepustnicy to musieli je zdjąć, więc jak już zakładać to na nowych uszczelkach i wyczyszczoną przepustnicę, a nie brudną.

Świece wymieniłem, bo już kiedyś miałem podobne objawy i wymiana świec pomogła.

Jedyne co jest dziwne to ten podejrzany strzał przy silniku przy odpaleniu, jeden ze znajomych powiedział mi że możliwe ze całe paliw nie spala się w silniku tylko trochę dostaje się do kolektora i przy rozruchu na gorącym silniku może zapalać się również w kolektorze wydechowym.

Silnik jest też raczej dobrze rozbujany bo lubię dynamiczną jazdę, aczkolwiek nie do przesady, więc zdarza się go przepalić tym bardziej że dziennie do pracy na trasie jeżdżę...

Cewki były sprawdzane na gorącym silniku.

Dzisiaj po pracy podjechałem na SKP i na aparaturze do sprawdzania spalin wyszło, że spaliny są ok więc katalizator raczej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpięcie pod clipa - jeżeli mechanik kumaty, zawsze ma sens, bo oszczędza czas, kasę i nerwy,

Zalecam ;

-Kontrola stanu świec, zmniejszenie przerwy na elektrodach,

-Kontrola cewek, niesprawna ( raz przekazuje a raz nie przekazuje napięcia ) może być powodem że ;

auto traci na mocy, ledwo jedzie, nie pali na wszystkie gary, przegrzewa się katalizator, głośniejsza praca wydechu,

trzęsie autem, występują strzały przy silniku, jakby coś przepaliło się, przedmuchało i ponownie wraca pełna moc,

-Wymiana czujnika położenia wału korbowego, oryginał. Niekiedy wystarczy przeczyścić styki na czujniku i we wtyczce ,

-Dawać po garach, nie koniecznie przy dużych prędkościach, aby katalizator przedmuchać i odpowiednio nagrzać,

-Zalecane - reset komputera wtrysku i wgranie nowego oprogramowania, podobnie jak przy laptopie,

-Kontrola przekaźnika załączającego wtryski, wiązki wtrysków, kontrola wtrysków ( źle rozpylają paliwo ),

Przeczyścić łącza, kostki/styki elektryczne, psikając je odpowiednim środkiem np;KONTAKT 60, poruszać wtyczkami

z boku komputera aby usunąć zaśniedziałe łącza ,

-Zatankować do pełna, sprawdzone paliwo. Jak wygląda zużycie paliwa, kolor spalin ??

-Sprawdzić klemy akumulatora i masy na silniku ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!