Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem


QQ1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie...

Problem w mojej megi I ph II 1.4 16V polega na tym, że auto zimne idzie jak burza, po przejechaniu kilkunastu kilometrów auto na niskich obrotach traci moc i na przykład przy rozpędzeniu go z drugiego biegu po przejechaniu "drogowego sierżanta" telepie nim jak starą ...... każdy sobie dopowie :) z drugiej strony powyżej 4500 obrotów silnik się natomiast robi głośniejszy jak dotychczas. Podejrzewam cewki, ale chciałbym, aby specjaliści się wypowiedzieli :) Dodam że na ciepłym silniku podczas rozruchu zdarza się, że coś strzela albo z okolic silnika albo przy wydechu...

pomóżcie...

 

lapka2.gif

Regulamin Poczytaj sobie jak i gdzie zakłada się tematy.

Ten przenoszę do odpowiedniego działu

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podstawić sprawną i działać metoda wykluczenia. Jak masz możliwości finansowe to możesz wymienić wszystkie cewki. Nie wiem na ile się znasz na mechanice żeby przynajmniej pomierzyć luzy zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić, która cewka jest uszkodzona

Na przykład podłączyć autko do komputera. Samodzielnie, jak masz miernik, możesz sprawdzić czy oporność cewki jest w normie, ale zrób to na ciepłej cewce, bo wtedy jak widać masz problemy z pracą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy masz auto ?

Należy sprawdzić i ewentualnie wymienić;

-filtr paliwa,

-filtr powietrza,

-świece zapłonowe; ich stan i jakość złączy elektrycznych, istotna przerwa na elektrodach,

-cewki zapłonowe ; wyłączać po kolei i obserwować, czy nie zamokły, nie ma przebicia, byłeś może na myjni ? Cewki Beru - są OK

-czujnik położenia wału korbowego, jest elementem chimerycznym, często awaryjnym i może być sprawcą błędów po nagrzaniu. W większości przypadków jest sprawcą kłopotów przy rozruchu ,

-kontrola szczelności układu dolotowego, szczególnie kolektora ssącego,

-przeczyszczenie przepustnicy, stan oringu , potencjometru przepustnicy. Objawy uszkodzenia potencjometru przepustnicy, to najczęściej zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości obrotowej silnika ,

- syf w zbiorniku paliwa, trefne paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

* Auto mam 5 lat, wszystko robione na bierząco

* filtry wszystkie wymienione w lutym,

* świece tydzień temu

* cewki nie wiem jakiej firmy, wiem że jedna jest jednej firmy, a 3 pozostałe innej, ale znajomy kazał mi wyciągać po jednej i obserwować silnik - przy każdej jednej silnik zaczynał pracować nie równo nierówno

* czujnika nie sprawdzałem jeszcze, jak go zdiagnozować ??

* wymieniany miałem kolektor wydechowy i były wymieniane na nowe wszystkie uszczelki w dolotowym i wydechowym, była też czyszczona przepustnica i wymieniane oringi na niej.

* paliwo niestety mamy jakie mamy, ale staram się tankować na shellu i orlenie...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/Problemy wystąpiły po tych czynnościach które wymieniłeś ??

Czy dlatego wymieniłeś te elementy bo auto traci moc na ciepłym silniku?

2/ " Przy każdym wyciąganiu cewki silnik zaczynał pracować nie równo" nierówno. Ale czy na gorącym silniku ??

Warto aby wszystkie cewki były jednego producenta,

3/Czujnik położenia wału, lubi kaprysić na gorącym silniku. Tylko oryginał lub pomiary oporności na gorącym silniku

4/Komputer wtrysku - był powodem gaśnięcia po nagrzaniu silnika Błędy po wymianie wtryskiwaczy. Brak reakcji na pedał gazu - mimo użycia clipa, wymianie połowy silnika, mechanik prawdopodobnie wielkie dup..., nie umiał interpretować błędów,

5/Istotna jest jakość złączy elektrycznych na świecach, na przekaźnikach, kostkach, centralkach,

6/Warto dolać sprawdzone paliwo do pełna,

7/Jeżeli było dużo jazd po mieście lub na krótkich trasach to warto dać silnikowi po garach na odcinku ok.50 km ,

8/Konie wróciły do silnika, okazało się, że przepływomierz był zabrudzony - po myciu jak ręką odjął

Scenic II 2.0dci - spadek mocy z dnia na dzień spadek mocy o połowę koni na całym zakresie

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ pkt 5-8 + link dotyczą głównie, silnika diesla, a nie benzyny.

Powtarzam, auto trzeba podłączyć pod CLIP-a inaczej to gdybanie i można wymienić połowę silnika.

PS

Oczywiście chodziło mi o dwa ostatnie punkty 7 i 8.

Za błąd przepraszam

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo użycia clipa, wymianie połowy silnika, mechanik prawdopodobnie wielkie dup..., nie umiał interpretować błędów,

P_r_z_e_m_o Nie wystarczy podłączyć clipa - trzeba być kumatym mechanikiem i mieć trochę wiedzy.

Czy przepływomierz w silniku benzynowym działa inaczej niż w dieslu ??

Czy auto z silnikiem benzynowym nie trzeba przegonić i dać po garach ??

Zastanów się co ty piszesz !!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale może jakby od tego zaczął to nie musiałby prowadzić śledztwa co to się mogło stać. Jak wywali błąd dla którejś cewki to prawie na pewno będzie ona uszkodzona. Jak nie wywala niczego albo błędy zdają się nie mieć sensu to można zacząć zabawę w detektywa. Kiedy masz problem z działaniem komputera to zamiast zacząć od otwarcia loga z błędami zaczniesz analizować co wcześniej zmieniałeś, co zainstalowałeś, a co może zmodyfikowałeś żeby pokazać, że jesteś zdolnym informatykiem? Przecież nie ma nic złego w sprawdzeniu listy błędów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie twierdzę, że nie trzeba znaleźć kumatego mechanika z CLIP-em, który to ogarnie.

Na silniku jest mnóstwo czujników które mogą podawać na ECU nieprawidłowe dane.

To, że auto jeździ na krótkich odcinkach w tym przypadku też nie ma większego znaczenia.

Poza tym w tym silniku nie ma i nigdy nie było przepustnicy.

W tym przypadku tak w 90% stawiał bym na problem z przepustnicą, a w przypadku przepustnicy mechanicznej na silniczek krokowy.

Filtr powietrza, paliwa, też wykluczam. Przecież to się dzieje przy zwalnianiu, kiedy nie ma tak dużego zapotrzebowania na mieszankę paliwowo-powietrzną.

Wcale jednak nie twierdzę, że nie należny ich wymienić, jeżeli nie było wiadomo kiedy ostatni raz były zmieniane.

Silnik diesla pracuje na innej zasadzie niż benzynowy, głownie chodzi o sposób przygotowania i spalania mieszanki p-p. Jest też inaczej oprogramowany w ECU.

Nie należny więc tego ze sobą łączyć, choć objawy mogą być podobne, przyczyna może być inna.

Może najpierw poczytaj forum zastanów się na tym co piszą inni i przestań wklejać ciągle to samo w różnych tematach, nawet gdy nie mają one nic wspólnego z głównym problemem.

Naprawdę staje się to nudne, nawet zastanawiam się czy nie podciągnąć tego pod multipost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie mojego przypadku, dzisiaj podłączyłem kompa raz jeszcze, wszystko czysto i żadnych błędów.

Jedyne co mnie zastanowiło to to że na 2 sondzie, tej za katalizatorem napięcie było stałe 410mV, a z tego co pamiętam powinno się wahać od 0 do 1V czy tak ??

 

a w ASO kazali mi jechać na stacje diagnostyczną sprawdzić katalizator...

Edytowane przez QQ1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!