Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porady - eksploatacja 1.5 dCi


Mikis1995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane II hatchback, rok 2004, wersja Sport(podobno na zamówienie). O tyle o ile z zewnątrz autko robi wrażenie to pod maską są zaledwie 82KM i silnik 1.5 diesla.

Chciałbym zapytać o porady dotyczące eksploatacji tego silniczka. Jest to mój pierwszy diesel. Jako młody kierowca lubię czasem "poszaleć", ale z rozsądkiem. Z tego co mi wiadomo to dla dieselka najważniejsze jest, aby:

1. Dać mu się rozgrzać, czyli dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury można jeździć agresywniej, choć i tak nie jest to zalecane(spalanie)

2. Po dłuższej, bardziej męczącej dla silnika jeździe należy dać chwilę turbinie na ochłodzenie

3. Wymieniać olej częściej niż zaleca producent(10-15 tys. km, zamiast 30 tys. km)

4. Dbać o wtryskiwacze(właśnie - jak? poprzedni właściciel zakupił 2 lata temu nowy komplet, więc warto by było zadbać o niego)

5. Nie tankować szajsu z dziwnych stacji

Jak jest z tym olejem? Czy jakbym w rok nie wyjeździł tych 10 tys. km to i tak warto go zmienić wraz z filtrem?

Macie jeszcze jakieś rady odnośnie tego silniczka? Podobno awaryjny ze względu na wtryski, ale wiadomo, że jak się dba tak się ma, zatem wolę dbać póki wszystko chodzi ok.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przejedź około 5-10 KM i możesz śmiało dawać w pizdę w zimie troszkę dłużej, poza tym diesle po to są żeby im dawać w po dyklach na rozgrzanym silniku to lubią no i się czyszczą dodatkowo.

2. Tak, ja mam zasadę, że nawet jak mu nie daje po garach to autko stoi około 30s-1min i wtedy gaszę, oczywiście na sprzęgle(nie cierpi dwumas).

3. Olej oraz filtry (prócz paliwa) wymieniaj albo co 10 tyś albo co roku, zależy ile jeździsz.

4. Lej rope tylko na remonowanych stacjach, wymieniaj wszystko jak należy (filtry) to będzie OK.

5. Otóż to, nie tankować, NIGDY tylko ORLEN lub SHELL.

 

OLEJ ZAWSZE, nie ma reguły wymieniasz albo co roku albo co 10 tyś, czy stoi czy jeździ w raz z filtrami, przynajmniej ja mam taką zasadę.

 

O dwójce Ci za wiele nie powiem bo nie miałem, słyszałem tylko, że lubią w nich panewki obracać, ale ile w tym prawdy to nie wiem, myślę, że jak będziesz robił to co wyżej napisałem wszystko będzie chodzić jak trzeba, chyba, że motor wyruchany już to za chwile może coś pyknąć, co kolwiek, nie daj boże.

 

Aha i wkur... mnie takie odpowiedzi jak wyżej kolega, jeżeli kolega się o coś pyta to wypada mu odpowiedzieć, tematów jest mnóstwo, ale nie każdy potrafi znaleźć i ogarnąć to wszystko...

Edytowane przez blake
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki blake. No odpowiedzi jest masa, ale nie zawsze konkretne, bo też mało kto stawia konkretne pytania. Jeszcze kwestia stacji. Jest gdzieś lista zaufanych? Bo czytałem właśnie, że jedni narzekają na BP, inni na Orlena itd. Więc chyba nie ma reguły a tankowanie na "Krabie" po prostu zwiększa ryzyko. Osobiście tankuję na Lukoilu lub Orlenie, bo mam najbliżej domu.

 

Co do dawania silnikowy po garach to słaba opcja na krótkie trasy w aglomeracji Górnośląskiej, bo do pracy mam 15km ^^ Silnik zagrzany jakieś 5 minut przed dojazdem do pracy.

 

Na forum jest poradnik - tzw. przykazania, jak jeździć autem z silnikiem diesla.

Poszukaj i poczytaj - naucz się ;)

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!