Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Reflektory w nowo zakupionej Megane


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkim. Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane II hatchback, rok 2004, wersja Sport(podobno na zamówienie). O tyle o ile z zewnątrz autko robi wrażenie to pod maską są zaledwie 82KM i silnik 1.5 diesla.

Mam pytanie odnośnie zamontowanego tam oświetlenia. Otóż zauważyłem, że auto korzysta z przednich, dolnych, okrągłych świateł. Jak mniemam są to światła do jazdy dziennej. Ich barwa to biały, a włączają się one automatycznie po uruchomieniu silnika.

1. Jak rozpoznać jaki to rodzaj świateł(LED czy nie LED - nie znam się)?

2. Kiedy wystarczą mi światła do jazdy dziennej, żeby Policja się nie doczepiła(wcześniej nie korzystałem)

3. Gdzieś czytałem, że światła do jazdy dziennej, które są dopuszczone do użytku powinny mieć oznaczenie RL, prawda?

Dodatkowe pytanie kieruję względem świateł mijania. Otóż tak są zamontowane ksenony. Jest to również nowość jak dla mnie. Zauważyłem, że jeden z nich świeci bardziej w kolorze żółtym aniżeli białym(nieznacznie). Czy oznacza to, że żarówka była wymieniana na jakąś słabszą, chińską podróbkę, czy może oznaka, że niedługo czeka mnie wymiana?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak rozpoznać jaki to rodzaj świateł(LED czy nie LED - nie znam się)?

Schylić się i przyglądnąć i wszystko widać.

Zazwyczaj dzienne są LED-owe.

2. Kiedy wystarczą mi światła do jazdy dziennej, żeby Policja się nie doczepiła(wcześniej nie korzystałem)

Poszukać w necie Ustawa prawo o ruchu drogowym (potocznie zwane kodeksem) i tam wszystko znajdziesz.

A kto ci dał prako, skoro tego nie wiesz ? :)