Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phII PB/LPG


hwfreak

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie liczę na miejskiego HB który ma przez 10-12 lat ma zrobione 100 czy 150tys przebiegu. Każdy przebieg traktuję bardziej jako wykrywacz kłamstw (czy ma książkę od a do z wypełnianą w ASO, czy zużycie wygląda na dany przebieg itp) a nie jako realny wyznacznik wartości. Problem jest w tym, że wymienione tutaj auta są niemal klasyką wśród ogłoszeń zarówno pod kątem wyposażenia, przebiegu jak i stanu.

Wniosek jeden. Na naszym rynku nie ma aut niebitych, niekręconych i niepodejrzanych więc musimy każde auto brać na ASO i sprawdzać niczym fachowy rzeczoznawca a na końcu i tak godzić na lewy przebieg i robione auta.

 

EDIT. Do każdego z tych aut o ile sprzedający był w okolicy 10km dostałem VIN albo przez SMS albo telefonicznie.

Edytowane przez hwfreak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten wątek i nie rozumiem...

O co chodzi z tym przebiegiem ?

 

Przecież akurat w Renault nie ma powodu posiadania jakiejś papierowej książki serwisowej.

Masz VIN, idziesz do dowolnego serwisu autoryzowanego, uśmiechasz się miło (bo oficjalnie nic nie dostaniesz) i już masz komplet danych na temat serwisu samochodu w autoryzowanej sieci.

Czyli wszystko co wie o nim sieć serwisowa Renault - i to zdaje się działa dla wszystkich krajów Europy.

 

Czego tak się emocjonujecie jakimiś książkami papierowymi skoro cała historia serwisowa jest w centralnej bazie danych Renault ?

Od co najmniej 2005 roku - sprawdzone dla mojego MII CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jest tak kolorowo. Większość samochodów jest serwisowana w ASO tylko w okresie gwarancyjnym.

Czyli przeważnie 2-3 lata. Po tym okresie samochody są serwisowane w prywatnych warsztatach i dlatego posiadają papierowe książki.

Większość sprzedawców doskonale o tym wie dlatego nie ma u nich problemu ze sprawdzeniem samochodu w ASO.

Dla mnie osobiście to trochę wyrzucenie kasy w błoto po przegląd w ASO kosztuje kilka stówek a nie wiem czy serwis powie cokolwiek więcej

niż sam znajdziesz. Pewnie jest to od przypadku do przypadku ale jak zainwestujesz w sprawdzenie kilku samochodów to uzbiera się niezła sumka.

Tak więc poniekąd robisz przysługę sprzedającemu sprawdzając samochód w ASO gdyż ponownie zaczyna figurować w systemie Renault a i

przy okazji dowiaduje się co trzeba poprawić przy następnym kupującym :P .

 

Co do ogłoszeń:

1. Brak wklejek na obu błotnikach (lub ich nie widać przy czarnym kolorze).

Samochód wypucowany aż miło.

2. Szkoda czasu na oglądanie.

3. Można przyjrzeć się z bliska wygląda najlepiej z tych czterech.

4. Też brak wklejek, brud plamy na fotelach, deska przed pasażerem jakoś dziwnie spuchnięta.

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty naprawdę piszesz o tym, że "większość samochodów na Zachodzie (bo o sprowadzonych z zagranicy głównie jest ten wątek) jest serwisowana w serwisie jedynie 2 lub 3 lata ?

Naprawdę takie masz doświadczenia ?

 

W Polsce tak... ale w Niemczech, Holandii itp ludzie serwisują swoje samochody w serwisach autoryzowanych co do zasady dużo dłużej.

Inna kultura techniczna po prostu.

 

Moje CC ma pełną historię serwisową w systemie Renault w Niemczech pomiędzy 2005 a 2015 rokiem - i nie sądzę aby był to jedyny taki egzemplarz.

 

Tak czy inaczej zawsze warto podjechać do Renault i sprawdzić co mają w systemie - niekiedy może być komplet info i sprawa się rozwiąże.

A jak jest info, to dowiemy się nawet co było robione, dokładne daty i oczywiście przy jakim przebiegu.

Ten system Renault to dla mnie wzór jak takie systemy organizować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jakich naklejek? Ostatni przegląd w ASO grudzień 2015 i przebieg 161tys. Czekam na potwierdzenie po VIN czy były jakieś przygody zgłoszone do serwisu.

2. Tam coś przód średnio mi pasuje (brak osłony pasa po stronie kierowcy i średnie zgranie po stronie pasażera) no i brak tego plastiku pod tylnymi drzwiami od strony pasażera.

3. Klient dziś był w Holandii i nie umiał nic powiedzieć poza tym że ma NAP i auto sprawne.

4. Co to w ogóle za wklejki są? Zresztą już kilka widziałem normalnych aut gdzie te wklejki albo odpadały albo odpadły. Fakt tapicerka uwalona jak stół Durczoka i brak plastiku w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty naprawdę piszesz o tym, że "większość samochodów na Zachodzie (bo o sprowadzonych z zagranicy głównie jest ten wątek) jest serwisowana w serwisie jedynie 2 lub 3 lata ?

Naprawdę takie masz doświadczenia ?

Doświadczenia mam takie że samochody z pełną dokumentacją serwisową schodzą na pniu lub są zostawiane w rozliczeniu u delera.

Druga sprawa to na zachodzie nie ma dużej różnicy pomiędzy ASO a warsztatem pana Henia. Więc jak komuś skończyła się gwarancja,

mieszka na wsi i ma daleko do serwisu to szybciej i taniej będzie miał zrobione za rogiem.

Czy ty robisz wszystkie naprawy w ASO?

 

Co to w ogóle za wklejki są? Zresztą już kilka widziałem normalnych aut gdzie te wklejki albo odpadały albo odpadły.

Jeżeli widziałeś samochody gdzie się odkleiły to po prostu ktoś nie umiał ich poprawnie wkleić. Te wklejki można kupić, ale trzeba

fachowca żeby to poprawnie wkleić więc większość lakierników się w to po prostu nie bawi.

Dlaczego szukasz samochodu po wschodniej stronie Polski a jesteś z Krakowa?

Pod nosem masz dużo samochodów nawet sprzedawane bezpośrednio z ASO Renault LINK 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego szukasz samochodu po wschodniej stronie Polski a jesteś z Krakowa?

Bo na wschodzie mam rodzinkę (w tym mechanika co ze mną pojedzie kupować), garaż i zaprzyjaźnione warsztaty gdzie po zakupie zrobię oleje, rozrządy, gaz itp.

A ta sztuka nawet jak pójdzie za 14k to rozrząd + olej + pierdoły = 1kzł

Do tego gaz za 2500 i mamy już nie 15k z poślizgiem gdzie chcę zamknąć auto a prawie 18k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest właśnie podejście do tematu. Przeczytaj dokładnie ogłoszenie które Ci podałem a dowiesz się że rozrząd z KRFZ był zmieniony czyli +1K zł jesteś do przodu.

Dobry samochód będzie kosztował więcej, ale jak chcesz kupić tanio i dużo włożyć to nikt Ci nie zabroni.

Z jednej strony bierzesz mechanika a z drugiej chcesz barć samochody do ASO?

Życzę powodzenia, ale z obecnymi kryteriami doboru samochodów będziesz musiał wykazać się dużą tolerancją.

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód do sprawdzenia pasowanie elementów.Co do gazu - nie wiadomo co to za instalacja, więc pierwsze to na przegląd do dobrego gaziarza, następna sprawa to butla.Nie są honorowane legalizacje instalacji z zachodu,więc u nas wymienia się butlę na nową - dlatego sprawdź w pierwszej kolejności właśnie butlę. Następna sprawa - takie cacko i po trzech miesiącach na sprzedaż?Trochę dziwne.

A co do zalania sprawdź spód i mocowania foteli przednich oraz jak wygląda miejsce pod kanapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto które nie pojawiło się w tym temacie. Pl salon, 120 tys przebiegu i nawet żarówki w aso wymieniane. Ma trochę rys i obić, kilka poprawek kosmetyki w środku ale ogólnie stan dobry. Teraz jest na rozrządzie, potem gaz. Jak odbiorę że wschodu to się pochwalę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!